Tjek A/S

Disse tilbud søgte danskerne mest efter i 2023

I løbet af året der gik har danskere søgt efter de bedste tilbud som aldrig før, og Tjek, som står bag appen eTilbudsavis, ser nu tilbage på hele 2023 for at undersøge, hvilke varer har været blandt de mest eftertragtede.

De stigende priser i 2023 har medført en øget bevidsthed blandt danskerne om at spare penge og træffe velovervejede købsbeslutninger. Disse tendenser blev også afspejlet i vores app gennem flere søgninger efter tilbud.

Søgeaktiviteten i eTilbudsavis-appen steg med 27 % i 2023. Især søgninger efter tilbud på æg og toiletpapir er steget med over 50 % i forhold til sidste år.

Nedenfor har vi samlet en top 10 over varer, som danskerne har søgt mest efter i 2023 i deres bestræbelser på at få mere valuta for pengene:

Plads

Produkt

Ændring i forhold til året før

Æg

+53 %

Smør

-5 %

Skyr

+14 %

Kylling

+14 %

Ost

+25 %

Is

+20 %

Fløde

+34 %

Øl

+17 %

Toiletpapir

+52 %

Hakket oksekød

+4 %

Med både jul og nytår lige om hjørnet kan december måned være en økonomisk udfordrende tid for mange danske husholdninger. I første halvdel af december ser vi også en stigning i julerelaterede søgninger af varer på tilbud i eTilbudsavis-appen. Søgninger efter flæskesteg stiger som regel altid i denne periode, og i december 2023 steg de med hele 35 % sammenlignet med året før. Ligeledes steg søgninger efter æbleskiver, fløde og piskefløde med henholdsvis 16 %, 4 % og 10 % i december i år.

Om eTilbudsavis

eTilbudsavis drives af virksomheden Tjek med 50+ ansatte og er en af Danmarks mest populære apps, hvis formål er at hjælpe mennesker med at planlægge deres indkøb og spare penge i hverdagen. eTilbudsavis-appen har over 3.000.000 downloads i Skandinavien og indeholder tusindvis af tilbudsaviser fra den danske, svenske og norske detailhandel. eTilbudsavis er gratis og tilgængelig på web, iOS og Android.

Følg pressemeddelelser fra Tjek A/S

Flere pressemeddelelser fra Tjek A/S