hummel og DBU forlænger samarbejdet til 2032
hummel og DBU har underskrevet en hensigtserklæring om at indgå en ny otteårig aftale, der betyder, at de ikoniske hummel-vinkler fortsætter med at pryde landsholdstøjet frem til sommeren 2032. Aftalen vil omfatte alle danske fodboldlandshold, DBU Fodboldskole og dommere og vil blandt andet indebære, at bonusordninger for kvinde- og herrelandsholdene sidestilles.

Når Pernille Harder, Simon Kjær og resten af spillerne på de 16 danske fodboldlandshold skal trække den rød-hvide landsholdstrøje over hovedet, vil det fortsat være med hummel-logoet på brystet og ikoniske vinkler på ærmerne.
Med en hensigtserklæring lægger det danske sportsbrand hummel og DBU sporene for en ny otteårig aftale, der betyder, at parterne inden længe vil få papir på hinanden til sommeren 2032.
Foruden en fælles mission om at samle og begejstre danskerne under de røde og hvide faner vil hummel og DBU blandt andet bruge den nye samarbejdsaftale til at sidestille bonusordninger for kvinde- og herrelandsholdene. Og det er noget, der vækker stor begejstring hos DBU’s administrerende direktør, Erik Brøgger Rasmussen.
”Dansk fodbold og vores fodboldlandshold er et fantastisk sted med mange aktive fans og flotte sportslige resultater. Vi vil være stolte over frem til 2032 fortsat at få hummel som partner og tøj-brand, både for vores fodboldskolebørn og dommere og ikke mindst på alle vores landshold. Vi er særligt glade for, at hummel er parate til at give samme størrelse slutrundebonus til både kvinde- og herrelandsholdene. Det er vigtigt for vores arbejde med fodbold for alle og et stærkt signal om, at ligestilling mellem køn er centralt også i dansk fodbold,” siger Erik Brøgger Rasmussen
hummel, der i år kan fejre sit 100-års jubilæum, indledte det første sponsorat med Herrelandsholdet den 1. januar 1979, og har – udover en periode fra 2004 til 2016 – været trofast leverandør af fodboldtøj til de danske landshold. Bag partnerskabet ligger derfor også dybe følelser, sammenhold og vinderhistorik.
”De danske fodboldlandshold og DBU er en vigtig del af vores historie, og derfor er det en stor ære at have indgået en hensigtserklæring om at indgå en ny otteårig aftale. I vores optik kan man ikke sige DBU uden at sige hummel, og vi vil være utrolig glade for at kunne fortsætte det stærke samarbejde til glæde for hele fodbolddanmark. Aftalen vil ikke kun understrege vores engagement i sportens udvikling, men også vores fælles mål om at skabe et inkluderende fodboldfællesskab for alle. Vi vil se frem til at repræsentere dansk fodbold i yderligere otte år og ikke mindst glæde os til at skabe nye og mindeværdige øjeblikke sammen med danskerne,” udtaler hummel CEO, Allan Vad Nielsen
Den nye samarbejdsaftale vil være omfattende og spænde over herrelandshold, kvindelandshold, ungdomslandshold, fodboldskoler, dommere samt en række fælles initiativer målrettet de danske fans.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkOm Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
Grønland ER allerede ’GREAT’: Fodboldtrøje skaber global hype7.1.2025 14:58:47 CET | Pressemeddelelse
Mens USA har vist interesse for at købe Grønland, er der én ting, som Donald Trump Jr. næppe får med hjem fra sit besøg på verdens største ø; Grønlands nye fodboldlandsholdstrøje. Trøjen blev udsolgt på under 24 timer ved lanceringen kort før jul, og den enorme internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag for at imødekomme den globale interesse.
En hyldest til det øde fodboldfællesskab: hummel lancerer unik grønlandsk landsholdstrøje13.12.2024 10:00:20 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel præsenterer i samarbejde med Grønlands Fodboldforbund (KAK) en helt ny og eksklusiv landsholdstrøje, der indfanger ånden, kulturen og styrken hos det grønlandske folk. Med designet ønsker hummel at fejre det unikke fodboldfællesskab, der samler Grønland på tværs af landets enorme afstande og traditionsrige kultur.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum