Skadeanmeldelserne efter weekendens vejr strømmer fortsat ind hos GF Forsikring

GF Forsikring oplyser, at cirka 100 af deres medlemmer har anmeldt en stormflodsskade som følge af weekendens voldsomme vejr. Det er en fordobling i forhold til søndag. Samtidig er antallet af stormskader vokset med 50 procent.

Weekendens storm og stormflod gav travlhed på telefonerne hos GF Forsikring (Arkivfoto)

- Vi har haft åbent på telefonerne i weekenden for at hjælpe de af vores medlemmer, der blev ramt af weekendens storm og stormflod. Cirka 100 medlemmer har anmeldt stormflodsskader på bygninger og indbo - det er en fordobling i forhold til søndag. Vi forventer, at både antallet af anmeldelse af stormskader og stormflodsskader vi stige yderligere i løbet af de kommende dage, siger direktør for Skadehjælp i GF Forsikring, Martin Rundager.

- Også antallet af stormskader er steget til 450 mod 300 søndag eftermiddag. De typiske skader har været løse tagsten, væltede hegn og skader på drivhuse, fortsætter Martin Rundager.

Som en del af beredskabet har GF Forsikring fortsat åbent på stormlinjen, hvor medlemmerne får hjælp og vejledning.

- Skaderne har været meget voldsomme. Vi er der for vores medlemmer med råd og vejledning igennem den kommende tid - så længe medlemmerne har behov for det, slutter Martin Rundager.

GF Forsikring opdaterer løbende information på www.gfforsikring.dk/vejrinfo