Pernille Blach Hansen er ny Senior Vice President for NIRAS Miljøsektor

Vi er glade for at præsentere Pernille Blach Hansen som vores nye Senior Vice President for miljøsektoren i NIRAS-koncernen. Pernille kommer til at stå i spidsen for en sektor med 400 konsulenter, der årligt gennemfører mere end 1500 projekter med en stærk position i Nordeuropa og global rækkevidde.

Pernille Blach Hansen er ny Senior Vice President for NIRAS Miljøsektor

Pernille vil lede og udvikle en miljøsektor med en stærk position i vores markeder. Vi vil gennem fremragende ekspertise, innovation og tværsektorielt samarbejde have modet til at være en rådgiver, der bidrager til udviklingen af et bæredygtigt samfund globalt og derved giver værdi til vores kunder.

"Vi er glade for at have Pernille som ny Senior Vice President for miljøsektoren. Vi mener, at hun vil supplere det stærke ledelsesteam, vi har inden for miljøsektoren og være drivkraft for samarbejde på tværs og international ekspansion." siger EVP Markus Davelid.

Pernille har en baggrund både fra den private sektor, herunder ledende stillinger inden for miljø og bæredygtighed i Grundfos og LEGO Group, samt i den offentlige sektor. Her har Pernille arbejdet på kommunalt niveau og som administrerende direktør for Region Midtjylland med mere end 30.000 medarbejdere. Hun har også en baggrund som medlem af Folketinget. Pernille har omfattende ledelseserfaring fra linje- og matrixorganisationer og vil være en god ambassadør for NIRAS både internt og eksternt.

"Pernille har en unik erfaring, som vi mener passer perfekt ind i vores ledelsesteam på koncernniveau, samt til at lede udviklingen af miljøsektoren. Hendes professionelle erfaring giver hende et omfattende netværk, som vi håber på at udbygge på tværs af sektorer i NIRAS. Pernilles personlighed passer også godt til NIRAS-kulturen," siger administrerende direktør Carsten Toft Boesen.

"Jeg glæder mig til at blive en del af NIRAS, et firma kendt for sit engagement i bæredygtighed og yderst kompetente medarbejdere," siger Pernille Blach Hansen og fortsætter, "NIRAS' engagement i at opbygge et mere bæredygtigt samfund harmonerer perfekt med min passion for bæredygtighed. Jeg ser meget frem til at møde alle kolleger og lære NIRAS-kulturen at kende."

Pernille vil være en del af Executive Management Group og rapportere til EVP Markus Davelid. Pernille starter den 4. marts 2024 og vil have fast base på NIRAS’ kontor i Aarhus.

Om Niras