Solid start på 2024 med stærk mobilvækst og positive underliggende regnskabstal

Nuuday starter 2024 med en nettotilgang på 16.000 nye mobilabonnenter og 15.000 nye fiberkunder. Samtidig fortsætter Nuuday sin transformation og er nu i luften med sin nye IT-platform i alle B2C salgskanaler, mens både serviceomsætning og underliggende EBITDA i Q1 vokser med henholdsvis 0,8% og 1,6%.

Mobilområdet voksede kraftigt i Q1 med 16.000 nye abonnenter, hvilket næsten svarer til nettovæksten for hele 2023. I fibersegmentet fik YouSee, Hiper og TDC Erhverv tilsammen 15.000 nye kunder, mens YouSee gik live på Global Connects fibernetværk, hvilket giver yderligere 76.000 husstande mulig adgang til YouSee’s produkter. Fast bredbånd som helhed oplevede i Q1 et fald på 7.000 abonnenter som følge af færre kunder på coax og kobber.

Serviceomsætningen steg i Q1 med 0,8% i forhold til året før fra DKK 3.336 mio. til DKK 3.363 mio., mens underliggende EBITDA steg 1,6% YoY – eller DKK 7 mio. - til DKK 457 mio. Endnu en gang understregede en stærk vækst i underliggende Simple Cash Flow - op med 26,6% YoY - Nuudays fremskridt i retning af at blive en bæredygtigt rentabel virksomhed.

Nuuday noterer med begejstring, at Teknologisk Institut for 9. år i træk har målt Nuuday's mobilnetværk - leveret af TDC Net – til at være Danmarks bedste netværk. Samtidig fortsætter Nuuday sin transformation og er nu i luften med sin nye IT-platform i alle YouSee’s salgskanaler.

“Jeg er glad for at kunne præsentere en stærk start på 2024 med stærk vækst inden for mobil og fiber, samt fortsatte forbedringer af vores kundetilbud, herunder det 9. år i træk, hvor vi har Danmarks bedste mobilnetværk. Det er sammenholdt med vores vellykkede teknologitransformation med til at drive fortsat vækst i serviceomsætningen og vores underliggende finansielle resultater”, siger Jon James, Nuuday CEO.

Nøgletal

Fast bredbånd (#RGUs)

1,000m

1,007m

*) I løbet af 2023 og 2024 migrerer Nuuday visse erhvervsabonnementer fra mobil tale til IoT. Når migreringen er afsluttet, vil tallene blive opdateret (i øjeblikket er RGU-antallet inklusive migreringer 3,267 millioner).

Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.000 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.

Flere kanaler og mere indhold på vej til YouSee-kunder: YouSee og Warner Bros. Discovery udvider samarbejdet21.5.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

YouSee og Warner Bros. Discovery udvider nu sit samarbejde til også at inkludere den spritnye tjeneste Max samt otte af Warner Bros. Discoverys lineære kanaler. Det betyder, at YouSees tv- og streaming-kunder får glæde af endnu flere store oplevelser og mere fantastisk indhold. Samtidig vil indhold fra Warner Bros. Discovery opnå endnu større rækkevidde i Danmark.

Bedst i test: Kunder hos Nuudays brands er for niende år i træk koblet på Danmarks bedste landsdækkende 5G mobilnet7.5.2024 10:13:33 CEST | Pressemeddelelse

Teknologisk Institut har igen målt mobilnetværksoplevelsen i Danmark. Den omfattende test dokumenterer, at oplevelsen på TDC NET’s mobilnetværk både på landsplan og i alle fem regioner er ”markant bedre” end konkurrenternes. Det er niende år i træk, at TDC NET topper Instituttets måling. Dermed leverer Nuudays brands YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Eesy og Relatel, som opererer eksklusivt på netværket, landets bedste mobilnetværksoplevelse til kunderne.