Skorstensgaard Danmark A/S

Skorstensgaard konceptet slår rekord: Højeste kundetilfredshed nogensinde

Del

Det er tydeligt, at Skorstensgaard – en af Danmarks førende frie værkstedskæder – har fundet den vindende opskrift på at opnå og fastholde kundernes tilfredshed. For med 9,2 i gennemsnit er kundetilfredsheden hos værkstedskæden netop nået op på et niveau, der slår alle dens tidligere rekorder. Og kædens NPS-score, som måler kundeloyaliteten, er som følge heraf også nået op på hele 70.

Værkstedskæden Skorstensgaards seneste målinger viser den højeste kundetilfredshed nogensinde.
Værkstedskæden Skorstensgaards seneste målinger viser den højeste kundetilfredshed nogensinde.

Skorstensgaard slår sin egen rekord med et gennemsnit på hele 9,2 ud af 10. Det siger den landsdækkende værkstedskædes seneste måling om kundetilfredsheden, og det er den højeste nogensinde. Ifølge Skorstensgaard er det franchisekonceptet, som kapitalkæden drives under, der kan tage æren for den høje kundetilfredshed. Konceptet, der gennemsyrer alle kædens 22 værksteder, sikrer nemlig via e-learning og klare, interne procedurer, at alle medarbejdere håndterer kundeservice ensartet på tværs af afdelinger.

- Vi arbejder med en dedikeret indsats for at opretholde vores kundeservice på et ekstraordinært højt niveau, og det formår vi også, som målingerne viser. Det kan vi takke vores franchisekoncept for. Vores koncept er fuldstændig ensartet i alle afdelinger, hvilket sikrer, at vores medarbejdere får den samme grundige uddannelse og træning. Alle arbejder ud fra grundigt beskrevne processer og er fuldt ud klare over, hvordan de skal håndtere processen lige fra telefonopkald og online booking til betaling af fakturaen i indskrivningen, udtaler Marco Lauridsen, driftsdirektør i Skorstensgaard.

Den landsdækkende værkstedskæde har som en del af konceptet udviklet et komplet e-learningssystem kaldet Skorstensgaard Academy, som indeholder over 30 træningsvideoer. Skorstensgaard er den eneste, frie værkstedskæde i Danmark, der har sit eget e-learningssystem, og det, mener kæden selv, er den bærende årsag til de imponerende kundetilfredshedsmålinger. Bilejerne kan nemlig være sikre på at få det samme høje niveau af service og behandling, uanset hvilken afdeling de står i.

Derudover går Skorstensgaard meget op i at give eventuelle reklamationer deres allerstørste opmærksomhed, så en fejl kan blive rettet op inden for så kort tid som muligt. Desuden har værkstedskæden indført Syn for sagen-billeddokumentation, som sikrer, at bilejeren ved præcis, hvad reparationen indebærer, når denne godkender et prisoverslag.

Tårnhøj loyalitetsscore – kunderne anbefaler Skorstensgaard

Kundeloyaliteten er som følge af den høje tilfredshed også steget. Det viser værkstedskædens seneste NPS-score. NPS – Net Promoter Score – er et markedsundersøgelsesværktøj, der kan bruges som parameter for at sammenligne virksomheder inden for samme branche og blandt andet vurdere kundeloyaliteten på tværs af industrier. Loyalty Group Internationals BrancheIndex-undersøgelse for den autoriserede del af autobranchen for 2022 viser en gennemsnitlig NPS-score på 39, målt på 23 forskellige bilmærker. Her måles der på fire kategorier, hvoraf service af bil på værksted er en af dem (link til undersøgelsen kan ses nederst i denne pressemeddelelse).

Her i september 2023 har Skorstensgaard opnået en imponerende NPS-score på 70. Selvom det ikke er 100% sammenligneligt med Loyalty Groups undersøgelse, idet Skorstensgaards NPS-score udelukkende er baseret på værkstedsservice, mens den autoriserede del af autobranchen også fokuserer på tre andre kategorier, så mener kæden, at det stadig er relevant og værd at have for øje, at der er så stor forskel på de to NPS-scorer.

Den seneste rekord for kundetilfredshed samt den høje NPS-score er med til at cementere Skorstensgaards position som en førende aktør inden for værkstedsbranchen og skaber en betydelig positionering i branchen.

Om kundetilfredshed hos Skorstensgaard: https://skorstensgaard.dk/andet/meget-hoj-kundetilfredshed

Om Net Promoter Score (NPS): https://loyaltygroup.dk/inspiration/artikler/nps-benchmarks-2022/

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Værkstedskæden Skorstensgaards seneste målinger viser den højeste kundetilfredshed nogensinde.
Værkstedskæden Skorstensgaards seneste målinger viser den højeste kundetilfredshed nogensinde.
Download
Marco Lauridsen, driftsdirektør i Skorstensgaard Danmark.
Marco Lauridsen, driftsdirektør i Skorstensgaard Danmark.
Download

Links

Om Skorstensgaard Danmark

Skorstensgaard er en af landets førende, frie autoværkstedskæder. Siden 2009 har vi serviceret flere hundrede tusind danske personbiler, og 9 ud af 10 af vores kunder siger, at de vil anbefale os til andre. Hos os bevarer du din fabriksgaranti, da vi yder samme høje serviceniveau som mærkeværkstederne.

Virksomheden er grundlagt i 2009 af brødrene Martin og Anders Skorstensgaard, som altid har arbejdet med drift af værksteder – både som selvstændige og som driftsansvarlige på mærkeværksteder. Deres innovative tilgang til processer, deres forståelse for markedet samt deres fokus på kundernes behov er nøglen til virksomhedens succes.

Følg pressemeddelelser fra Skorstensgaard Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Skorstensgaard Danmark A/S

Skorstensgaard modtager pris for at hjælpe unge og ledige i job19.1.2024 15:51:20 CET | Pressemeddelelse

Skorstensgaard, en førende værkstedskæde med hovedsæde i Kolding, har netop modtaget SammenomJOB-prisen for deres bemærkelsesværdige engagement i at støtte unge og ledige til at komme i job. Prisen, som er et initiativ fra Kolding Kommune, anerkender virksomheder, der skiller sig ud ved at skabe mangfoldige og inkluderende jobs og lærepladser – og Skorstensgaard opfylder alle kriterierne for prisen.

Mød en diagnosetekniker fra Skorstensgaard4.12.2023 12:34:46 CET | Nyhed

Når du afleverer din bil på et autoværksted, er der mange specialister, der kigger på den. Mekanikere, pladesmede (også kaldet karosseriteknikere), værkførere og ikke mindst diagnoseteknikere. I denne artikel har vi givet plads til en af vores diagnoseteknikere – Frederik Christensen fra Skorstensgaard Esbjerg. Han fortæller, hvad en diagnosetekniker kan, og hvordan han bruger sine kompetencer inden for diagnosticering til at udbedre fejl på bilerne.

Skorstensgaard: Støtter unge elever fra Kolding i Projekt Edison 20236.11.2023 14:04:06 CET | Pressemeddelelse

Anders Skorstensgaard, administrerende direktør for den koldingbaserede værkstedskæde Skorstensgaard, indtog i fredags for 2. år i træk rollen som dommer i årets lokale Projekt Edison konkurrence på IBC i Kolding. Dette initiativ har til formål at støtte og opmuntre unge, der ønsker at forfølge deres iværksætterdrømme, og netop disse drømme er tæt knyttet til Skorstensgaards egen opstartshistorie.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye