3 i Hillerød vurderer mobil-guld

Ifølge en ny undersøgelse, som Wilke har lavet for teleselskabet 3, gemmer halvdelen af indbyggerne i Region Hovedstaden deres gamle mobil væk derhjemme, når de køber en ny. Dette vil 3 gerne lave om på. Derfor kan man i 3Butikken på Slotsgade 13 nu indbytte sin gamle mobil og få telefonens værdi fratrukket i sit abonnement, når man opgraderer til ny model.
”Rigtig mange ved ikke, at deres gamle mobil stadig har en vis værdi. Andre synes, at det er alt for besværligt at sælge deres brugte mobil videre. Netop derfor ligger mange telefoner bare og samler støv. Vi vil imidlertid gerne gøre det nemt for vores kunder. Og derfor vil jeg gerne opfordre til, at man finder sin gamle mobil frem og kigger ned til os i butikken. Her står vi nemlig klar til at vurdere alle de gamle mobiltelefoner og give en god indbytningspris”, siger Cristopher Blumensaadt, der er butikschef i 3Butikken Hillerød.
3 giver f.eks. op til 1.500 kr. i afslag, hvis man indbytter en iPhone 5S. Og som noget unikt ved 3’s ordning, kan man indlevere sin gamle mobil op til 14 dage efter, at man har købt en ny. Samtidig sørger teleselskabet for, at de indleverede mobiltelefoner bliver renset og genbrugt, så de får nyt liv. Det sker i samarbejde med en ekstern samarbejdspartner, der er specialist i håndtering af brugt elektronik og certificeret efter internationale kvalitetsstandarder.
Om undersøgelsen
- Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Wilke i september 2015 og er gennemført repræsentativt fordelt blandt danskere over 18 år.
- Der er gennemført i alt 1033 interviews.
Udvalgte resultater fra undersøgelsen:
Hvad gør du med din gamle og/eller brugte mobil, når du køber en ny mobil? (Angiv evt. flere svar)
Region Hovedstaden
- Gemmer den væk derhjemme: 49 %
- Sælger den videre online (f.eks. på Den Blå Avis): 13 %
- Giver den til mine børn, bedsteforældre eller et andet familie: 28 %
- Jeg smider den på lossepladsen: 8 %
- Jeg smider den i skraldespanden derhjemme: 2 %
- Beholder den som back-up, så jeg f.eks. kan bruge den på festival: 26 %
- Andet: 4 %
Danskerne generelt
- Gemmer den væk derhjemme: 50 %
- Sælger den videre online (f.eks. på Den Blå Avis): 13 %
Giver den til mine børn, bedsteforældre eller et andet famile: 25 %
- Jeg smider den på lossepladsen: 9 %
- Jeg smider den i skraldespanden derhjemme: 1 %
- Beholder den som back-up, så jeg f.eks. kan bruge den på festival: 27 %
- Andet: 3 %
Om 3’s Byt-til-nyt
- Man kan indbytte sin gamle mobil i en af 3's butikker op til 14 dage efter, at man har købt en ny.
- 3 giver op til 2.250 kr. for den indleverede mobil, selvom den har mindre skader, f.eks. en flækket skærm.
- 3 tager imod over 500 forskellige modeller, så der er stor sandsynlighed for, at man kan få noget for sin gamle mobil, når man bytter den til en ny.
- Byt-til-nyt gælder i samtlige 3Butikker og i 3’s shop-in-shops i FONA landet over.
- Læs mere om 3’s Byt-til-nyt og se, hvor meget man kan få for sin gamle mobil her.
For yderligere information til medierne:Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 43 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
Her tog danskerne hen i vinterferien27.2.2025 05:32:00 CET | Pressemeddelelse
Skolernes vinterferie i uge syv og otte er netop overstået. En intern opgørelse fra 3 viser, at 3’s kunder i al fald har udnyttet ferien til både at sætte kursen mod Europas skiløjper men også længere væk mod varmere himmelstrøg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum