Midttrafik

Midttrafiks Handicapkørsel har tilfredse kunder

Del

En kundeundersøgelse blandt kunder i Midttrafiks Handicapkørsel viser en samlet tilfredshed på 97 %. Kunderne er især tilfredse med chaufførernes venlighed, service og kørsel. 

Kunderne i Midttrafiks Handicapkørsel bliver kørt til fritidsformål, indkøb i supermarkedet og andre arrangementer. Nogle af kunderne har kørt med Handicapkørsel i flere år, andre kun i få. Nogle af kunderne kører flere gange i ugen og andre kun få gange om måneden. Fælles for kunderne er, at de generelt er tilfredse med tilbuddet. Den samlede tilfredshed ligger på 97 % og er steget fra 95 % i 2013, hvor en lignende undersøgelse fandt sted.

Det er især chaufførerne, der høster kundernes tilfredshed. 95 % er tilfredse med chaufførernes venlighed og 92 % er tilfredse med chaufførernes hjælpsomhed. Til gengæld er 8 % mindre tilfredse med telefonventetiden og 15 % utilfredse med den længere rejsetid, når der er andre med på den samme tur. Sidstnævnte er dog et vilkår for Midttrafiks Handicapkørsel.

”Vi glæder os meget over, at det er chaufførernes venlighed og hjælpsomhed, der trækker den samlede tilfredshed op", fortæller Hans Bang-Hansen, bestyrelsesformand for Midttrafik. ”Det er i tråd med, at Midttrafik lægger stor vægt på kundeservice, hvorimod lang rejsetid ved samkørsel er et vilkår for alle former for Flextrafik i modsætning til almindelig taxakørsel”.

Midttrafik vil fastlægge en handlingsplan, som både sikrer forbedring og fastholder de positive resultater.

Epinion har gennemført undersøgelsen i uge 43-45 via telefoninterviews. Der er i alt indsamlet 1.381 besvarelser. I den efterfølgende rapport har Epinion fokuseret på brugernes tilfredshed, opdelt på: rejsefrekvens, rejseformål og anciennitet.

Læs om Flextrafik

Nøgleord

Kontakter

Vedhæftede filer

Om Midttrafik

Midttrafik er et trafikselskab, og står i spidsen for den kollektive trafik i Midtjylland. Det er Midttrafik, der administrerer den kollektive trafik med finansiering fra Region Midtjylland og de 18 kommuner i regionen.

Opgaverne spænder bredt fra blandt andet planlægning og koordinering af bustrafikken, gennemførelse af udbud og kontraktadministration, kvalitetskontrol, fastsættelse af priser og rejseregler, kundeservice til information og markedsføring af den kollektive trafik.

Følg pressemeddelelser fra Midttrafik

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Midttrafik

Store ændringer for busserne 25. maj under Silkeborg Half 202520.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Søndag 25. maj afspærres dele af Silkeborg midtby, når der afholdes halvmarathon. Det betyder, at der er ændrede ruter og enkelte aflysninger for en række busser i følgende tidsrum: Kl. 6.00 til 23.00: Linje 2, 6, 7, 8, 9 og 11 Kl. 14.20 til 15.30: Rute 73, 113, 124 og 223 Se ændringer for den enkelte bus på midttrafik.dk/trafikinfo Bemærk! Rejsegarantien dækker ikke forsinkelser eller aflysninger, der skyldes afviklingen af Silkeborg Half 2025.

Attraktive billetsamarbejder skaber værdi for gæster og virksomheder2.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Midttrafik og Djurs Sommerland har et succesfuldt billetsamarbejde, der gør det nemmere, billigere og mere bæredygtigt for gæster at besøge forlystelsesparken. Med DjursBilletten får parkens gæster en samlet løsning, hvor både entré til Djurs Sommerland og transport tur/retur med Midttrafiks busser, Letbanen og Midtjyske Jernbaner i Region Midtjylland er inkluderet i én billet.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye