Saphe A/S

Saphe opgraderer med hastighedsgrænser i alle EU-lande!

Saphe udvider den populære hastighedsassistent til hele EU for at øge sikkerheden på vejen

Saphe har spændende nyheder til alle bilister, der planlægger en kør-selv-ferie denne sommer. I et samarbejde med den globale lokaliseringstjeneste HERE præsenterer Saphe en imponerende opgradering til deres Saphe Premium-brugere. Fra dette øjeblik kan brugerne af Saphe Premium orientere sig om hastighedsgrænserne på alle større veje i Europa og drage fordel af hastighedsassisten. Det betyder, at bilister kan føle sig trygge bag rattet og nyde en nem og sikker køreoplevelse under hele ferien.

Bliv godt kørende i udlandet med Saphe hastighedsassistent

Saphes hastighedsassistent er især vigtig for de bilister, der tager Saphe Premium med på køreturen ud over Danmarks grænser. Stressende situationer med anderledes køreforhold, en ukendt destination og måske en lejebil, der driller, kan gøre køreturen frem til feriedestinationen ekstra farlig. I sådanne tilfælde er det rart, at bilisten ikke skal bekymre sig om at overholde hastighedsgrænserne. Saphe er med på hele rejsen og advarer med en lille diskret alarm, hvis bilisten utilsigtet kommer til at køre for stærkt.

"Vi er begejstrede for at lancere vores hastighedsassistent i hele Europa. Med denne banebrydende teknologi ønsker vi at skabe en mere tryg og sikker køreoplevelse for alle bilister. Sommerferien er en spændende tid, hvor rejselysten kalder, og vi hos Saphe ønsker at gøre alle disse eventyr så sikre som muligt. Vores hastighedsassistent vil være med til at reducere risikoen for hastighedsovertrædelser og potentielle ulykker på vejen, og vi håber, at den vil følge mange bilister trygt gennem deres rejser i hele Europa," udtaler Freddy Sørensen, CEO hos Saphe.

HERE, den perfekte datapartner!

Med HERE vil Saphe løbende udrulle data om hastighedsgrænser. Til at begynde med udrulles data fra de største veje i EU, herunder motorveje, motortrafikveje og andre større trafikale knudepunkter. Senere vil mindre villaveje og byzoner også blive inkluderet. HERE ejes af virksomheder som Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz og Mitsubishi og er den førende udbyder af lokaliseringsdata og kortlægning til bilproducenter på verdensplan. I alt dækker HERE mere end 11,3 millioner kilometer vejnet i Europa, hvilket gør dem til den ideelle samarbejdspartner for Saphe.

Er bilen udstyret med det lovpligtige ISA?

Hastighed er ikke kun et væsentligt fokusområde for Saphe. Fra juli 2022 er det ifølge EU obligatorisk for alle nye biler at være udstyret med et Intelligent Speed Adaption (ISA)-sikkerhedssystem, der advarer føreren, hvis hastighedsgrænserne overskrides på en given strækning. Hvis en bil ikke har ISA, kan Saphe Premium være et godt alternativ.

Selv hvis bilen er en nyere model med ISA, kan Saphe Premium stadig være til stor hjælp. Ofte bruger disse nyere biler kameraer til skiltegenkendelse, hvilket kan medføre udfordringer som manglende skiltning på ruten, dårlig sigtbarhed, tildækkede skilte og fejl i skiltningen. Faktisk er kameragenkendelse kun 50% korrekt. Med Saphe (i samarbejde med HERE) undgår man disse problematikker. Her er data om hastighedsgrænser kortlagt og uafhængige af bilens kameragenkendelse.

Information om Saphe A/S

Saphe A/S
Gasværksvej 46, 2.
9000 Aalborg

Siden 2015, hvor Saphe-eventyret begyndte for Freddy Sørensen, har Saphe solgt mere end 1.000.000 enheder i Danmark, hvilket svarer til, at Saphe er placeret i omtrent hver fjerde danske bil. Den store tilslutning til Saphe har resulteret i, at Saphe i dag kan tilbyde Danmarks største trafikfællesskab, hvor brugere hver dag aktivt hjælper hinanden i trafikken med at undgå fartbøder og ulykker. Saphe kan bryste sig med at have data fra flere millioner bilister fra hele Europa, der både kommer fra Saphe-brugere og eksterne datapartnere.

Saphe starter automatisk, når bilen eller motorcyklen sættes i bevægelse og alarmerer bl.a. mod hastighedsoverskridelse, stærekasser, fotovogne, ulykker på vejen, farer på vejen, bil i nødsporet, skoleveje, trafiklyskamera, strækningskontrol og afstandskontrol. I alt virker Saphe i 97 lande og har over 100.000 faste fartkameraer registeret. Det nemt skalerbare produkt og en stor efterspørgsel har resulteret i begyndelsen på en ekspansion til udlandet. Ind til videre er turen primært gået til Tyskland, Italien og UK, som har taget godt imod Saphe. Så godt, at virksomheden har nået en betydningsfuld milepæl med 1.000.000 solgte enheder på verdensplan.