7-Eleven Danmark

7-Eleven tilslutter sig Dyrevelfærdsmærket

Del

7-Eleven tilslutter sig Fødevarestyrelsens Dyrevelfærdsmærke og bliver første convenience-kæde i Danmark, der optages som partner i ordningen. ”Endnu et bevis på strategien om at styrke vores position som virksomhed med fokus på ansvarlighed og grøn innovation,” siger kommerciel direktør.

Som den første convenience-kæde herhjemme tilslutter 7-Eleven sig Fødevarestyrelsen Dyrevelfærdsmærke, som har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Udover 7-Eleven er nogle af landets største dagligvarekæder og fødevareproducenter også med i partnerskabet. 

Op til aktiveringen af partnerskabet har 7-Eleven introduceret nye mælkekartoner med Dyrevelfærdsmærkets grønne hjerte – og hele tre af slagsen. Det viser, at produktet lever op til de højeste standarder inden for dyrevelfærd. 7-Eleven har i forvejen en række produkter inden for forskellige kategorier, som har tre grønne hjerter. Eksempelvis er alle pølser og frikadeller i 7-Eleven trehjertede.

”Det er en milepæl for 7-Eleven, at vi nu er en del af det statslige Dyrevelfærdsmærke og et synligt bevis på vores arbejde med og ambitioner inden for den grønne dagsorden. Vi har i forbindelse med vores indtræden i partnerskabet haft en god dialog med Fødevarestyrelsen, som i forvejen kendte til vores arbejde med at understøtte bedre dyrevelfærd. Fremadrettet vil man kunne finde endnu flere produkter i vores butikker, der tilbyder muligheden for også at tage hensyn til dyrevelfærd ’on the go’”, siger Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark. 

Om 7-Eleven

  • Alle 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere
  • 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
  • Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
  • 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitan gruppe, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.


Om Dyrevelfærdsmærket

Dyrevelfærdsmærket er baseret på centrale grundkrav udvalgt af Fødevarestyrelsens eksperter i dyrevelfærd. Mærket har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Dette gøres gennem en øget efterspørgsel fra forbrugerne på kød- og mejeriprodukter produceret med ekstra fokus på dyrevelfærd. Dyrevelfærdsmærket tydeliggør niveauet af dyrevelfærd i kød- og mejeriprodukterne på en nem og overskuelig måde. På den måde bliver forbrugerne bevidste om, hvordan de kan bidrage til bedre dyrevelfærd. Kilde: https://bedre-dyrevelfaerd.dk/om-dyrevelfaerdsmaerket

Kontakter

Billeder

7-Eleven-butik
7-Eleven-butik
Download

Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark

7-Eleven lander rekordregnskab15.4.2024 14:57:03 CEST | Pressemeddelelse

Reitan Convenience Denmark, der driver 7-Eleven, kom ud af 2023 med en omsætning på 2,7 milliarder kr. Det er rekord for convenience-kæden. 2023 var blandt andet præget af både ekspansion på strategisk vigtige lokationer, introduktion af nye samarbejder og produkter med bæredygtighed i fokus samt frasalg af datterselskab. 7-Eleven forventer i 2024 at styrke sin position i markedet yderligere med nye butikker og øget fokus på udvikling af ’madkategorien’.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye