Dansk Industri lancerer nyt udtryk med fællesskabet i centrum
Danmarks største erhvervsorganisation, Dansk Industri, lancerer for første gang i 15 år en helt ny brandstrategi, visuel identitet og kommunikationsplatform. I hjertet af det nye DI-brand er virksomhedernes centrale betydning for Danmark som samfund - et fællesskab der er mere end summen af delene, og hvor ”1 plus 1 er 11”.

I 185 år har Dansk Industri og ikke mindst organisationens medlemmer været med til at udvikle Danmark. Erhvervslivet har de senere år i stigende grad opsøgt en ambitiøs aktørrolle i samfundet, og det skal DI’s udtryk og visuelle identitet afspejle.
Derfor lancerer Dansk Industri nu den mest omfattende nye brandstrategi og -platform i mange år, der skal tydeliggøre virksomhedernes stigende betydning for fællesskabet i Danmark. Det nye udtryk bliver konkret foldet ud i bl.a. et nyt logo og en ny film.
- Behovet for at erhvervslivet indtager en mere aktiv rolle i samfundet har næppe nogensinde været større end lige nu. I DI har vi i stigende grad tilstræbt lige præcis den position, både politisk og strategisk. Nu er det på tide, at vores udtryk gør det samme. Så vi tydeligt og tidssvarende kommunikerer virksomhedernes værdiskabelse for fællesskabet, siger Morten Høyer, kommunikationsdirektør i Dansk Industri.
Helt centralt for den nye kommunikationsplatform og DI’s nye udtryk er en film instrueret af Christoffer Boe:
- Filmen ”1 plus 1 er 11” er et billede på den styrke, der opstår i fællesskabet, når alle bringer noget til bordet og finder løsninger sammen. Når man løfter i flok og rykker lidt tættere sammen, gror en større fællesmængde end de enkelte dele hver for sig. Og man får mere med hjem, end man kom med. Derfor giver 1 plus 1 i hænderne på dansk erhvervsliv nærmere 11 end to, siger Didrik Fjeldstad, underdirektør for Brand & Marketing i DI.
Det komplette redesign af DI’s visuelle identitet og kommunikationsplatformen er skabt i samarbejde med NoA – herunder designbureauet Bold Scandinavia og det kreative kommunikationsbureau &Co.
- DI har haft høje ambitioner for, hvordan en ny visuel identitet kan være et stærkt brandstrategisk værktøj og fortælle historien om DI’s væsentlige rolle i det danske samfund. Sammen med DI har vi tilstræbt at vise et fællesskab fyldt med dynamik og kreativitet. Et fællesskab, hvor nu 20.000 medlemmers forskelligheder driver relevante løsninger for hele Danmark. Og det har været en stor og spændende udfordring på tværs af NoA, fortæller Trine Eisinger, Client Service Director i &Co. /NoA.
Kontakter
For yderligere oplysninger kontakt underdirektør Didrik Fjeldstad på tlf. 3142 4260 eller difj@di.dk
Billeder
Følg pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri
DI: Ny redegørelse viser markant stigning i erhvervslivets byrder12.6.2025 20:15:06 CEST | Pressemeddelelse
Erhvervsministeriets netop offentliggjorte redegørelse om bedre regulering viser en markant stigning i de administrative byrder, som danske virksomheder er pålagt – især som følge af EU-regulering. Det får Dansk Industri til at advare om konsekvenserne for konkurrenceevnen og opfordrer til omfattende forenklinger.
DI afslører portrætmaleri af dansk industri-pioner12.6.2025 08:13:33 CEST | Pressemeddelelse
Den anerkendte billedkunstner Maria Torp har netop færdiggjort sit portræt af en banebrydende skikkelse i dansk erhvervsliv, som dog er ukendt for langt de fleste danskere. Billedet er nu udstillet i Industriens Hus hos Dansk Industri i København.
DI: Brug for milliardinvestering i ny teknologi12.6.2025 08:02:29 CEST | Pressemeddelelse
Dansk Industri opfordrer Folketinget til at øremærke fem milliarder kroner årligt til fremtidens teknologier: - Danmark må ikke blive en tilskuer til næste teknologiske revolution, lyder det fra adm. direktør Lars Sandahl Sørensen.
DI: Ambitiøst mål for brugen af AI i det offentlige10.6.2025 14:42:57 CEST | Pressemeddelelse
Landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri, glæder sig over, at regeringens digitale taskforce i dag er kommet med et konkret mål for brugen af kunstig intelligens i den offentlige sektor.
NYE ANSIGTER I BESTYRELSEN HOS DI RANDERS-NORDDJURS10.6.2025 13:45:50 CEST | Pressemeddelelse
Dansk Industris regionale forening, DI Randers-Norddjurs, byder velkommen til tre nye medlemmer i bestyrelsen efter årets generalforsamling den 4. juni 2025 hos DI i Aarhus. De tre nye medlemmer i bestyrelsen, som blev valgt med applaus, er: Director, Head of Aerostructures Metal Manufacturing Thomas Steenfeldt Andersen, Terma Aerostructures A/S Direktør Morten Arnesen, Arena Randers | Randers Idrætshaller Direktør Henrik Rygaard, Rygaard Transport & Logistic A/S Bestyrelsen sagde farvel til HR-chef Chanett Mønster fra Arkikon A/S, der valgte ikke at genopstille, samt Lars Thomas Kristensen fra Thortrans A/S og Kim Egsmark Hovesen fra Terma Aerostructures, som trak sig i løbet af året på grund af jobskifte og salg af virksomhed. På generalforsamlingen blev følgende genvalgt til bestyrelsen: Direktør Peter Bogh Lindgaard, DermaPharm A/S Teknisk direktør Jens Brøndum, VAM A/S Adm. direktør Søren Mark Andersen, TurnTech A/S HR-direktør Margrete Larsen, Verdo A/S Direktør Michael Almskov A
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum