Flere ladestandere på vej i Kalundborg Kommune

Kalundborg Kommune har netop offentliggjort hvilke selskaber, der kommer til at etablere ladestandere til elbiler på kommunens parkeringsarealer. Energiselskabet OK er én af tre vindende operatører, der skal sikre flere opladningsmuligheder til Kalundborgenserne

Foto: OK.

Der er godt nyt til elbilister i Kalundborg Kommune. Inden udgangen af 2024 forventer OK at have etableret i alt 42 almindelige- og hurtigladepunkter. Ladepunkterne opsættes i Kalundborg, Høng, Jerslev Sjælland og Gørlev.

"Sammen med kommunen skal vi gøre opladningen af elbiler og plug-in hybridbiler mere tilgængelig. Vores mål er at skabe attraktive og bekvemme forhold for elbilsejere, og derfor er vi med til at sikre, at der er lademuligheder - uanset hvor man befinder sig,” siger Kenneth Risborg Korsgaard, OK's markedsdirektør.

I løbet af de kommende måneder vil OK og Kalundborg Kommune sammen finde de bedste placeringer for ladestanderne, så de bedst muligt imødekommer elbilisternes behov.

Fakta om udbuddet

• Aftalen er en såkaldt koncessionsaftale, og dvs. OK opsætter og driver ladestanderne på de kommunale parkeringsarealer i Kalundborg Kommune.
  • OK har vundet to ud af seks delaftaler i kommunens udbud.
  • Aftalen omfatter etablering og drift af 42 almindelige- og hurtigladepunkter, der kan lade med en effekt på op til hhv. 22 kW og 75 kW.

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk