Midttrafiks Handicapkørsel har tilfredse kunder
En kundeundersøgelse blandt kunder i Midttrafiks Handicapkørsel viser en samlet tilfredshed på 97 %. Kunderne er især tilfredse med chaufførernes venlighed, service og kørsel.
Kunderne i Midttrafiks Handicapkørsel bliver kørt til fritidsformål, indkøb i supermarkedet og andre arrangementer. Nogle af kunderne har kørt med Handicapkørsel i flere år, andre kun i få. Nogle af kunderne kører flere gange i ugen og andre kun få gange om måneden. Fælles for kunderne er, at de generelt er tilfredse med tilbuddet. Den samlede tilfredshed ligger på 97 % og er steget fra 95 % i 2013, hvor en lignende undersøgelse fandt sted.
Det er især chaufførerne, der høster kundernes tilfredshed. 95 % er tilfredse med chaufførernes venlighed og 92 % er tilfredse med chaufførernes hjælpsomhed. Til gengæld er 8 % mindre tilfredse med telefonventetiden og 15 % utilfredse med den længere rejsetid, når der er andre med på den samme tur. Sidstnævnte er dog et vilkår for Midttrafiks Handicapkørsel.
”Vi glæder os meget over, at det er chaufførernes venlighed og hjælpsomhed, der trækker den samlede tilfredshed op", fortæller Hans Bang-Hansen, bestyrelsesformand for Midttrafik. ”Det er i tråd med, at Midttrafik lægger stor vægt på kundeservice, hvorimod lang rejsetid ved samkørsel er et vilkår for alle former for Flextrafik i modsætning til almindelig taxakørsel”.
Midttrafik vil fastlægge en handlingsplan, som både sikrer forbedring og fastholder de positive resultater.
Epinion har gennemført undersøgelsen i uge 43-45 via telefoninterviews. Der er i alt indsamlet 1.381 besvarelser. I den efterfølgende rapport har Epinion fokuseret på brugernes tilfredshed, opdelt på: rejsefrekvens, rejseformål og anciennitet.
Læs om Flextrafik
Nøgleord
Kontakter
Midttrafiks pressetelefon
Tlf:70206650Vedhæftede filer
Om Midttrafik
Midttrafik er et trafikselskab, og står i spidsen for den kollektive trafik i Midtjylland. Det er Midttrafik, der administrerer den kollektive trafik med finansiering fra Region Midtjylland og de 18 kommuner i regionen.
Opgaverne spænder bredt fra blandt andet planlægning og koordinering af bustrafikken, gennemførelse af udbud og kontraktadministration, kvalitetskontrol, fastsættelse af priser og rejseregler, kundeservice til information og markedsføring af den kollektive trafik.
Følg pressemeddelelser fra Midttrafik
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Midttrafik
Store ændringer for busserne 25. maj under Silkeborg Half 202520.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Søndag 25. maj afspærres dele af Silkeborg midtby, når der afholdes halvmarathon. Det betyder, at der er ændrede ruter og enkelte aflysninger for en række busser i følgende tidsrum: Kl. 6.00 til 23.00: Linje 2, 6, 7, 8, 9 og 11 Kl. 14.20 til 15.30: Rute 73, 113, 124 og 223 Se ændringer for den enkelte bus på midttrafik.dk/trafikinfo Bemærk! Rejsegarantien dækker ikke forsinkelser eller aflysninger, der skyldes afviklingen af Silkeborg Half 2025.
Attraktive billetsamarbejder skaber værdi for gæster og virksomheder2.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Midttrafik og Djurs Sommerland har et succesfuldt billetsamarbejde, der gør det nemmere, billigere og mere bæredygtigt for gæster at besøge forlystelsesparken. Med DjursBilletten får parkens gæster en samlet løsning, hvor både entré til Djurs Sommerland og transport tur/retur med Midttrafiks busser, Letbanen og Midtjyske Jernbaner i Region Midtjylland er inkluderet i én billet.
Sæson for ekstra kørsel til arrangementer er skudt i gang30.4.2025 10:10:16 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år bliver der indsat ekstrabusser, så deltagerne kan komme nemt og sikkert til sommerens arrangementer. Ekstrabusserne kører blandt andet til Tivoli Friheden, der tog hul på rækken af deres koncerter i påsken. Sidste år kunne Midttrafik registrere mere end 60.000 ekstra passagerer i forbindelse med koncerter i Tivoli Friheden.
Midttrafiks pendlere skal skifte til Rejsebillet7.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra 26. maj vil det ikke længere være muligt at købe et pendlerkort i Midttrafik app. Rejsebillet overtager i løbet af 2025 og 2026 billetsalget fra Midttrafik app. Ungdomskortet flyttede over på Rejsebillet fra 1. april. Nu er turen kommet til pendlerkortet.
Forsøg med billige billetter til unge og gratis lokalbusser bliver forlænget17.3.2025 09:36:35 CET | Pressemeddelelse
Siden 1. oktober har unge kunne købe HerningUng og køre billigere med busserne i Herning Kommune som et forsøg. Samtidig har det været gratis at køre med kommunens lokalruter. Forsøget skulle være slut med udgangen af marts, men bliver nu forlænget.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum