TV 2 er klar med ny reality-satsning
I TV 2s nyskabende adventure-realityprogram 'Flokken' kaster ti vidt forskellige danskere sig ud i deres livs eventyr. Kun ved at finde hinanden og holde sammen på flokken kan de sikre sig præmien på én million kroner.

Ti danskere har sagt ja til deres livs udfordring, uden at vide hvad de faktisk har kastet sig ud i. I et øde og ufremkommeligt bjergområde i Bulgarien bliver de spredt for alle vinde og skal i første omgang klare sig alene, mens de forsøger at finde resten af flokken. Kan de finde hinanden? Og kan de holde sammen?
I 'Flokken' er realityformatet vendt på hovedet. I stedet for at samle en gruppe mennesker, der langsomt bliver skilt fra hinanden, starter 'Flokken' med individerne, der skal finde sammen i fællesskabet. Det er kun ved at finde de andre deltagere og løfte hinanden i flok, at de sammen kan vinde den helt store gevinst.
Læs mere om 'Flokken' på TV 2s pressesite
Hver deltager bærer på en ukendt del af den samlede pengepræmie, og det er derfor afgørende, at de kommer så mange i mål sammen som muligt for at sikre den bedste chance for at vinde millionen.
- Vi vil gerne vise, at uanset hvem du er, er du afhængig af andre mennesker - om du vil det eller ej. Når du bliver efterladt i den barske og mennesketomme natur, betyder social status og baggrund utrolig lidt. Det handler kun om, hvordan du får gruppen til at arbejde mod et fælles mål. Og vi vil gerne vise, at alle kan og skal bidrage med noget, uanset hvad de synes om fællesskabet, siger TV 2s redaktør Anders Fuchs.
Blandt deltagerne er blandt andre en tidligere bankdirektør, en fitnessinstruktør, en ledelseskonsulent og en sygeplejerske. Fælles for dem alle er, at de ønsker at bryde med deres vante vaner og udfordre sig selv både fysisk og mentalt.
En hyldest af fællesskabet
I løbet af de 16 dage, de har til at nå frem til evakueringsstedet, står de alle over for deres individuelle udfordringer. Nogle er bange for mørket og for at være alene, mens andre har svært ved at slippe kontrollen og lade sig lede af andre. Men undervejs erfarer de også, at det kun er med hjælp fra de andre, at de kan overkomme de fysiske og mentale forhindringer.
- Under Corona blev danskernes fællesskabsfølelse for alvor sat på prøve. Vi skulle holde afstand. Men midt i isolationen blev det også tydeligt, at vi havde brug for hinanden. Med 'Flokken' vil vi netop hylde det forpligtende fællesskab - både når det er helt fantastisk, og når det er allersværest, siger Anders Fuchs.
Dansk reality
Ifølge redaktør Anders Fuchs har reality på TV 2 en vigtig public service-opgave: at starte en fælles samtale om vores relation til hinanden. Det er derfor også væsentligt, at TV 2 i samarbejde med de danske produktionsselskaber er med til at udvikle og flytte genren nye steder hen.
TV 2 har igennem flere år udviklet og sendt dansk reality i mange formater. 'Flokken' er det nyeste skud på stammen af originalt dansk reality og er skabt i samarbejde med produktionsselskabet Strong Production.
- Vi vil have seerne til at forholde sig til deres nære relationer og til de store dagsordner i samfundet. Og lige præcis det er realitygenren eminent til, siger Anders Fuchs og fortsætter:
- Vi har for nyligt sat det moderne mandeideal på dagsordenen med 'Bachelorette', vi diskuterer parforhold og det gode liv i 'Nybyggerne' og nedbryder fordomme mellem land og by i 'Landmand søger kærlighed'. Med 'Flokken' tror vi på, at vi igen kan starte en samtale om fællesskabets vigtighed og betydning. Og selvfølgelig give seerne en fantastisk tv-oplevelse, de kan dele med hinanden.
Læs mere om 'Flokken' på TV 2s pressesite (link til pressekit) og se med, når første afsnit får premiere på TV 2 Play og TV 2 mandag 9. oktober.
Nøgleord
Kontakter
Anne Nim PedersenPR-konsulent
Underholdning
Links
TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Ulf Lund bliver ny kommerciel direktør i TV 2 Danmark12.12.2025 12:00:15 CET | Pressemeddelelse
Ulf Lund bliver kommerciel direktør i TV 2 Danmark og tiltræder som en del af direktionen 1. januar 2026, hvor hans opgave bliver at videreudvikle TV 2s vigtige distributionsmarked, styrke reklameforretningen og TV 2s position i værdikæden.
TV 2 køber stjernespækket dansk dramaserie12.12.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den danske dramaserie 'Den gode stemning' med Iben Hjejle og Pilou Asbæk får dansk premiere på TV 2 Play og TV 2 mandag 15. december. Købet af serien sker i forlængelse af TV 2s strategilancering, hvor dansk kvalitetsindhold er et centralt fokus.
Stig Møller Christensen giver den kommercielle stafet videre på TV 2 Danmark1.12.2025 12:15:12 CET | Pressemeddelelse
Efter knap 15 år har kommerciel direktør Stig Møller Christensen besluttet at give stafetten videre. Det sker i kølvandet på lanceringen af koncernens 2030-strategi ’Nummer 1 i danskernes hverdag’ og drøftelser om den fremtidige fordeling af roller og ansvar i direktionen.
Rasmus Tantholdt bliver vært på 'De største øjeblikke'26.11.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Rasmus Tantholdt kaster sig ud i en helt ny rolle, når han står i spidsen for 'De største øjeblikke'. Sammen med toneangivende danskere ser han tilbage på et begivenhedsrigt 2025. Showet flytter til Dansehallerne i København, og musikken bliver i år leveret af blandt andre APHACA, Christopher og HUGORM feat. Peter Sommer.
TV 2 styrker primetime: Nyhederne rykker frem til 20.5025.11.2025 11:09:07 CET | Pressemeddelelse
De sene nyheder på TV 2, '21.30 News' og TV 2-regionernes sene udsendelse rykker frem til klokken 20.50. TV 2 har samtidig en ambition om at samle danskerne i weekenden med ny underholdning i primetime og en ny søndagssatsning på nyheder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum