Økodag ® på søndag: Vær med til at fejre 20-års jubilæum

Vidste du, at køerne kan huske glæden ved at komme på græs?

I år fejrer vi, at Økodag siden 2005 har givet mulighed for at danskere over hele landet kan opleve glæden ved køer, der springer på græs.

Gård set oppefra med køer og gæster
Økodag er nu på søndag Økologisk Landsforening

Økodag er lige om hjørnet, og køerne er ved at være utålmodige for at komme på græs. Hvis du også er utålmodig, så kan du stadig tilmelde dig Økodag og være med til at fejre det gode økologiske dyreliv.

Der er tilmeldt 33.000 mennesker og 11 gårde har lukket for tilmeldinger.

”Lige nu knokler de økologiske landmænd på for at være klar til på søndag. De rydder op, sætter hoppekøerne frem, engagerer lokale kræfter og pudser traktoren, så den er klar til børnebesøg. Økodag er en dag, hvor vi virkelig viser, hvad de økologiske landbrug kan!

Vi glæder os til at byde alle gæster velkommen til en dag med fokus på det gode dyreliv og høj dyrevelfærd,” siger Michael Kjerkegaard, forperson i Økologisk Landsforening

Der er stadig god mulighed for at komme til Økodag i Midt- og Vestjylland, hvor flere gårde har ledige pladser.

”Vi ved fra tidligere år, at der er mange, der først beslutter i sidste øjeblik, om de skal med til Økodag. Derfor kommer det også til at gå stærkt med tilmeldingerne de næste dage, så hvis du vil være sikker på at kunne komme med til årets økofest, er det en god idé at få tilmeldt dig nu,” siger Malene Jensen, Projektleder, Økologisk Landsforening

Om Økodag

Som dansker er du en del af verdens økologination nummer ét. Vi er det land i verden, der køber flest økologiske fødevarer. Så når de økologiske landmænd over hele landet hvert år inviterer til Økodag, plejer det at være et stort tilløbsstykke.

• Økodag® er et registreret varemærke, hvilket betyder, at man altid skal nævne Økologisk Landsforening i sammenhæng med Økodag.
  • Økodag har eksisteret siden 2005.
  • Økodag arrangeres af Økologisk Landsforening i samarbejde med de økologiske landmænd og de økologiske mejerier.
  • Økodag har fået midler fra Mælkeafgiftsfonden og Fonden for Økologisk Landbrug.