Danske Spil A/S

Danskerne er vilde med de flade påskæg

Danskerne er et traditionsrigt folkefærd og glade for påsken, og interessen for påske-skrabelodder fra Danske Spils Quick taler sit tydelige sprog: Danskerne har for alvor taget en ny påsketradition til sig.

Påskeæg, påskeharer og påskefrokoster har de senere år fået en ny, fast følgesvend blandt danskernes foretrukne påsketraditioner. Påskeskrabelodder fra Quick – eller ”flade påskeæg”, som Danske Spil også kalder dem.

Interessen for påske-skrabelodder fra Quick har været støt stigende gennem de senere år  – og der er igen i år – vanen tro - åbnet for salget over diskene i alle butikkerne eller online hos Danske Spil.

For nyligt spurgte Danske Spil i en online-undersøgelse, om folk foretrækker klassiske, æggeformede påskeæg eller de flade, som man kan skrabe. 1.827 personer svarede på undersøgelsen, og hele 63 procent svarede, at de helst ville have de flade af slagsen.

En af dem, der har mærket glæden ved et ’fladt påskeæg’ er en sønderjysk kvinde, som sidste år i påsken på bedste vis fik kombineret flere af de gode påsketraditioner. Sammen med en gruppe af sine bedste venner var hun til en klassisk påskefrokost med sild og snaps og æg – og som en del af borddækningen ved siden af de gule påskeservietter havde værtinden lagt et skrabelod til hver af gæsterne.

”Det var i stedet for et påskeæg. Og jeg trak som den sidste... og så var der 100.000 kroner på. Folk spurgte bare ’hvad? Nej? Lad mig se! Og tillykke! Alle var glade på mine vegne, haha. Jeg spurgte min veninde, hvordan hun havde det med, at jeg nu havde vundet 100.000 kroner, men det havde hun det nu fint med. Og hun sagde, at hun ville gøre det igen,” fortalte kvinden dengang.

Flere ”skrabeæg” er kommet til
Gennem årene er der kommet flere påske-skrabelodder til i Danske Spils sortiment. I år er der syv forskellige Quick-lodder med påsketema, og det er noget, som kunderne efterspørger.

”Danskerne har taget rigtigt godt imod Quicks påske-skrabelodder, og vi er meget glade for, at der er fundet plads til endnu en påsketradition hos de glade, danske påskefans. Siden vi for otte år siden lancerede skrabelodderne Påskeæg og Æggejagt som vores første påskelodder er det kun gået fremad, og i påsken i år forventer vi, at rigtig mange danskere vil skrabe sig til små og store – og rigtigt store – gevinster på vores påskelodder,” siger Malene, Mølgaard, adm. direktør i Danske Lotteri Spil, som står bag Quick.

De populære, flade påskeæg er allerede i handlen, og kan findes i godt 3.000 butikker over hele landet og på danskespil.dk.

FAKTA

De første Quick påskelodder så dagens lys i 2016. Her var det lodderne Påskeæg til 50 kr. med en førstepræmie på 1 mio. kr. og Æggejagt til 25 kr. med en førstepræmie på 500.000 kr., som blev lanceret.

Siden er der løbende kommet flere og digitale påskespil til i Danske Spils sortiment.

I år er der tre forskellige påske-skrabelodder i butikkerne: Gækkebrev, Påskeæg og Mega påske. Disse findes også på danskespil.dk og i Lotto appen, og dertil findes der fire påskespil, der udelukkende kan skrabes online: En fjer i hatten, Spladask!, Påskekyllingen og Magisk verden.

Skrabeloddernes priser varierer fra 2 til 100 kroner, og de største gevinster fra 20.000 til 2 mio. kr.

Følg pressemeddelelser fra Danske Spil A/S

Flere pressemeddelelser fra Danske Spil A/S