3 vil hjælpe virksomheder med at omsætte data til indsigter

Teleselskabet 3’s erhvervsdivision, 3Business, har i denne uge lanceret en ny rådgivningsenhed med navnet 3insights. 3insights har allerede seks løsninger på hylden og et team af rådgivere klar, som skal hjælpe virksomheder med at udnytte det potentiale, som gemmer sig i data genereret fra Internet of Things og 3’s netværk.
Data fra Internet of Things gør det muligt for danske virksomheder at optimere deres forretningen på baggrund af indsigter fra virksomhedernes egne IoT-enheder, mens mobilitetsdata fra 3’s netværk kan give et realtidsbillede af, hvor potentielle kunder befinder sig, og hvordan deres bevægelsesmønstre ændrer sig over tid.
”Fremtiden er kompleks og svømmer i data. Vi vil hjælpe de danske virksomheder med at gøre den enkel og overskuelig, så de kommer på forkant. I takt med at flere enheder kommer på nettet, vil mange sidde på en guldgrube af data, som, hvis det bliver struktureret og analyseret, kan gavne forretningen. Her er 3insights særlig, fordi vi både favner Internet of Things, som netop er funderet i kundernes egen forretning, samtidig med at vi kan levere unikke dataindsigter fra 3’s netværk,” forklarer Sigurd Leth, direktør for 3Business.
En konkurrencemæssig fordel
Med seks konkrete løsninger klar; Connectivity Platform, Asset Management, Facility Intelligence, Mobility Tracking, Location Analysis og Tourism Management, kan 3insights servicere virksomheder i detail-, transport-, turisme- og byggesektoren. 3 er inde over hele processen, fra den indledende rådgivning til udarbejdelse af en skræddersyet løsning, implementering og løbende support.
”Virkeligheden lige nu er, at mange virksomheder ofte må støtte sig til data genereret af fx kundernes adfærd online. Skal man hente data ude fra ’virkeligheden’, kræver det metoder såsom spørgeskemaer, der kan være både omkostningstunge og med risiko for unøjagtigheder. Men den fysiske og digitale verden er ved at smelte sammen, og det betyder, at fx en fysisk butik kan få adgang til værktøjer, der tidligere har været forbeholdt kollegaerne i webshoppen. Den type objektive data, som giver en indgående og øjeblikkelig forståelse af forretningen, kan hjælpe virksomheder til at træffe de rigtige beslutninger og opnå en klar konkurrencemæssig fordel,” siger Sigurd Leth.
Læs mere om 3insights her.
Fakta om 3insights
- 3insights er en rådgivningsenhed under 3’s erhvervsdivision, 3Business.
- 3insights tilbyder lige nu seks løsninger:
- Connectivity Platform: Et IoT-værktøj, som forbinder virksomhedens enheder til hinanden og til nettet. 3Insights leverer de simkort, der forbinder enhederne, og rådgiver om den optimale platformsløsning, der giver virksomheden indblik i lige præcis de dataindsigter fra enhederne, som er relevante for forretningen.
- Asset Management: Et IoT-baseret værktøj, som giver virksomheden mulighed for løbende at overskue, spore og kontrollere deres aktiver over hele verden. Værktøjet kan dermed anvendes til at optimere alt fra ruteplanlægning til ressourceforbrug. 3insights leverer desuden simkort.
- Facility Intelligence: Et værktøj, som samler alle ejendoms- og bygningsdata i ét system, så bygningerne bliver mere intelligente, kontrollerbare og forbundne, og den daglige administration, kontrol og rapportering bliver mere overskuelig og pålidelig.
- Mobility Tracking: Et bredt værktøj, som gør det muligt at få indblik i såvel historisk som real-time data på, hvordan mennesker bevæger sig ved hjælp af anonymiseret og aggregeret mobilitetsdata fra 3’s netværk.
- Location Analytics: Et værktøj, som kan give et dybt indblik i de bevægelsesmønstre, som foregår på helt bestemte lokationer. Det kan bl.a. være butikslokaler, bycentre eller togstationer. Location Analytics giver dermed fysiske forretninger adgang til de kundeindsigter og data, som indtil nu har været forbeholdt webbaserede virksomheder.
- Tourism Management: Et analyseværktøj, som giver mulighed for at sammenholde statistisk data med mobilitetsdata, så man kan opnå en større forståelse for, hvordan en given målgruppe bevæger sig omkring, hvor de kommer fra, og hvor de tager hen.
Fakta om mobilitetsdata fra 3’s netværk
- Anonymiseret aggregeret netværksdata fra 3’s mobilnetværk gør det muligt at analysere på brugernes bevægelsesmønstre. Dataet indeholder ingen oplysninger, som hverken direkte eller indirekte kan identificere et konkret individ og dennes aktiviteter.
- Dataet er baseret på målinger af antallet af brugere på 3’s netværk i udvalgte områder, og på den baggrund kan 3 efterfølgende regne sig frem til et estimat på den samlede mængde mennesker. Da 3’s kundegruppe og andelen af udenlandske gæster på 3’s netværk ikke er repræsentativ for den samlede befolkning, bruger 3 en stratificeret ekstrapoleringsmetode til at nå frem til det endelige tal. Dette er en gængs teknik inden for bl.a. markedsundersøgelser.
- Analysemetoden lever op til gældende regler for persondatabehandling og følger guidelines for anonymisering fra EU-databeskyttelsesmyndighedernes arbejdsgruppe (tidligere kendt som Article-29 Working Party)
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 66 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 går ind i markedet for internet til boligforeninger i samarbejde med iFiber1.7.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
I samarbejde med iFiber, der er leverandør af internetløsninger til boligforeninger landet over, går 3 nu ind i ny del af internetmarkedet. Sammen vil de ramme de mindre boligforeninger.
3 lancerer i samarbejde med Tryg ny forsikring til mobil og tablet26.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag går 3, i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg Affinity, i luften med en ny type forsikring, der dækker både mobil- og tablet-enheder. Det nye forsikringstilbud, 3Mobilforsikring, afløser 3Forsikring og dækker mod en bred vifte af uheld – endda også for brugte mobiler og tablets.
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum