Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.

I Danmark er vi internationalt anerkendt for vores mejeriproduktion og oste af høj kvalitet, og nu kan endnu en dansk mejeriproducent bryste sig af en prestigefyldt titel, efter vinderne af den anerkendte European Private Label Awards er offentliggjort.
I kategorien ‘Dairy Products’ løber specialosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne således med prisen foran et felt af stærke private-label produkter fra hele Europa. Osten er nomineret af Lidl som en del af dagligvarekædens særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af højkvalitetsprodukter fra lokale, danske leverandører.
Priserne uddeles af branchemagasinet European Supermarket Magazine, som hvert år kårer de bedste private label-produkter i detailhandlen på tværs af 23 lande fra hele Europa, der dyster i 17 forskellige kategorier.
Stærkt samarbejde
Tange Sø Ost er produceret på dansk mælk og er navngivet efter Tange Sø, der ligger i nærheden af Mammen, hvor osten produceres. Dommerne beskrev osten som den 'bedst smagende ost' og som en stærk repræsentant for danske ostetraditioner i en meget konkurrencepræget kategori.
Det var derfor med glæde, at Bjarke Jørgensen, der er overordnet produktionschef ved Mammen Mejerierne, modtog nyheden om, at Tange Sø Ost tog sejren i kategorien:
"Vi er utroligt beærede over at modtage prisen. Det er et stort skulderklap og en anerkendelse af vores håndværk. Vi er meget stolte af at have så fagligt dygtige og kompetente medarbejdere, der kan udvikle og producere mejeriprodukter af så høj kvalitet, at vi kan vinde en international anerkendt pris som denne,” siger Bjarke Jørgensen. Han tilføjer:
“I samarbejdet med Lidl har vi set en interesse i og vilje til at udvælge unikke kvalitetsoste, der skiller sig ud fra mængden. Ved at være en del af Lidls private label sortiment åbner Lidl desuden dørene op for yderligere eksponering og nye potentielle markeder for os. Der skal derfor også lyde en tak til Lidl for deres store engagement i samarbejdet med Mammen Mejerierne.”
Hos Lidl deler man ligeledes begejstringen for, at et produkt fra ‘En Bid af Danmark’ endnu en gang modtager en pris, efter produkter fra serien sidste år vandt i to kategorier:
”'En Bid af Danmark' er et vigtigt private label-sortiment for Lidl Danmark, så vi er naturligvis rigtig glade for at vinde denne pris, da den understreger sammenhængen mellem vores nationale strategi og vores krav til kvaliteten af de danske fødevarer i vores sortiment. Alle produkter i ’En Bid af Danmark’ er nøje udvalgt fra leverandører med produkter af høj kvalitet, og det beviser den her pris på fornemste vis,” siger indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Maria Lovecchio, og fortsætter:
”Sidste år vandt vi også to priser med produkter fra 'En Bid af Danmark', og at vi gentager succesen igen i år, styrker min tro på, at vores fortsatte tætte samarbejde med vores leverandører og de massive investeringer i det danske marked, er den rette vej at gå.”
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lang kø og store smil: Ringsted tager imod ny Lidl-butik med åbne arme6.11.2025 12:25:19 CET | Pressemeddelelse
Mange kunder stod klar fra morgenstunden, da butikschef, Tobias Viktor Torp Lubrin, og Ringsteds borgmester, Klaus Hansen, torsdag klippede den røde snor til Ringsteds nye Lidl på Klosterparks Allé. De mange fremmødte blev budt velkommen med morgenmad, kaffe og masser af billige priser på friske produkter.
Bredt udvalg, lave priser og en klar strategi bag: Lidl er Årets plantebaserede discount-supermarked 20253.11.2025 11:36:34 CET | Pressemeddelelse
For tredje gang på fire år løber Lidl med prisen som Årets plantebaserede discount-supermarked ved Dansk Vegetarisk Forenings Plant Food Festival i Øksnehallen. Lidl vinder prisen for sit udvalg, priser samt kædens strategiske beslutning om at øge andelen af plantebaserede fødevarer, så de bliver en mere naturlig del af danskernes hverdag.
Torsdag den 6. november åbner Tobias ny Lidl-butik i Ringsted: Vi vil være de billigste24.10.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl slår torsdag den 6. november dørene op til en ny, topmoderne butik på Klosterparks Allé i Ringsted. Her lover butikschef, Tobias Viktor Torp Lubrin, lave priser, høj kvalitet og et engageret medarbejderteam, der står klar til at møde kunderne med smil og god energi.
Lidl styrker sit engagement i kvindefodbold med forlængelse UEFA-partnerskab indtil 203023.10.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl forlænger sit UEFA-partnerskab og fortsætter sin igangværende rejse med UEFA's kvindelandshold frem til 2030. Det udvidede partnerskab omfatter UEFA Women's EURO 2029, the Women’s European Qualifiers 2028/29 og UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029.
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum