Cupio

Unge iværksættere afviser tilbud fra Ønskeskyen

Del

Frederik og Christian afviste for nylig et tilbud fra Ønskeskyen og fortsætter deres eget eventyr. Cupio, en ønskeliste app, der i snit sparer 20% på gavekøb, reducerer returvarer og skåner miljøet. Med aktiv brugerinvolvering og globale ekspansionsplaner markerer Cupio sig som mere end bare en ønskeliste app.

De to grundlæggere af ønskeliste appen Cupio står op mod en lyserød væg
Frederik Olesen (tv.) og Christian Hartvig (th.) har sammen skabt ønskeliste-appen Cupio, der på kort tid har tiltrukket flere tusinde danskere.

Det, der startede som et sideprojekt mellem to barndomsvenner i 2022, har siden udviklet sig til lidt af iværksætter-eventyr. I løbet af det sidste år har tusinder af danskere downloadet ønskeliste appen Cupio. Nu, i deres anden højsæson, forventer grundlæggerne Frederik Olesen (29) og Christian Hartvig (32) at fortsætte med at udvide deres brugerbase i Danmark, inden de sigter mod en global ekspansion i 2024.

Rejsen kunne dog hurtigt have haft taget en anden retning. Det er ikke længe siden, at de to iværksættere modtog et tilbud om at slutte sig til deres største konkurrent, Ønskeskyen. Helt konkret blev de to iværksættere tilbudt ledende stillinger i Ønskeskyen, mod at Ønskeskyen fik lov til at købe majoriteten af Cupio.

"Jeg husker, at jeg kom ud af mødet og kiggede på Christian. Vi tænkte det samme: Vi kan gøre det anderledes og bedre. Hvis de er interesserede i os nu, må vi gøre noget rigtigt. Og jeg tror vi begge vil hade os selv, når vi bliver gamle, for ikke at give det en chance" fortæller Frederik. 

De afslog derfor høfligt tilbuddet og besluttede at fortsætte på egen hånd. I samme omgang valgte de to unge iværksættere at sætte deres fundraising planer i bero. Både drevet af skiftende tider i markedet, men også fordi de foretrækker at eje hele rejsen uden at blive presset til eksponentiel og uholdbar vækst på et så tidligt tidspunkt.

Et%20billede%20af%20en%20iPhone%20liggende%20p%E5%20en%20stol.%20P%E5%20sk%E6rmen%20ses%20et%20sk%E6rmbillede%20fra%20%F8nskeliste%20appen%20Cupio%2C%20hvor%20der%20prissammenlignes%20mellem%20forskellige%20butikker.
Ved automatisk at finde de bedste priser blandt mere end 2,6 millioner produkter fra over 1.500 brands som Nike, Sephora og Samsung, opnår brugere af ønskeliste appen Cupio i gennemsnit en besparelse på 20%.

Ønskeliste app sparer i snit 20% per gavekøb

Cupio skiller sig ud fra andre ønskeliste-apps ved automatisk at sammenligne priser på over 2,6 mio. produkter fra mere end 1.500 partnerbutikker. Heriblandt store internationale navne som Nike, Sephora og Samsung. Ifølge intern data fra Cupio betyder det, at Cupios brugere i gennemsnit sparer 20% på gaveindkøb sammenlignet med vejledende udsalgspriser. En besparelse, der ofte resulterer i større gaver til glæde for både giver og modtager.

"Vi ønskede at skabe en løsning, der går ud over traditionelle ønskelister. Cupio handler ikke kun om at oprette ønskelister, men om at opnå mere for mindre. Ved at give vores brugere mulighed for betydelige besparelser på gavekøb og samtidig reducere returvarer, skaber Cupio en win-win-win situation for forbrugere, butikker og miljøet," udtaler Christian.

Netop samspillet mellem forbrugere, butikker og miljøet er kernen i Cupios vision. Ligesom andre ønskeliste-apps giver Cupio venner og familiemedlemmer mulighed for at reservere ønsker, hvilket markant reducerer risikoen for dobbeltgaver og dermed også returvarer. Returvarer udgør ikke kun en udfordring ved traditionelle ønskelister, men belaster også miljøet betydeligt. Sidste år blev der alene i Danmark returneret julegaver for en værdi af 400 millioner kroner, mens hele 46% af alt tøj, der blev givet i julegave, efterfølgende blev returneret (kilde: DR Nyheder).

Brugeroplevelsen er afgørende for Cupios identitet, og brugerne opfordres aktivt til at give feedback og dele ideer direkte gennem appen. De to unge iværksættere lytter til deres brugere og implementerer hurtigt feedback, f.eks. muligheden for at importere ønskelister fra Ønskeskyen til Cupio - en funktion, mange havde efterspurgt.


Cupio er gratis at hente til både iPhone og Android.

Kontakter

Om Cupio

Cupio er en ny dansk ønskeliste-app skabt af barndomsvennerne Christian Hartvig (32) og Frederik Olesen (29). Cupio adskiller sig fra andre ønskeliste-apps ved automatisk at finde de billigste priser på ens ønsker, hvilket i gennemsnit sparer Cupios brugere 20% på gavekøb.

Cupio samarbejder med over 1.500 butikker og fremmer bæredygtigt forbrug ved at reducere returvarer. Tusindvis af danskere har allerede hentet Cupio, der topper App Store som den højest ratede ønskeliste app.

Læs mere på www.cupio.app/da

Følg pressemeddelelser fra Cupio

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Cupio

Ny startup bruger kunstig intelligens til at skabe tusindsvis af gratis opskrifter23.5.2024 10:39:56 CEST | Pressemeddelelse

Frederik Olesen og Christian Hartvig, de to unge iværksættere bag den populære ønskeliste-app Cupio, der automatisk finder de bedste priser på over 2,6 millioner produkter fra mere end 1.600 brands og butikker som Nike, Sephora og Samsung, og som på kort tid har fået mere end 10.000 downloads, lancerer nu deres seneste projekt: Chefit, et nyt digitalt madunivers. Deres mission? At ændre måden, du tænker på madlavning.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye