7-Eleven tilslutter sig Dyrevelfærdsmærket
7-Eleven tilslutter sig Fødevarestyrelsens Dyrevelfærdsmærke og bliver første convenience-kæde i Danmark, der optages som partner i ordningen. ”Endnu et bevis på strategien om at styrke vores position som virksomhed med fokus på ansvarlighed og grøn innovation,” siger kommerciel direktør.
Som den første convenience-kæde herhjemme tilslutter 7-Eleven sig Fødevarestyrelsen Dyrevelfærdsmærke, som har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Udover 7-Eleven er nogle af landets største dagligvarekæder og fødevareproducenter også med i partnerskabet.
Op til aktiveringen af partnerskabet har 7-Eleven introduceret nye mælkekartoner med Dyrevelfærdsmærkets grønne hjerte – og hele tre af slagsen. Det viser, at produktet lever op til de højeste standarder inden for dyrevelfærd. 7-Eleven har i forvejen en række produkter inden for forskellige kategorier, som har tre grønne hjerter. Eksempelvis er alle pølser og frikadeller i 7-Eleven trehjertede.
”Det er en milepæl for 7-Eleven, at vi nu er en del af det statslige Dyrevelfærdsmærke og et synligt bevis på vores arbejde med og ambitioner inden for den grønne dagsorden. Vi har i forbindelse med vores indtræden i partnerskabet haft en god dialog med Fødevarestyrelsen, som i forvejen kendte til vores arbejde med at understøtte bedre dyrevelfærd. Fremadrettet vil man kunne finde endnu flere produkter i vores butikker, der tilbyder muligheden for også at tage hensyn til dyrevelfærd ’on the go’”, siger Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.
Om 7-Eleven
- Alle 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere
- 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
- Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
- 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitan gruppe, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.
Om Dyrevelfærdsmærket
Dyrevelfærdsmærket er baseret på centrale grundkrav udvalgt af Fødevarestyrelsens eksperter i dyrevelfærd. Mærket har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Dette gøres gennem en øget efterspørgsel fra forbrugerne på kød- og mejeriprodukter produceret med ekstra fokus på dyrevelfærd. Dyrevelfærdsmærket tydeliggør niveauet af dyrevelfærd i kød- og mejeriprodukterne på en nem og overskuelig måde. På den måde bliver forbrugerne bevidste om, hvordan de kan bidrage til bedre dyrevelfærd. Kilde: https://bedre-dyrevelfaerd.dk/om-dyrevelfaerdsmaerket
Kontakter
Daniel KirchhoffPressekontakt
Tlf:22472860daniel@fday.dkBilleder
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept6.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
Forbrugerne elsker limited editions: Neighborhood IPA fra 7-Eleven revet væk på rekordtid21.10.2024 15:00:45 CEST | Pressemeddelelse
Limited edition-produkter hitter som aldrig før, og det bekræftes af 7-Elevens nyeste succes. Den eksklusive Neighborhood IPA fra Jacobsen er blevet solgt langt hurtigere end forventet.
Overvældende interesse for nyt iværksætterforløb10.10.2024 16:20:48 CEST | Pressemeddelelse
Det er svært at få en plads på hylderne i dansk detail, og det er formentlig blot én af grundene til, at 7-Eleven har fået flere ansøgere end ventet til deres nye iværksætterforløb. Samtidig er niveauet så højt, at kæden har valgt at tage 50 procent flere af ansøgerne med videre til næste fase.
7-Eleven baner vejen for nye iværksættere: ”Brug vores hylder til at kickstarte dit eventyr”6.9.2024 14:22:55 CEST | Pressemeddelelse
OPDATERET UDGAVE: Direkte adgang til hylderne i en landsdækkende kæde og professionel sparring – ja tak! Drømmen for mange iværksættere kommer nu et stort skridt tættere på, når 7-Eleven dette efterår lancerer et nyt setup for nye ideer inden for fødevarer. ”Målet er at give mindre danske iværksættere en solid hånd i ryggen og gøre deres drømme til virkelighed. Vi har gjort det før med bl.a. True Gum, The Protein Kitchen og State, og nu laver vi et større og formelt koncept, så flere får chancen for at blive den næste succeshistorie,” siger kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark, Maria Otto.
Butikker på 1 kvadratmeter er en kæmpesucces25.6.2024 14:12:12 CEST | Pressemeddelelse
For et år siden installerede 7-Eleven sin første selvbetjeningsautomat i Københavns Lufthavn (CPH). Siden da har de små butikker på blot én kvadratmeter overgået alle forventninger og blevet uhyre populære blandt de rejsende. Så meget, at andre lande kigger mod Danmark for at lære af erfaringerne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum