GF Forsikring: En middelstor storm - en voldsom stormflod

Søndag har telefonerne fortsat kimet, og skadeanmeldelserne er tikket ind hos det medlemsejede GF Forsikring. Indtil videre har selskabet, der har omkring 350.000 medlemmer, modtaget mere end 300 anmeldelser af stormskader. Derudover har GF's medlemmer anmeldt godt 50 stormflodsskader på deres bygninger og indbo.

GF-arkivfoto fra tidligere storm. (Foto: Sonny Munk Carlsen)

- Fra vi åbnede for stormlinjen søndag morgen, er det fortsat strømmet ind med henvendelser til os i GF Forsikring. Vi er blandt de største selskaber i de hårdest berørte områder, og mange af vores medlemmer ringer fortsat ind med spørgsmål om stormflodsdækningen. Det er voldsomme skader, og vi har lige nu godt 50 sager, vi skal ud at taksere for Naturskaderådet i de kommende dage. Størstedelen af stormflodsskaderne er sket på fritidshuse, fortæller Martin Rundager, som er direktør for Skadehjælp i GF Forsikring.

En storm på størrelse med Otto
- Samtidig er antallet af anmeldte stormskader på medlemmernes egen forsikring fortsat med at stige. Vi er lige nu over 300 skadeanmedelser, som er fordelt over hele landet. Disse skader er generelt ikke så voldsomme i omfang hver for sig, men det er samlet set mange skader. Det er endnu for tidligt at sætte præcise tal på, men vi forventer et niveau på størrelse med stormen Otto, der ramte Danmark i februar 2023. Her fik GF godt 1100 skader, fortsætter Martin Rundager.

I fortsat beredskab for medlemmerne
Siden GF Forsikring i fredags informerede sine medlemmer om situationen via mail, har selskabet været i beredskab for at tage hånd om medlemmerne i situationen. Dette beredskab fortsætter i uge 43.

- Vi har, sammen med vores håndværkernetværk og skadeservice, fokus på at få skaderne begrænset og udbedret så hurtigt, som det er muligt, slutter Martin Rundager.

GF Forsikring opdaterer løbende information på www.gfforsikring.dk/vejrinfo