Sasha ApS

Sasha ApS viser fremtiden for billedsikkerhed på international dag for samvittighed

Det er ikke blevet til meget søvn i de seneste tre år for teamet bag den banebrydende teknologi Sasha - Safe Share, og derfor er de også ekstra stolte over at kunne fortælle om deres opfindelse, der beskytter mod billedmisbrug. Det er en af vor tids største udfordringer digitalt og et af de problemer, verden står overfor at skulle løse for at skabe retfærdighed, holde folk ansvarlige og skabe tryghed blandt de milliarder af mennesker der hver dag deler fotos online.

Portræt af hvid mand med briller og sort jakkesæt med skær fra en computerskærm.
Thomas Eriksson, Founder & CEO i Sasha ApS, ser frem til at kunne fortælle mere om den banebrydende teknologi d. 5. april på hjemmebane i Odense centrum. Sasha ApS

Sasha ApS, med speciale i billedbeskyttelse teknologi, vil nu på den internationale dag for samvittighed afholde en begivenhed, de glæder sig meget til. Dagen er ikke valgt tilfældigt, for samvittighed er nøgleordet, når billeddeling foregår som en bevidst dårlig handling. Founder Thomas Eriksson skabte også Sasha med en utrolig determinerende indstilling om at komme billedmisbrug til livs efter en nærtstående havde netop det problem, at et billede blev lækket og lå på internettet til frit skue. Det blev starten på, at Eriksson og  hans team nu har en teknologi, alle tech-giganter må drømme om.

Den 5. april 2024 i Odense, vil Sasha skabe opmærksomhed og fremme diskussioner om bekæmpelse af online billedmisbrug, der falder sammen med den nylige implementering af
EU's Digital Services Act. Med engagerende samtaler, teknologi fremvisning, indsigtsfulde diskussioner ledet af grundlægger Thomas Eriksson og hans team, inviteres deltagere til at udforske fremtiden for beskyttelse af digitale rettigheder gennem keynote-taler og paneldiskussioner med digitale rettighedseksperter, ofre for billedmisbrug og juridiske fagfolk.

“Vi inviterer enkeltpersoner, organisationer og medierepræsentanter til at engagere sig med os i den ekstrem vigtige samtale om at bekæmpe billedmisbrug og være vidne til de innovative løsninger, vi har udviklet for at beskytte digitale rettigheder. Vi skal tage kontrollen tilbage over vores fotos og holde folk ansvarlige for deres opførsel. En gang for alle må vi stoppe billedmisbrug om det så er lækkede fotos, billeder til fake accounts, CSAM eller lignende, kan det være altødelæggende for vores opfattelse af retfærdighed og virkelighed”, udtaler Thomas Eriksson.

Se invitationen i vedhæftede filer.

Sasha afslører teknologisk gennembrud

Sasha står for safe share og er en banebrydende teknologi, der kan beskytte billeder uden at se eller gemme dem. Det sikrer privatliv for brugere og overholdelse af GDPR-standarder for datasikkerhed. Teknologien vil kunne fungere på individuelle enheder, såsom en mobiltelefon, og dermed gøre det muligt at beskytte billeder uden de nogensinde forlader enheden.

"Vi kombinerer state of the art teknologier på en unik måde, der gør os i stand til at bevise originalt ejerskab og identificere kilden til uautoriseret deling, selvom billedet er manipuleret.
Vores system kan endda genkende billedet igen uden at skulle bruge det originale billede og sikre fuldstændigt privatliv for brugeren,” siger CTO, Maziar Zamani.

Kontakt os for yderligere information og ønske om at deltage d. 5/4-2024.

Velvidende, at nogle måske ikke kan nå den 5. april, inviterer Sasha ApS dig til at møde os og teknologien på et virtuelt møde og en privat gennemgang. Tag fat i Cecilie Sonne.

Billeder

Om Sasha

Det danske tech startup, Sasha ApS (Safe Share) blev grundlagt i 2020 med målet om at løfte bevisbyrden for ofre for online billedmisbrug og identitetstyveri. Teknologien kan påvise ejerskab og holde den originale lækker ansvarlig, og har desuden potentiale til at stoppe billedmisbruget før det sker med strategiske partnerskaber.

Følg pressemeddelelser fra Sasha ApS

Flere pressemeddelelser fra Sasha ApS