TV 2 er klar med ny reality-satsning
I TV 2s nyskabende adventure-realityprogram 'Flokken' kaster ti vidt forskellige danskere sig ud i deres livs eventyr. Kun ved at finde hinanden og holde sammen på flokken kan de sikre sig præmien på én million kroner.
Ti danskere har sagt ja til deres livs udfordring, uden at vide hvad de faktisk har kastet sig ud i. I et øde og ufremkommeligt bjergområde i Bulgarien bliver de spredt for alle vinde og skal i første omgang klare sig alene, mens de forsøger at finde resten af flokken. Kan de finde hinanden? Og kan de holde sammen?
I 'Flokken' er realityformatet vendt på hovedet. I stedet for at samle en gruppe mennesker, der langsomt bliver skilt fra hinanden, starter 'Flokken' med individerne, der skal finde sammen i fællesskabet. Det er kun ved at finde de andre deltagere og løfte hinanden i flok, at de sammen kan vinde den helt store gevinst.
Læs mere om 'Flokken' på TV 2s pressesite
Hver deltager bærer på en ukendt del af den samlede pengepræmie, og det er derfor afgørende, at de kommer så mange i mål sammen som muligt for at sikre den bedste chance for at vinde millionen.
- Vi vil gerne vise, at uanset hvem du er, er du afhængig af andre mennesker - om du vil det eller ej. Når du bliver efterladt i den barske og mennesketomme natur, betyder social status og baggrund utrolig lidt. Det handler kun om, hvordan du får gruppen til at arbejde mod et fælles mål. Og vi vil gerne vise, at alle kan og skal bidrage med noget, uanset hvad de synes om fællesskabet, siger TV 2s redaktør Anders Fuchs.
Blandt deltagerne er blandt andre en tidligere bankdirektør, en fitnessinstruktør, en ledelseskonsulent og en sygeplejerske. Fælles for dem alle er, at de ønsker at bryde med deres vante vaner og udfordre sig selv både fysisk og mentalt.
En hyldest af fællesskabet
I løbet af de 16 dage, de har til at nå frem til evakueringsstedet, står de alle over for deres individuelle udfordringer. Nogle er bange for mørket og for at være alene, mens andre har svært ved at slippe kontrollen og lade sig lede af andre. Men undervejs erfarer de også, at det kun er med hjælp fra de andre, at de kan overkomme de fysiske og mentale forhindringer.
- Under Corona blev danskernes fællesskabsfølelse for alvor sat på prøve. Vi skulle holde afstand. Men midt i isolationen blev det også tydeligt, at vi havde brug for hinanden. Med 'Flokken' vil vi netop hylde det forpligtende fællesskab - både når det er helt fantastisk, og når det er allersværest, siger Anders Fuchs.
Dansk reality
Ifølge redaktør Anders Fuchs har reality på TV 2 en vigtig public service-opgave: at starte en fælles samtale om vores relation til hinanden. Det er derfor også væsentligt, at TV 2 i samarbejde med de danske produktionsselskaber er med til at udvikle og flytte genren nye steder hen.
TV 2 har igennem flere år udviklet og sendt dansk reality i mange formater. 'Flokken' er det nyeste skud på stammen af originalt dansk reality og er skabt i samarbejde med produktionsselskabet Strong Production.
- Vi vil have seerne til at forholde sig til deres nære relationer og til de store dagsordner i samfundet. Og lige præcis det er realitygenren eminent til, siger Anders Fuchs og fortsætter:
- Vi har for nyligt sat det moderne mandeideal på dagsordenen med 'Bachelorette', vi diskuterer parforhold og det gode liv i 'Nybyggerne' og nedbryder fordomme mellem land og by i 'Landmand søger kærlighed'. Med 'Flokken' tror vi på, at vi igen kan starte en samtale om fællesskabets vigtighed og betydning. Og selvfølgelig give seerne en fantastisk tv-oplevelse, de kan dele med hinanden.
Læs mere om 'Flokken' på TV 2s pressesite (link til pressekit) og se med, når første afsnit får premiere på TV 2 Play og TV 2 mandag 9. oktober.
Nøgleord
Kontakter
Anne Nim PedersenPR-konsulent
Underholdning
Links
TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
TV 2 samler danskerne til det hidtil største EM i kvindehåndbold13.11.2024 08:58:51 CET | Pressemeddelelse
Der ventes over en million seere i snit til samtlige Danmarks kampe på TV 2, når der i den travle juletid transmitteres fra et rekordstort EM i kvindehåndbold.
Danskerne er vilde med fiktion på TV 27.11.2024 10:00:03 CET | Pressemeddelelse
Thomas Vinterberg-serien 'Familier som vores', komedieserien 'De bedste år' og sjette sæson af den populære, historiske føljeton 'Sygeplejeskolen' optager danskerne allermest i øjeblikket.
Erik Clausen medvirker i 'Det sidste ord'1.11.2024 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den folkekære filminstruktør, skuespiller og samfundsrevser Erik Clausen medvirkede inden sin død i et interview med Mikael Bertelsen i 'Det sidste ord', der sendes på TV 2 og TV 2 Play søndag 10. november.
TV 2 ansætter ny marketingdirektør30.10.2024 15:30:15 CET | Pressemeddelelse
Frederik Scholten, der kommer med erfaring fra både tele-, tech- og mediebranchen, er ny marketingdirektør på TV 2.
Knæk Cancer: 132.722.620 kroner til forskning i kræft26.10.2024 22:55:10 CEST | Pressemeddelelse
Danmark bakker op om Knæk Cancer og samler mere end 130.000.000 kroner ind til kræftsagen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum