Høringssvar - forslag til lov om ændring af udlændingeloven

Finans Danmark har afgivet høringssvar til Udlændinge- og Integrationsministeriet.

Finans Danmark har noteret sig, at Udlændinge- og Integrationsministeriet ønsker at ændre på kravet om dansk bankkonto for visse udenlandske arbejdstagere ud fra en betragtning om balance mellem hensynet til at forebygge snyd og misbrug og de administrative byrder for virksomheder og udlændinge, der ansøger om opholdstilladelser efter erhvervsordningerne.

Læs høringssvar her

Få timers undervisning øger børns økonomiske viden betragteligt18.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Hvert år i uge 11 holder Finans Danmark Pengeuge i hele landet. I 10 år har initiativet nu eksisteret, hvor de ældste elever i grundskolen kan deltage og både bruge undervisningsmaterialet udarbejdet i samarbejde med Danmarks Matematiklærerforening og undervisningsforlaget FORSTÅ og få en bankmedarbejder ud og gæsteundervise. Og nu viser en helt ny undersøgelse at undervisningen virker. Børn, der er blevet undervist i privatøkonomi i løbet af Pengeuge, øgede deres finansielle viden med hele 18 procent.