Tjek A/S

Ingen påske uden æg - sådan holder du madomkostningerne nede i påsken

Æg er blandt de varer, der er steget mest i pris under inflationen. Æg er også blandt de mest søgte dagligvarer, som danskerne søger efter, når de søger efter tilbudsvarer. Så til ære for de dyrebare æg, vil vi inspirere dig med tips og tricks til, hvordan du får den bedste og billigste påskefejring.

Lysere tider er her, både for dig og din pengepung. Påsken nærmer sig med sine farverige æg, smukke tulipaner og lækre påskevarer. Det er en tid til glæde, fællesskab og kreativitet, og vi er her for at vise dig, hvordan du får det hele til den bedste pris.

Gør det nemt - brug det du har og pift maden op

Æg er nok det første, man tænker på, når det kommer til påsken. Med et godt tilbud på æg får du ikke kun et fyldt bordet med lækre påskeretter, men også en masse påskepynt til dit hjem. Det bedste er, at du kan prale af, at du har gjort det hele selv!

Pust nogle æg, mal dem i flotte farver og hæng dem op som pynt i hjemmet, eller brug dem som "lykkeæg" til at sende en hilsen til én du holder af. For at lave et lykkeæg skal du tømme ægget og derefter lægge en personlig hilsen indeni. Brug en nål til forsigtigt at prikke hul på æggets spidse ende og skabe et lille hul. Lav et større hul på den anden side, så ægget kan løbe ud, når du puster. Skriv en hilsen eller et gækkebrev på et stykke papir og rul det sammen, så det kan presses ind gennem det store hul i ægget.

Gem æggene, som du puster ud, til at lave lækre påskeretter. Du kan lave en velsmagende broccolitærte eller en gulerodskage til dessert, så intet går til spilde. Find opskrifter på eTilbudsavis Instagram til begge disse enkle og billige retter.

Mal de æg, som du ikke tømmer, i dejlige påskefarver for at tilføje lidt ekstra farve til påskebordet. Eller hvorfor ikke lave klassiske æggehvider med stenbidderrogn, dild og creme fraiche? Mulighederne er uendelige!

Sådan sparer du penge i påsken

I vores app, eTilbudsavis, kan vi se, at næsten hver tyvende søgning efter tilbud er på æg, og at antallet af æg-søgninger øges op til påsken. Vi har derfor lavet en liste med de bedste sparetips, der strækker budgettet, så du kan være klar til påsken!

1. Planlæg dine indkøb til påsken
    For at finde de bedste priser og undgå dyre impulskøb er det vigtigt at planlægge både påskemenuen og indkøbslisten på forhånd. På den måde undgår du også at mangle en ingrediens eller to, når butikkerne holder lukket i påskeferien. Brug eTilbudsavis til at finde de bedste tilbud på alt, hvad du har brug for, og til at planlægge dine indkøb.

2. Gå efter "private label" produkter
    Private labels er dagligvarebutikkernes egne mærker, som ofte er billigere end andre mærker. Så sørg for at holde øje med butikkernes egne mærker næste gang du handler.

3. Frys dine påskerester
    Efter en stor fest er der altid rester tilbage. I stedet for at gemme alle resterne i køleskabet, skal du fryse dem med det samme! På den måde behøver du ikke smide resterne ud, som ikke bliver spist efter et par dage. Nyd dem meget længere og spar penge på lang sigt!

4. Erstat kødet
    Vegetariske alternativer er ofte meget billigere og mindst lige så gode! I påsken kan du lave masser af velsmagende vegetariske tærter, gode salater og lækre desserter - alt uden kød.

5. Gør indkøbslisten til din bedste ven
    At være organiseret er afgørende, når det kommer til at spare penge. Indkøbslisten i eTilbudsavis-appen gør det nemt for dig at holde fast i din spareplan. Du kan nemt tilføje varer direkte fra tilbudsaviserne til indkøbslisten. Varerne bliver automatisk sorteret efter de butikker, hvor tilbuddene er tilgængelige i. Du kan også dele din indkøbsliste med venner og familie. Alle ændringer synkroniseres, så I nemt kan holde hinanden opdaterede.

God påske fra os på eTilbudsavis!

Om os

Tjek hjælper folk med at handle ind og virksomheder med at nå ud til dem med relevant indhold.

Vi står bag Skandinaviens mest downloadede tilbuds-app eTilbudsavis. I eTilbudsavis kan man læse tilbudsaviser, søge efter tilbud, planlægge sine indkøb med en indkøbsliste og meget mere på tværs af web, iOS og Android. For mere info om eTilbudsavis besøg www.etilbudsavis.dk eller download appen på www.etilbudsavis.dk/app

Tjek har også udviklet et nyt format for digitale tilbudsaviser, kataloger og tilbudskampagner, som vi kalder for Incito. Incito er et responsivt og digitalt marketing værktøj, som automatiserer produktion af tilbudsaviser, kataloger og tilbud. Du kan finde mere information om Incito på https://tjek.com/incito

Når vi ikke videreudvikler apps og automatiserer digitale tilbudsaviser, så hjælper vi store detailhandlere og leverandører i Norden optimere deres strategi, kampagner og performance. Insights by Tjek er vores Power BI analyseværktøj, som giver adgang til data om bl.a. markedet, forbrugeradfærd, brand performance, søgninger, trends og meget mere. Mere om Insights by Tjek på https://tjek.com/insights

Mere om Tjek på https://tjek.com/