Kvinde skraber sig til 100.000 kroner: ’Jeg lignede Skriget-emojien!’

Da en kvinde fra hovedstaden havde købt 10 rækker i Lotto, var der fem kroner tilbage på hendes Danske Spil-konto – dem fik hun brugt på en ganske fornuftig måde: Et Quick-lod, der gav 100.000 kroner: ”Min mand spurgte mig, hvorfor jeg pludselig så så underlig ud!”

Hvilken emoji ville du ligne, hvis du med ét opdagede, at du havde vundet den store gevinst? En grine-emoji? En græde-emoji? Eller måske den, hvor hovedet eksploderer?

”Kender du godt den der emoji, der ligner Edward Munch-maleriet ’Skriget’? Sådan så jeg ud: Jeg havde begge hænder oppe på kinderne og så var jeg bare ’Whaaaat!!!’” fortæller en kvinde fra københavnsområdet, der for nyligt vandt en masse penge, bare fordi der lige var en enkelt femmer på Danske Spil-kontoen.

”Jeg sad i min seng iført nattøj en tirsdag aften og kom i tanke om, at jeg lige skulle huske at se, om jeg havde vundet i Eurojackpot. Det havde jeg: Nok til at købe 10 rækker til Lotto om lørdagen, og så var der lige fem kroner tilbage, og så tænkte jeg, at jeg lige ville spille det der med frugterne for den sidste femmer,” fortæller hun.

Femmeren brugte hun på Quick-spillet ’Finurlige Frugter’ inde på Danske Spils hjemmeside uden de store forventninger, men så vandt hun 100.002,50 kroner på spillet, hvilket hun stadig har lidt svært ved at forstå.

”Jeg har aldrig vundet i Eurojackpot før, men jeg føler selv, at det var den samme reaktion, som hvis jeg havde vundet et eller andet sindssygt beløb i Eurojackpot. Jeg hoppede op og blev virkeligt glad. Man regner jo ikke med, at det sker. Det kom ekstremt meget bag på mig, jeg sad der i mit nattøj, og min mand spurgte, hvorfor jeg pludselig så så underlig ud. Ha, han lignede selv den der emoji, der har åben mund og krydser hen over øjnene,” fortæller hun.

Om Quick

Quick er Danske Spils navn for de populære skrabelodder, som danskerne har kunnet købe siden 1992. Quick tilbyder spil af mange slags og størrelser - og med både mindre og store præmier på spil. Et af de mest populære Quick-skrabelodder er den klassiske røde skrabejulekalender, som er blevet en fast juletradition for over 2 millioner danskere. Man kan også skrabe alle Quick-skrabelodderne online på danskespil.dk.