Løgismose

Bocuse d´Or Danmark og Løgismose indgår partnerskab

Det danske Bocuse d’Or Akademi, der arbejder for at synliggøre dansk gastronomi, og fødevarevirksomheden Løgismose, der er kendt for høj gastronomisk kvalitet, indleder et flerårigt samarbejde med det fælles formål at fremme den næste generation af kulinarisk talent i Danmark.

Den franske konkurrence Bocuse d´Or er det ypperste indenfor kokkeverdenen, og det er 24-årige Sebastian Holberg Svendsgaard, der sammen med sin commis Phillip Nilsen skal repræsentere Danmark ved EM i Trondhjem i marts 2024 og ved VM i Lyon i januar 2025.  Bocuse d’Or konkurrencen er en vigtig brik i at sætte dansk gastronomi på verdenskortet, og med tre gange guld, fire gange sølv og en bronze er Danmark et af de lande i verden, der har vundet konkurrencen flest gange.

Talentudvikling til gavn for kommende kokkeelever

Den slags talent kommer ikke af sig selv, og en af Bocuse d´Or Danmarks fornemmeste opgaver er at skabe et økonomisk fundament, der kan understøtte kokkekonkurrencen og den danske kandidat. ”Vi har et klart mål om at synliggøre kvaliteten af dansk gastronomi og vores madkultur ved at styrke vores position som anerkendt gastronomisk nation med de bedste råvarer og de dygtigste kokke” siger Mette Gammicchia, formand for Bocuse d´Or Danmark. ”At fremme og dyrke talenter skaber naturlige rollemodeller for den næste generation af unge kokkeelever,” tilføjer hun. Med dedikeret fokus på smagen og håndværket og med en innovativ tilgang til mad er Løgismose den ideelle partner for Bocuse d´Or.

Et samarbejde med mening

For Løgismose falder samarbejdet godt i tråd med virksomhedens egen gastronomiske identitet og vision. ”Det har altid været vigtigt for os at udbrede kendskabet til højkvalitetsråvarer og gøre gastronomien jordnær og relevant for den brede befolkning – både i Danmark og i udlandet,” siger Jesper Uggerhøj, administrerende direktør i Løgismose, og fortsætter: ”Bocuse d’Or Danmark gør et vigtigt arbejde i at understøtte nye unge kokketalenter og i det hele taget løfte niveauet for dansk gastronomi, og derfor giver aftalen om samarbejde virkelig god mening for os.”

Synergi med madoperatører

Det danske Bocuse d’Or Akademi drives af en frivillig bestyrelse og er helt og aldeles afhængig af sponsorer, som bakker op om arbejdet og derigennem gør det muligt for Danmark overhovedet at deltage i en så prestigefyldt konkurrence som Bocuse d’Or. Netop samarbejdet med madoperatører på tværs er centralt i arbejdet med at styrke Danmark som fødevarenation og skabe synergi mellem de mange spillere på madområdet.

Nicolai Schacke, presseansvarlig, Bocuse d’Or Danmark.
mjg@lf.dk, tlf. 24240402

Brit Larsen, presserådgiver, Løgismose
brit@circlebe.dk, tlf. 22822842

Om Løgismose

Løgismose blev etableret i 1965, og er i dag et af Danmarks stærkeste fødevarebrands, særlig kendt for en høj gastronomisk kvalitet, dedikeret fokus på smagen og håndværket, og med en etisk holdning til hvordan produkterne bliver til. Vores mission er at skabe højkvalitets mad- og vinoplevelser, uanset hvor du møder brandet. Løgismose udvikler, producerer og indkøber fødevarer og vin til danske forbrugere gennem egne butikker og webshop, i dagligvarehandlen samt til virksomheder, restauranter, hoteller og udvalgte eksportmarkeder. Mere information på loegismose.dk

Om Bocuse d'Or Danmark

Akademiet Bocuse d’Or Danmark står bag den danske kandidat og tilvejebringer finansiering af den danske deltagelse i konkurrencen og står for administration og logistik.

Vores mål er at synliggøre kvaliteten af dansk gastronomi og dansk madkultur ved at fastholde og styrke Danmarks position som trendsættende, innovativ og anerkendt gastronomisk nation med de bedste råvarer og de dygtigste kokke.

Vi ønsker at udbrede kendskabet til Bocuse d’Or for derved at tænde gnisten i nye, unge kokketalenter og tiltrække kommende deltagere, så Danmark også fremover har kokke på højeste internationale niveau. Mere information på bocusedor.dk

Følg pressemeddelelser fra Løgismose

Flere pressemeddelelser fra Løgismose

Information vedrørende tilbagekaldelse af Løgismose fiskefrikadeller10.11.2022 15:31:48 CET | Pressemeddelelse

Fødevarestyrelsen oplyste den 9. november i en pressemeddelelse, at særlige partier af fiskefrikadeller er tilbagekaldt fra markedet grundet fund af listeria-bakterie. Jeka Fish A/S, som producerer to typer fiskefrikadeller for Løgismose har nu valgt at tilbagekalde alle produkter for at minimere sundhedsrisikoen. De tilbagekaldte varer er fjernet fra alle hylder i butikkerne, men har man fiskefrikadeller produceret i den særlige periode, skal man skille sig af med dem.