3 ruller ind med ekstra dækning på Døllefjelde Musse Marked

Storebededagsferien nærmer sig, og det betyder, at den lille landsby Døllefjelde forvandles til et kæmpe marked for kræmmere og handlende gæster. I alt samles over 120.000 mennesker i Døllefjelde under kræmmermarkedet, og det stiller store krav til 3’s mobile netværk at skulle håndtere at forvandle en tom mark til et handelsmekka.
Teleselskabet 3 har i alt otte mobile master, 16 frame sites og seks gittermaster, som køres rundt i landet til store events og festivaler, og Døllefjelde Musse Marked er et af de første stop på vejen. Den mobile mast fra 3 køres ind på den tomme markedsplads fredag den 19. april, længe før markedets boder sættes op. Masten er nemlig 22 meter høj og vejer 22 tons – så det kræver plads og et oprustet mandskab at hejse og indstille masten. Masten kommer til at stå ved hovedindgangen lige ved siden af parkeringspladsen.
Fuld fart over feltet
Når Døllefjelde ikke er omdannet til Døllefjelde Musse Marked, er mobilforbruget nærmest lig nul på den tomme mark. Men i løbet af få dage løber dataforbruget fra 0 til 675 GB, som var tilfældet i 2017, hvilket svarer til én persons uafbrudte streaming af Netflix i 21 sammenhængende døgn. Hvis man sammenligner dataforbruget på Døllefjelde Musse Marked i 2016 og 2017, kan man også se en stigning på over 5% - og netværksansvarlig hos 3 Stefan Ring forventer igen i år en mærkbar stigning.
”Dataforbruget stiger støt ved festivaler og store events, og vi forventer, at der kommer fuld fart over feltet, når tusindvis af 3-kunder på Døllefjelde Musse Marked skal handle i de forskellige boder, tage billeder og uploade videoer, når store navne som Joe Moe og Johnny Deluxe spiller op til fest. Især MobilePay trækker ved arrangementer som Døllefjelde Musse Marked, og det er jo afgørende for de handlende og kræmmerne, at netværket kan holde til det. Derfor rykker vi ud til events som Døllefjelde Musse Marked, hvor over 100.000 samles og fortjener en optimal netværksoplevelse. Det er vores job at sikre det,” siger Stefan Ring Størhmann, netværksansvarlig hos 3.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 57 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 går ind i markedet for internet til boligforeninger i samarbejde med iFiber1.7.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
I samarbejde med iFiber, der er leverandør af internetløsninger til boligforeninger landet over, går 3 nu ind i ny del af internetmarkedet. Sammen vil de ramme de mindre boligforeninger.
3 lancerer i samarbejde med Tryg ny forsikring til mobil og tablet26.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag går 3, i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg Affinity, i luften med en ny type forsikring, der dækker både mobil- og tablet-enheder. Det nye forsikringstilbud, 3Mobilforsikring, afløser 3Forsikring og dækker mod en bred vifte af uheld – endda også for brugte mobiler og tablets.
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum