ØKODAG®: 20.000 skal fejre 20-års jubilæum

20.000 gæster har tilmeldt sig til Økodag den 14. april, og på 6 ud af 17 værtsgårde er der ikke længere mulighed for at tilmelde sig. Skal du med til Økodag, kan du fortsat nå det, men husk at tilmelde dig på forhånd.

Et billede af børn på halmballer
Der er mange forskellige aktiviteter til Økodag. Her kan man kravle på halmballer. Økologisk Landsforening

Forårets store landbrugsfest er lige om hjørnet. 20.000 mennesker har allerede meldt sig til at deltage i Økodag, der i år kan fejre 20-års jubilæum. Søndag den 14. april byder årets værtsgårde i hele landet indenfor til at se de økologiske køer springe på græs efter en vinter på stald.

”Det er skønt, at der endnu en gang er så stor interesse for Økodag. Jeg glæder mig over, at der er så mange danskere, der hvert år er med til at fejre det gode dyreliv på landet, hvor dyrene kommer ud under åben himmel. Det vidner om, at dagen er blevet en hyggelig og tilbagevendende familietradition for mange,” siger forperson i Økologisk Landsforening Michael Kjerkegaard.

Der er allerede 6 gårde, der har meldt udsolgt, så hvis man vil sikre sig en plads til Økodag, så skal man skynde sig ind på Økodag.dk og se, hvilke gårde der endnu har pladser.

Gå til Økodag.dk, find din Økodagsgård og tilmeld dig.

Om Økodag

Som dansker er du en del af verdens økologination nummer ét. Vi er det land i verden, der køber flest økologiske fødevarer. Så når de økologiske landmænd over hele landet hvert år inviterer til Økodag, plejer det at være et stort tilløbsstykke.

• Økodag® er et registreret varemærke, hvilket betyder, at man altid skal nævne Økologisk Landsforening i sammenhæng med Økodag.
  • Økodag har eksisteret siden 2005.
  • Økodag arrangeres af Økologisk Landsforening i samarbejde med de økologiske landmænd og de økologiske mejerier.
  • Økodag har fået midler fra Mælkeafgiftsfonden og Fonden for Økologisk Landbrug.