90-årig familievirksomhed vinder DI Sønderjyllands initiativpris

Den familieejet virksomhed Blue Wave A/S i Haderslev har mere end 90 år på bagen og er nu vokset til at blive en af verdens tre største producenter af rustfri stålkomponenter til bl.a. marineindustrien. Nu bliver virksomheden belønnet for sin indsats gennem de mange år med DI Sønderjyllands Initiativpris 2023.

Pressen inviteres til prisoverrækkelsen torsdag den 26. oktober kl. 13 på Blue Wave A/S, H. C. Ørstedsvej 2, 6100 Haderslev. Haderslevs borgmester Mads Skau deltager. Prisen overrækkes af bestyrelsesleder for DI Sønderjylland, business advisor Tommy Seeberg, Hydro Precision Tubing Tønder A/S.

- Der skal noget særligt til for at vinde denne pris. Kriterierne for prisen i 2023 er, at den gives til en virksomhed, der har skabt et stærkt grundlag for vækst ved at tænke innovativt og skabe nye bæredygtige løsninger i en verden præget af forandring og usikkerhed med stigende materialepriser, usikre globale forsyninger og mangel på medarbejdere.

95 procent til eksport

- Og det må man sige, at I har formået. I har et stort produktsortiment inden for fittings og sikkerhedsudstyr, som eksporteres til over 50 lande verden over, og I eksporterer ca. 95 procent af jeres produktion. Det er imponerende, siger Tommy Seeberg.

Blue Wave har som så mange andre virksomheder i Sønderjylland haft udfordringer med at rekruttere medarbejdere til de ledige stillinger. På trods af disse udfordringer, har virksomheden alligevel formået at ansætte flere medarbejdere over de seneste 3 år. Flere af virksomhedens medarbejdere har været ansat i mere end 25 år.

Virksomheden har også fokus på bæredygtighed, og producerer nu selv op til 20 procent af elforbruget med eget solcelleanlæg.

Samarbejde med Paul Elvstrøm

- I har gennem mere end 90 år fået opbygget et brand, der er kendetegnet ved godt design, og er kendt world wide. Samarbejdet i 60’erne med den verdenskendte danske sejler Paul Elvstrøm har helt sikkert også været med til at løfte jeres brand. Og så har I fået godkendt jeres produkter inden for fittings og stålwire af forsikringsvirksomheden Lloyds of London, siger Tommy Seeberg.

Med initiativprisen er Blue Wave også indstillet til Dansk Industris landsdækkende SMV-pris. Det sker i konkurrence med 17 andre mindre – og mellemstore virksomheder, der er fundet blandt DI’s 20.000 medlemmer.

Yderligere oplysninger fås hos chefkonsulent for DI Sønderjylland, Peter Houmann Wagner, tlf. 2566 6309, e-mail phw@di.dk

For yderligere information om DI Sønderjylland: Chefkonsulent Peter Houmann Wagner Mail: phw@di.dk Tlf. 7216 0188 Mobil: 2566 6309