Hver fjerde foretrækker ferie med all inclusive

Fri buffet morgen, middag og aften, snacks og is til de evigt sultne poder og et par glas vin i baren, når solen er gået ned over stranden. All inclusive er en del af rejsen for mange danskere. Og faktisk foretrækker mere end hver fjerde dansker (27 pct.) ferie med all inclusive. Endnu mere populært er det stadig at spise ude i feriebyen, mens kun få gider room service på hotellet. Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt mere end 1.000 danskere fra hele landet.
Der var engang, hvor all inclusive var lig med slatne pomfritter og doven sodavand. I takt med at kvaliteten af all inclusive er højnet, er populariteten dog også steget markant.
Og faktisk foretrækker mere end hver fjerde dansker (27 pct.) nu at indtage feriens måltider som all inclusive på deres hotel – uanset rejseform.
Allermest populært er det dog stadig at have frit valg mellem restauranter ude i byen og på den måde gå på opdagelse i forskellige køkkener. Det foretrækkes således af tre ud af fire (76 pct.) Mens kun få (2 pct.) vælger at bestille room service, når det er muligt.
Det viser en undersøgelse foretaget af Apollo blandt 1.000 danskere.
Sønderjyder er gladest for all inclusive
På tværs af landet er der dog stor forskel på, hvor glade vi er for all inclusive på hotellet, når vi er på ferie. Særligt sønderjyder foretrækker således all inclusive, og faktisk ynder knap fire ud af ti (37 pct.) at kunne vælge og vrage frit i hotellets all inclusive-udbud i løbet af døgnets vågne timer.
Mindst populært er all inclusive til gengæld blandt midtjyderne og rejsende fra Hovedstaden (hver 22 pct.), mens fri buffet og bar hitter hos hhv. hver tredje (33 pct.) nordjyde og fynbo. Lidt mere end hver fjerde (26 pct.) sjællænder og 24 pct. af bornholmerne har desuden et godt øje til all inclusive konceptet.
”All inclusive har virkelig vundet frem som koncept over de senere år. Kvaliteten er simpelthen blevet bedre, og man skal alligevel lede længe efter de hoteller, der ikke formår at tilbyde frisktilberedte retter og en ordentlig vin til gæsterne. Og mens all inclusive tidligere primært har været foretrukket blandt børnefamilier for det nemme i, at poderne aldrig skulle gå sultne fra hverken bordet eller en dag ved poolen, så ser vi nu, at det faktisk er alle typer rejsende, der har kastet deres kærlighed på fri buffet, fri bar og frisklavede snacks ved poolen,” fortæller Glenn Bisgaard, kunde- og kommunikationschef hos Apollo.
Familier, der rejser med børn, udgør dog stadig en stor andel af dem, der foretrækker all inclusive på ferien (33 pct.) Denne gruppe rejsende foretrækker i øvrigt også i højere grad end gennemsnittet at lave hjemmelavet mad på ferien (23 pct.)
Nøgleord
Kontakter
Glenn Bisgaard
glenn.bisgaard@apollorejser.dk
Vedhæftede filer
Om Apollo Rejser
Apollo Rejser er en af Nordens førende rejsearrangører med en million rejsende om året. Vi arrangerer traditionelle pakkerejser, træningsrejser, cruise, storbyferier og fleksible pakkerejser, hvor du selv vælger rejsemål, rejselængde og hotel. Sammen med specialrejsearrangørerne Golf Plaisir, Lime Travel og Xtrabel samt træningsresortet Playitas er Apollo en del af DER Tour Nordic AB. Vi arbejder aktivt med bæredygtige rejser og har været Travelife-certificerede siden 2016. Læs mere på Apollorejser.dk.
Følg pressemeddelelser fra Apollo Rejser
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Apollo Rejser
Flere vælger charter i urolige tider22.4.2025 08:53:00 CEST | Pressemeddelelse
Apollo oplever en stigning på 20 procent i antallet af nye charterrejsende sammenlignet med sidste år. Det er ikke en tilfældighed, lyder det fra rejsearrangøren.
Apollo udvider med flere rejser til charmerende Porto10.4.2025 09:12:00 CEST | Pressemeddelelse
Apollo styrker sit fokus på Portugal og tilbyder nu fleksible rejser til Porto – en by, hvor strandliv, kunst, gastronomi, arkitektur og fodbold smelter sammen.
Fem grunde til, at rekordmange vælger Grækenland som årets sommerdestination7.4.2025 08:47:00 CEST | Pressemeddelelse
Apollo melder om en stigning på hele 20 % i salget af rejser til Grækenland denne sommer. Og det er næppe tilfældigt. At Grækenland føles trygt at rejse til, er ifølge rejsearrangøren blot en af forklaringerne.
95 pct. udsolgt: Apollo melder om fyldte påskeflyvninger31.3.2025 08:53:00 CEST | Pressemeddelelse
Der er smæk på påskesalget hos Apollo. Grækenland, De Kanariske Øer, Emiraterne og Egypten står øverst på listen over de mest populære påskedestinationer.
Apollo udvider med endnu flere rejser til Italien24.3.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Fra de italienske alper udvider rejsearrangøren nu sit program med lanceringen af Puglia og Amalfikysten og tilbyder dermed i alt ti unikke destinationer i Italien.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum