Ny CEPOS-direktør overtager plads i Det Økonomiske Råd

Økonomiminister Stephanie Lose udnævner CEPOS’ nye direktør Jes Brinchmann som medlem af Det Økonomiske Råd, der har til opgave løbende at vurdere Danmarks økonomiske situation

Jes Brinchmann
Jes Brinchmann Fri afbenyttelse med kreditering: Jakob Melgaard

Den nye direktør for den borgerlig-liberale tænketank CEPOS, Jes Brinchmann, indtager nu CEPOS' plads i Det Økonomiske Råd.

Det sker efter at økonomiminister Stephanie Lose har udnævnt CEPOS’ nye direktør Jes Brinchmann som medlem.

”Det ligger naturligt til CEPOS at følge landets økonomiske udvikling og belyse de langsigtede udviklingsperspektiver. Som tænketank er vores opgave at berige debatten i Danmark, kvalificere diskussionen og skabe grobund for et friere og rigere Danmark. Derfor er jeg enormt beæret over at indgå i den diskussion som medlem af Det Økonomiske Råd,” siger Jes Brinchmann, direktør i CEPOS.

CEPOS har tidligere været repræsenteret i Det Økonomiske Råd i form af forhenværende direktør Martin Ågerup og forhenværende cheføkonom- og vicedirektør Mads Lundby Hansen. Og nu tager Jes Brinchmann over.

Jes Brinchmann er 49 år og er uddannet cand.polit. ved Københavns Universitet. Han tiltrådte som ny CEPOS-direktør den 1. november 2023 efter en stilling som vicedirektør i Dansk Erhverv.

Eventuelle pressehenvendelser kan rettes til CEPOS’ pressechef Jens Holmberg på 53 53 32 61 eller holmberg@cepos.dk.