Saphe A/S

Undgå at få en bøde på Storebælt: Saphe viser vejen igennem strækningskontrollen.

Storebælts nye strækningskontrol øger risikoen for fartbøder. Saphe hjælper dig med at overvåge din hastighed, så du sikkert kan krydse broen uden dyre fartbøder.

Saphe Drive Pro med alarm for strækningskontrol

Storebæltsbroen, et centralt knudepunkt i dansk vejtrafik, har taget et vigtigt skridt mod øget trafiksikkerhed med aktiveringen af landets første strækningskontrol. Dette nye system er designet til at måle køretøjers gennemsnitshastighed over en strækning på 17 km, hvilket markant øger risikoen for at modtage en fartbøde, hvis hastighedsgrænserne overskrides.

Ingen advarsel med blitzlys

I modsætning til de traditionelle hastighedskameraer, der kan omgås ved kortvarigt at nedsætte farten, sikrer strækningskontrollen en mere konsekvent overholdelse af hastighedsbegrænsningerne. Systemet, udstyret med kameraer i begge retninger, registrerer nummerplader og udregner den gennemsnitlige hastighed uden brug af blitz, hvilket eliminerer de umiddelbare påmindelser om at sænke farten.

Ved at fjerne den øjeblikkelige visuelle advarsel opfordres bilisterne til konstant at være opmærksomme på deres hastighed. Overtrædelser vil resultere i en bøde, som sendes direkte til bilistens e-boks.

Løsningen ligger i skærmen

For at hjælpe bilister med at tilpasse sig den nye kontrol har Saphe opdateret deres service til at inkludere advarsler om strækningskontrol. Som Premium-bruger hos Saphe kan du se følgende på din skærm (Drive Pro, app eller Apple CarPlay/Android Auto):

• Den tilladte hastighed.
  • Din gennemsnitshastighed.
  • Hvor langt du er inde i zonen.

"Baseret på erfaringer fra vores europæiske kunder, hvor strækningskontrol er mere udbredt, kan vi konkludere, at denne Premium-funktion er yderst vigtig. Den hjælper brugerne med at opretholde en stabil hastighed uden at køre for langsomt eller for stærkt," siger CEO for Saphe, Freddy Sørensen.

Prøv alarmen for strækningskontrol

Alarmen for strækningskontrol er en standardfunktion for alle der har en Saphe trafikalarm, mens visning af den aktuelle gennemsnitshastighed er en Premium-funktion. Visningen af den aktuelle gennemsnitshastighed vil være tilgængelig i Saphe Link-appen for alle brugere frem til den 31. Marts, hvorefter det kun er Premium-brugere, der ville kunne holde øje med deres gennemsnitlige hastighed, og hvornår de er sikkert ude af zonen igen.

Saphe Drive Pro med alarm for strækningskontrol

Links

Siden 2015, hvor Saphe-eventyret begyndte for Freddy Sørensen, har Saphe solgt mere end 1 mio. enheder i Danmark, hvilket svarer til, at Saphe er placeret i omtrent hver fjerde danske bil. Den store tilslutning til Saphe har resulteret i, at Saphe i dag kan tilbyde Danmarks største trafikfællesskab, hvor brugere hver dag aktivt hjælper hinanden i trafikken med at undgå fartbøder og ulykker. Saphe starter automatisk, når bilen eller motorcyklen sættes i bevægelse og alarmerer bl.a. mod hastighedsoverskridelse, stærekasser, fotovogne, ulykker på vejen, farer på vejen, bil i nødsporet, skoleveje, trafiklyskamera, strækningskontrol og afstandskontrol. I alt virker Saphe i 97 lande og har over 100.000 faste fartkameraer registeret. Det nemt skalerbare produkt og en stor efterspørgsel har resulteret i begyndelsen på en ekspansion til udlandet. Ind til videre er turen primært gået til Tyskland, Italien og UK, som har taget godt imod Saphe. Så godt, at virksomheden har nået en betydningsfuld milepæl med 1.000.000 solgte enheder på verdensplan.