Middelfart Sparekasse i Silkeborg opruster med stærk profil på erhvervsområdet

Middelfart Sparekasse har ansat 59-årige Ghita Elkjær Davidsen som erhvervsrådgiver i sparekassens afdeling i Silkeborg Pressefoto

Nyt job: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en særdeles erfaren dame i sparekassens afdeling i Silkeborg. Det er 59-årige Ghita Elkjær Davidsen, som har arbejdet i den finansielle sektor siden 1985 - senest i Vækstfonden som erhvervskundechef i en årrække.

Hun bor i Brande, men har et nært forhold til Silkeborg, hvor hun inden skiftet til Vækstfonden i 2014 arbejdede som afdelingsdirektør i Sparekassen Kronjylland i Silkeborg og Ry.

I det hele taget er forbindelsen til det midtjyske stærk hos Ghita Elkjær Davidsen.

- Jeg har boet og arbejdet i Ikast i 23 år, inden jeg i 2010 blev ansat som afdelingsdirektør i Sparekassen Østjylland i Borgergade i Silkeborg og benyttede den anledning til at flytte til hertil. Vi boede i Silkeborg i syv år og var enormt glade for byen. Håndbold fyldte en del i familien, og jeg har været involveret i foreningslivet som både tilskuer til dameligakampe og som træner og bestyrelsesmedlem. Jeg var medlem af bestyrelsen, da kvinderne fra Silkeborg-Voel rykkede op i ligaen for første gang. Og så fik jeg også mange gode relationer i byen gennem Rotary Silkeborg Connect, fortæller Ghita Elkjær Davidsen, som ser frem til at møde kunderne i Middelfart Sparekasse.

- Jeg har altid været kundemenneske ind til benet og har stort set altid haft med kunder at gøre - også som leder. I det hele taget kan jeg godt lide at arbejde med mennesker og skabe relationer og gøre en forskel for såvel kunder som kolleger. Det kommer jeg helt sikkert også til i Middelfart Sparekasse, hvor jeg især ser frem til at komme ud og se forskellige typer virksomheder og høre om ejernes planer og drømme for fremtiden, siger hun.

- Middelfart Sparekasse er kendt for at være en rigtig god arbejdsplads og for at være drevet af nogle værdier, som flugter godt med mine egne. Jeg tror på, at gode værdier er fundamentet for god trivsel - og god trivsel handler om tillid, sammenhængskraft, engagement og stolthed. Derfor er Middelfart Sparekasse et perfekt match for mig, siger den 59-årige erhvervsrådgiver.

Fritiden bruger Ghita Elkjær Davidsen i vidt omfang på familien. Som stolt mormor til fire drenge i alderen 0 til 7 år er der sjældent stille i huset i Brande, hvor hun sammen med sin mand nyder at gå på legeplads, spille fodbold og lege med Lego sammen med børnebørnene.

Ghita Elkjær Davidsen er derudover glad for både sport og kultur. Et dårligt knæ har sat en stopper for løbeturene, så nu bliver det i stedet til gode gåture i naturen. Knæet har imidlertid ingen indvirkning på Ghita Elkjær Davidsens begejstring for musik, og det bliver gerne til nogle festivaloplevelser i løbet sommeren. En gang om ugen går hun desuden til Latindans for Ladies - og når hun skal slappe, bliver strikketøjet fundet frem.

Om Middelfart Sparekasse