NIRAS overtager Lorien Engineering Solutions og styrker sin procesindustriforretning

Et stærkt match på kompetencer

"Lorien Engineering Solutions og NIRAS er et stærkt match i forhold til ekspertise, kunder og markeder. Med denne integration kan vi vokse og udvikle Lorien Engineering Solutions’ ydelser som en del af vores kerneforretning, konsolidere vores position i fødevare- og life science-industrierne og dermed udvide vores service til kunder over hele verden”, forklarer Senior Vice President i NIRAS, Thomas B. Olsen.

Lorien Engineering Solutions er leverandør af ingeniørrådgivningsydelser, og deres kompetencer spænder fra feasibility-analyser til design og projektledelse inden for fødevare- og life science-industrien, men også til advanced manufacturing. Lorien Engineering Solutions leverer også omfattende compliance- og energioptimeringsydelser til deres kunder over hele verden.

Virksomheden har kontorer i Polen, Storbritannien og Sydafrika og vil dermed bidrage til NIRAS’ internationale profil og globale tilstedeværelse.

En stærk spiller i fødevareindustrien og et voksende marked inden for life science

“NIRAS har en stærk position i fødevareindustrien, og vores life science-forretning vokser hurtigt, så ved at tilføje ekspertisen fra Lorien Engineering Solutions bliver vi en endnu stærkere spiller i begge sektorer. Lorien Engineering Solutions er også meget involveret i energiløsninger og design af faciliteter, der understøtter den grønne energiomstilling, hvilket vil styrke NIRAS’ kompetencer på dette område. Det betyder, at vi vil være i stand til at levere en endnu bedre service til vores kunder, idet vi kan trække på viden fra Lorien Engineering Solutions' dygtige medarbejdere gennem samarbejde på tværs af lande”, fortsætter Thomas B. Olsen.

Multidisciplinær rådgivning i bæredygtighedens tegn

I integrationen med NIRAS bliver Lorien Engineering Solutions en del af en multidisciplinær ingeniørrådgivningsvirksomhed med mere end 3.000 medarbejdere, der arbejder for at levere bæredygtige løsninger på tværs af industrier. Med overtagelsen øger NIRAS sin internationale tilstedeværelse, vækst og diversitet i flere markeder og skaber grundlag for endnu mere bæredygtighed i sine globale projekter.

“Vi er glade for, at Lorien Engineering Solutions er blevet opkøbt af NIRAS - et anerkendt ingeniørfirma, der er kendt som ledende rådgivere inden for fødevareindustrien. Med dette opkøb bliver vores dedikerede medarbejdere del af en ligesindet organisation, som giver flere muligheder for alle. Vi bliver endnu bedre positioneret til at give vores kunder større værdi, når vi udvider vores tjenester, øger vores kapacitet og forøger vores ekspertise,” udtaler Shay Moran, Senior Vice President EMEA, GP Strategies Corporation.

Transaktionen forventes at blive gennemført 1. januar 2024.

Om NIRAS

Om Lorien Engineering Solutions

Lorien Engineering Solutions er en rådgivende ingeniørvirksomhed, der leverer ydelser inden for fødevareindustrien, pharma- og life science-industrierne og avanceret fremstilling.

Virksomheden har kontorer i Polen, Storbritannien og Sydafrika og har indtil nu været en division af GP Strategies Corporation, der opererer fra over 65 kontorer i 30 lande verden over. Lorien Engineering Solutions' services dækker alle aspekter af rådgivning til CapEx-projekter, fra feasibility-studier over design og projektledelse til construction management. Lorien arbejder desuden med compliance, Health & Safety i forbindelse med produktionsanlæg samt energioptimering.