Tjek A/S

Danskerne efterspørger mere økologi på tilbud

Søgninger efter økologiske produktvarianter er steget med hele 170 % fra 2022 til 2023 og tendensen fortsætter i første kvartal af 2024. Et produkt skilte sig markant ud. Det viser indsigter fra tilbuds-appen eTilbudsavis.

Grafikken viser udvikling i antal søgninger på økologiske varianter i 2023, hvor økologiske æg skiller sig markant ud. Kilde: Insights by Tjek

Hver dag foretages over 100.000 søgninger i appen eTilbudsavis, og fra 2022 til 2023 steg antallet af søgninger med mere end 20%. Størstedelen af søgningerne er produktsøgninger af dagligvarer såsom æg, ost, kaffe, hakket oksekød osv.

I den samme periode så vi ligeledes en stigning på 34% i antallet af søgninger efter økologiske varianter. Blandt disse øko-søgninger var der et produkt, som skilte sig markant ud - økologiske æg. Næsten hver 10. søgning på æg var en søgning efter økologiske æg. Dette gør æg til det mest eftertragtede økologiske produkt, efterfulgt af økologisk smør, kylling og havregryn.

Væksten i søgninger efter økologiske varianter fortsætter i 2024 og meget tyder på, at de højere priser for økologiske produkter ikke har afskrækket danske forbrugere. “I stedet synes de at have tilpasset sig denne ændring og fokuseret mere på at finde gode tilbud.” siger Claus Nykjær, Head of Insights hos Tjek.

Om Tjek

Tjek hjælper folk med at handle ind og virksomheder med at nå ud til dem med relevant indhold.

Vi står bag Skandinaviens mest downloadede tilbuds-app eTilbudsavis. I eTilbudsavis kan man læse tilbudsaviser, søge efter tilbud, planlægge sine indkøb med en indkøbsliste og meget mere på tværs af web, iOS og Android. For mere info om eTilbudsavis besøg www.etilbudsavis.dk eller download appen på www.etilbudsavis.dk/app

Tjek har også udviklet et nyt format for digitale tilbudsaviser, kataloger og tilbudskampagner, som vi kalder for Incito. Incito er et responsivt og digitalt marketing værktøj, som automatiserer produktion af tilbudsaviser, kataloger og tilbud. Du kan finde mere information om Incito på https://tjek.com/incito

Når vi ikke videreudvikler apps og automatiserer digitale tilbudsaviser, så hjælper vi store detailhandlere og leverandører i Norden optimere deres strategi, kampagner og performance. Insights by Tjek er vores Power BI analyseværktøj, som giver adgang til data om bl.a. markedet, forbrugeradfærd, brand performance, søgninger, trends og meget mere. Mere om Insights by Tjek på https://tjek.com/insights

Mere om Tjek på https://tjek.com/