Danske Medier ansætter Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør
Danske Medier har fra 1. marts ansat Dicle Duran Nielsen som ny administrerende direktør.

Dicle Duran Nielsen har en lang karriere bag sig i arbejdet med techgiganternes ansvar og sikringen af gode rammevilkår for medlemmer og virksomheder. Senest kommer hun fra en stilling som juridisk og politisk direktør i rettighedsorganisationen Koda.
“Techgiganternes massive indflydelse og de digitale forandringer bliver mere og mere indgribende i samfundet. I en epokegørende tid er det altafgørende at værne om de frie og uafhængige medier, som er med til at sikre den demokratiske samtale og beskytte os alle mod magtmisbrug, misinformation og ekkokamre. Jeg glæder mig derfor meget til at varetage arbejdet i Danske Medier og takker også for tilliden,” udtaler Dicle Duran Nielsen.
Danske Mediers bestyrelsesformand, Christina Blaagaard, er meget glad for, at Dicle Duran Nielsen har påtaget sig opgaven som administrerende direktør:
"Mediernes rolle i et samfund, der i stigende grad er påvirket af techgiganternes indflydelse - både i forhold til det økonomiske økosystem, rettigheder, data og ikke mindst i forhold til demokratiet og publicismens rolle, kræver et Danske Medier, der står stærkt på netop de områder,” siger formanden og uddyber:
”Med Dicle Duran Nielsen som ny direktør for Danske Medier styrkes det arbejde i endnu højere grad. Med en baggrund i rettighedsarbejde og med en dyb forståelse for de nationale og internationale interesser på spil her, kommer Dicle Duran Nielsen med de allerbedste forudsætninger for at fortsætte det gode arbejde, der allerede er i gang. Jeg glæder mig meget til samarbejdet,” lyder det fra Christina Blaagaard.
Dicle Duran Nielsen har før sit virke som juridisk og politisk direktør i Koda også arbejdet som forhandlingschef i Copydan AV-foreningerne samt været advokat med møderet for landsretterne i en længere årrække.
Kontakter
Christina BlaagaardFormand for Danske Medier
Tlf:40343956chb@ing.dkBilleder

Om Danske Medier
Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier. Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Danskerne strømmer til de redigerede medier og fravælger techplatformene17.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens nyhedsbrugere i mange andre lande i stigende grad får deres nyheder via sociale techplatforme, er tendensen omvendt i Danmark. De danske nyhedsbrugere foretrækker fortsat de traditionelle nyhedsmedier, som de også har høj grad af tillid til. Det er meget glædelige tendenser, lyder det fra Danske Medier.
Danske Medier ansætter ny chef for kommerciel udvikling og analyse3.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Niels Marslev kommer med erfaring fra techvirksomheder og public service-medier og skal stå i spidsen for Danske Mediers kommercielle område og udviklingen af brancheorganisationens analysearbejde.
Private medier styrker demokratiet: Ny analyse viser stor bredde og kvalitet i dansk nyhedsproduktion14.5.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny analyse dokumenterer, at frie og uafhængige medier står bag en stigende andel af egenproducerede nyheder med bred tematisk og geografisk dækning. Det bekræfter, at de private medier løfter en stor og afgørende demokratisk opgave, vurderer Danske Medier.
Flere unge skal rustes til en kritisk medievirkelighed12.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med et ønske om at udbrede de kommende generationers kendskab til de frie mediers rolle vil Danske Medier træde ind i Mediekonkurrencen. Fokus vil i år være på valg og den lokale og regionale journalistik.
Rapport om betalingsvillighed giver ikke det fulde billede8.5.2025 09:51:55 CEST | Pressemeddelelse
Roskilde Universitets rapport om danskernes betalingsvillighed for nyhedsmedier rejser flere spørgsmål, end den besvarer. Det mener Danske Medier, der efterlyser en bredere og mere nuanceret undersøgelse af samspillet mellem public service og private medier.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum