7-Eleven tilslutter sig Dyrevelfærdsmærket
7-Eleven tilslutter sig Fødevarestyrelsens Dyrevelfærdsmærke og bliver første convenience-kæde i Danmark, der optages som partner i ordningen. ”Endnu et bevis på strategien om at styrke vores position som virksomhed med fokus på ansvarlighed og grøn innovation,” siger kommerciel direktør.
![](/data/images/public/13561400/13762595/81c3dcbc-12f5-4e3e-a272-6d6c2f8d366b-w_720.jpg)
Som den første convenience-kæde herhjemme tilslutter 7-Eleven sig Fødevarestyrelsen Dyrevelfærdsmærke, som har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Udover 7-Eleven er nogle af landets største dagligvarekæder og fødevareproducenter også med i partnerskabet.
Op til aktiveringen af partnerskabet har 7-Eleven introduceret nye mælkekartoner med Dyrevelfærdsmærkets grønne hjerte – og hele tre af slagsen. Det viser, at produktet lever op til de højeste standarder inden for dyrevelfærd. 7-Eleven har i forvejen en række produkter inden for forskellige kategorier, som har tre grønne hjerter. Eksempelvis er alle pølser og frikadeller i 7-Eleven trehjertede.
”Det er en milepæl for 7-Eleven, at vi nu er en del af det statslige Dyrevelfærdsmærke og et synligt bevis på vores arbejde med og ambitioner inden for den grønne dagsorden. Vi har i forbindelse med vores indtræden i partnerskabet haft en god dialog med Fødevarestyrelsen, som i forvejen kendte til vores arbejde med at understøtte bedre dyrevelfærd. Fremadrettet vil man kunne finde endnu flere produkter i vores butikker, der tilbyder muligheden for også at tage hensyn til dyrevelfærd ’on the go’”, siger Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark.
Om 7-Eleven
- Alle 7-Elevens købmænd er selvstændige og driver selv deres butikker som franchisetagere
- 7-Eleven Danmark drives af Reitan Convenience Danmark.
- Reitan Convenience Danmark er en del af Reitan Retail, som tilsammen udgøres af Rema 1000 Danmark, Rema 1000 Norge og Uno-X Mobility.
- 7-Eleven er en del af den norske familieejede Reitan gruppe, hvis overordnede vision er at blive kendt som det mest værdidrevne selskab. Reitan er til stede i syv lande i Norden og Baltikum og omfatter tre forretningsområder: Reitan Retail, Reitan Ejendomme og Reitan Kapital.
Om Dyrevelfærdsmærket
Dyrevelfærdsmærket er baseret på centrale grundkrav udvalgt af Fødevarestyrelsens eksperter i dyrevelfærd. Mærket har til formål at skabe bedre dyrevelfærd for flere danske grise, kyllinger og køer. Dette gøres gennem en øget efterspørgsel fra forbrugerne på kød- og mejeriprodukter produceret med ekstra fokus på dyrevelfærd. Dyrevelfærdsmærket tydeliggør niveauet af dyrevelfærd i kød- og mejeriprodukterne på en nem og overskuelig måde. På den måde bliver forbrugerne bevidste om, hvordan de kan bidrage til bedre dyrevelfærd. Kilde: https://bedre-dyrevelfaerd.dk/om-dyrevelfaerdsmaerket
Kontakter
Daniel KirchhoffPressekontakt
Tlf:22472860daniel@fday.dkBilleder
![7-Eleven-butik](/data/images/public/13561400/13762595/76167e5e-a507-4d15-9386-3041ef067e84-w_240.jpg)
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Butikker på 1 kvadratmeter er en kæmpesucces25.6.2024 14:12:12 CEST | Pressemeddelelse
For et år siden installerede 7-Eleven sin første selvbetjeningsautomat i Københavns Lufthavn (CPH). Siden da har de små butikker på blot én kvadratmeter overgået alle forventninger og blevet uhyre populære blandt de rejsende. Så meget, at andre lande kigger mod Danmark for at lære af erfaringerne.
Ny ultrablå Pepsi fås kun i to butikker fra på mandag21.6.2024 11:17:10 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne elsker sukkerfri sodavand, og nu får de mulighed for at smage en ny variant af den populære Pepsi Max i alle 7-Elevens butikker. De, der vil være blandt de allerførste, kan få en unik Pepsi-oplevelse ved at besøge de to eksklusive butikker på Nørrebrogade i København og Banegårdspladsen i Aarhus, der er dedikeret til at fejre den nye Pepsi Max Electric Blue.
Julius fra Løvens Hule sparker EM-slutrunden i gang med Dannebrogs-is til danskerne3.6.2024 09:42:18 CEST | Pressemeddelelse
Hulens yngste iværksætter, Julius Van Overeem, har haft travlt siden sin deltagelse i vinter. Han lancerer 5. juni en helt særlig Dannebrogs-is. Isen er lavet til alle de fodboldglade danskere, der snart skal følge herrelandsholdet til EM 2024, og kan købes i alle 7-Eleven i Danmark.
7-Eleven blandt de første i Danmark, som kan tilbyde hypet chokoladebar30.4.2024 08:23:39 CEST | Pressemeddelelse
Fredag den 10. maj kan danskere få fat i en af verdens mest hypede chokoladebarer i 7-Eleven-butikker landet over. Det er den verdenskendte Youtuber, Mr. Beasts ”Feastables”, der lanceres i en ny ”blue wave”-version i Danmark som første land i Europa.
7-Eleven lander rekordregnskab15.4.2024 14:57:03 CEST | Pressemeddelelse
Reitan Convenience Denmark, der driver 7-Eleven, kom ud af 2023 med en omsætning på 2,7 milliarder kr. Det er rekord for convenience-kæden. 2023 var blandt andet præget af både ekspansion på strategisk vigtige lokationer, introduktion af nye samarbejder og produkter med bæredygtighed i fokus samt frasalg af datterselskab. 7-Eleven forventer i 2024 at styrke sin position i markedet yderligere med nye butikker og øget fokus på udvikling af ’madkategorien’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum