Dansk Industri lancerer nyt udtryk med fællesskabet i centrum
Danmarks største erhvervsorganisation, Dansk Industri, lancerer for første gang i 15 år en helt ny brandstrategi, visuel identitet og kommunikationsplatform. I hjertet af det nye DI-brand er virksomhedernes centrale betydning for Danmark som samfund - et fællesskab der er mere end summen af delene, og hvor ”1 plus 1 er 11”.

I 185 år har Dansk Industri og ikke mindst organisationens medlemmer været med til at udvikle Danmark. Erhvervslivet har de senere år i stigende grad opsøgt en ambitiøs aktørrolle i samfundet, og det skal DI’s udtryk og visuelle identitet afspejle.
Derfor lancerer Dansk Industri nu den mest omfattende nye brandstrategi og -platform i mange år, der skal tydeliggøre virksomhedernes stigende betydning for fællesskabet i Danmark. Det nye udtryk bliver konkret foldet ud i bl.a. et nyt logo og en ny film.
- Behovet for at erhvervslivet indtager en mere aktiv rolle i samfundet har næppe nogensinde været større end lige nu. I DI har vi i stigende grad tilstræbt lige præcis den position, både politisk og strategisk. Nu er det på tide, at vores udtryk gør det samme. Så vi tydeligt og tidssvarende kommunikerer virksomhedernes værdiskabelse for fællesskabet, siger Morten Høyer, kommunikationsdirektør i Dansk Industri.
Helt centralt for den nye kommunikationsplatform og DI’s nye udtryk er en film instrueret af Christoffer Boe:
- Filmen ”1 plus 1 er 11” er et billede på den styrke, der opstår i fællesskabet, når alle bringer noget til bordet og finder løsninger sammen. Når man løfter i flok og rykker lidt tættere sammen, gror en større fællesmængde end de enkelte dele hver for sig. Og man får mere med hjem, end man kom med. Derfor giver 1 plus 1 i hænderne på dansk erhvervsliv nærmere 11 end to, siger Didrik Fjeldstad, underdirektør for Brand & Marketing i DI.
Det komplette redesign af DI’s visuelle identitet og kommunikationsplatformen er skabt i samarbejde med NoA – herunder designbureauet Bold Scandinavia og det kreative kommunikationsbureau &Co.
- DI har haft høje ambitioner for, hvordan en ny visuel identitet kan være et stærkt brandstrategisk værktøj og fortælle historien om DI’s væsentlige rolle i det danske samfund. Sammen med DI har vi tilstræbt at vise et fællesskab fyldt med dynamik og kreativitet. Et fællesskab, hvor nu 20.000 medlemmers forskelligheder driver relevante løsninger for hele Danmark. Og det har været en stor og spændende udfordring på tværs af NoA, fortæller Trine Eisinger, Client Service Director i &Co. /NoA.
Kontakter
For yderligere oplysninger kontakt underdirektør Didrik Fjeldstad på tlf. 3142 4260 eller difj@di.dk
Billeder
Følg pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri
DI: AI stormer frem i erhvervslivet, mens nye regler træder i kraft2.8.2025 10:35:25 CEST | Pressemeddelelse
Dansk erhvervsliv har for alvor kastet sig over AI-chat. En ny undersøgelse fra Dansk Industri (DI) viser, at syv ud af ti virksomheder nu bruger generativ AI i det daglige arbejde. Det er en markant stigning siden sidste år. Det sker samtidig med, at nye regler i EU’s omfattende AI-forordning om kunstig intelligens træder i kraft den 2. august. DI opfordrer til, at forordningen sættes på pause, mens EU er i gang med en større omgang regelforenkling.
DI om USA-aftale: Det er en urimelig men nødvendig aftale27.7.2025 21:36:22 CEST | Pressemeddelelse
EU og USA har indgået en rammeaftale, der er dyrt købt og i betydelig amerikansk favør. Den giver dog erhvervslivet en umiddelbar vished, som man kan omstille sig efter.
DI: Uklogt, at mange unge afvises på uddannelser med gode jobudsigter27.7.2025 18:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dette års optag på de videregående uddannelser byder på lukkede studiepladser på universitetsuddannelser med stor efterspørgsel på arbejdsmarkedet, mens de almene sproguddannelser styrtbløder.
EU’s erhvervsministre i DI: Biosolutions skal kunne spire og gro i Europa18.7.2025 10:49:32 CEST | Pressemeddelelse
Nye innovative biologiske løsninger skal både på tallerkenen og på dagsordenen, lyder budskabet fra Dansk Industri efter en middag for EU’s erhvervsministre, EU-kommissær Stéphane Séjourné og chefen for Den Europæiske Investeringsbank, Nadia Calviño, i Industriens Hus. Fokus er på, hvordan Europa kan bevare sin globale førerposition inden for biosolutions.
DI: Kvantecomputeren Magne får nordisk forskning til at tage et kvantespring17.7.2025 10:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Dansk kvantesatsning sætter Norden i førersædet i udviklingen af fremtidens løsninger. Det bliver verdens hidtil kraftigste kommercielle kvantecomputer – og det kan vi godt være stolte af, lyder det fra Dansk Industri.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum