Tidligere parlamentsmedlem bliver ny næstforperson i Folkebevægelsen mod EU

Lis Jensen sad i Europa Parlamentet for Folkebevægelsen mod EU i perioden 1994-99 og indtræder nu som organisationens næstforperson. Det blev besluttet på bevægelsens landsledelsesmøde, hvor EU-modstandernes kendte ansigt Susanna Dyre-Greensite også blev genvalgt som forperson.

Formandskabet i Folkebevægelsen mod EU. Fra venstre: Lis Jensen, Susanna Dyre-Greensite og Mette Langdal. Folkebevægelsen mod EU

Lis Jensen (f. 1952) er uddannet social rådgiver og har siden 1972 været aktivt medlem af Folkebevægelsen mod EF/EU. Aktuelt er hun engageret i den lokale komite i Jammerbugt kommune, hvorfra hun blandt andet driver genbrugsbutikken “Lopper mod EU” i den nordjyske by Kaas. Og så sad hun i Europa Parlamentet for Folkebevægelsen mod EU i perioden 1994-99.

Valget af den garvede politiske aktivist skete på Folkebevægelsen mod EU’s nyvalgte landsledelses konstituerende møde i København. Lis Jensen overtager tillidshvervet fra Niels Vaslund Eriksen og kommer til at dele næstformandsskabet med Mette Langdal, som blev genvalgt.

Susanna Dyre-Greensite, som har været organisationens forperson siden 2019, blev på mødet ligeledes genvalgt. Hun kommer dermed til at være frontfigur for Folkebevægelsen mod EU, når der afholdes valg til Europa Parlamentet den 9. juni 2024.

På mødet i København fastsatte ledelsen ligeledes et forretningsudvalg, der skal tegne organisationen mellem landsledelsesmøder frem til næste års landsmøde.

– Vi glæder os over at sætte et stærkt politisk og organisatorisk hold, som kan gøre os kampklar til et valgår, hvor medier og politikere igen-igen vil forsøge at skønmale EU. Her skal vi på banen med gode argumenter, analyser og kommentarer, der viser behovet for dansk selvstændighed, udtaler Susanna Dyre-Greensite.

Se listen alle medlemmerne af Folkebevægelsen mod EU’s nye landsledelse og forretningsudvalg her:

Lis Jensen kan kontaktes for en kommentar på telefon: 2149 5981 og/eller mail:
feddet15@gmail.com

Susanna Dyre-Greensite kan kontaktes for en kommentar på telefon: 2165 2917