Orkla

Orkla sælger 70 år gammelt rengøringsmærke

Orkla Care Danmark har netop skrevet under på salget af rengøringsmærket Rens-let til KAM Retail. Frasalget sker i kølvandet på Orklas nye koncernstruktur, hvor fokus skærpes på prioriterede kategorier.

Ingri Wangen Ohlsen, Country CEO for Orkla Care Danmark, og Peter Jørgensen, CEO i KAM Retail, underskriver aftalen
Ingri Wangen Ohlsen og Peter Jørgensen underskriver aftalen Orkla

Under sloganet ”Nogle bruger knofedt til rengøring, andre bruger Rens-let”, blev det ikoniske rengøringsmærke lanceret til danskerne i 1950. Siden da har Rens-let opbygget en position på det danske marked med mange loyale brugere. Det er dette traditionsrige mærke, som Orkla Care Danmark nu har valgt at sælge til Kam Retail, da rengøringsprodukter ikke længere er en del af den kerneforretning, som Orkla-selskabet fokuserer på.

- Det er os en stor glæde, at KAM Retail har valgt at tilføje det mere end 70 år gamle Rens-let til sin portefølje, så det kan leve videre på danske hænder til gavn for forbrugerne. Vi vil følge spændte med fra sidelinjen, i det arbejde KAM Retail vil gøre for at opbygge Rens-let-mærket, siger Ingri Wangen Ohlsen, Country CEO for Orkla Care Danmark.

Orkla Care Danmark er kendt for at føre brands såsom UniKalk, Livol, Longo Vital, Møllers, Jordan, Salvequick, Vivag og flere til. Med salget til KAM Retail sikres det, at Rens-let fortsat vil være at finde på de danske supermarkedshylder. KAM Retail producerer og sælger i forvejen en række brands med dansk ophav og historie som HC Andersen, Room, Ophav og Nature&us.

- Vi har en profil der passer godt til at styrke både aktiviteten og kreativiteten i et nyt perspektiv omkring Rens-Let i de kommende år. Vi ser nogle spændende muligheder ved bl.a. at tilføje endnu flere produkter til porteføljen – ikke mindst produkter inden for water-less, bio og emballage, som vi lige nu ser præge markedsbilledet, fortæller Peter Jørgensen, CEO i KAM Retail.

Overdragelsen af brandet havde effekt fra torsdag den 12. oktober 2023. Parterne er enige om ikke at offentliggøre salgsprisen.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:

Katrine Marie Sørensen
Kommunikationskonsulent hos Orkla Care Danmark A/S
M.: 20 60 26 84
E: katrine.sorensen@orkla.dk

Louise Wistesen
E: lwi@kamretail.com

Pressefoto – kan frit benyttes: Orkla

Om Orkla Care Danmark

Igennem flere år har Orkla Care Danmark etableret en førende position inden for kosttilskud, mundpleje og sårpleje i Danmark. Derudover markedsfører virksomheden produkter inden for personlig pleje.

Orkla Care Danmark beskæftiger 250 medarbejdere på sit hovedkontor og sine to produktionssteder.

Orkla Care Danmark er en del af Orkla ASA, som er et førende industrielt investeringsselskab med hovedsæde i Oslo. Dens aktivitetsområde er mærker og forbrugerorienterede virksomheder. Orkla har på nuværende tidspunkt 12 porteføljeselskaber.

Om KAM Retail

KAM Retail A/S er et handelshus, der med europæisk netværk af regionale Key Account Managers, har berøring med førende detailkæder i Europa på både køb og salg – men også med udvikling og produktion af egne brands som ROOM, HC Andersen, Ophav og Nature&us.

Følg pressemeddelelser fra Orkla

Flere pressemeddelelser fra Orkla