3 i Lyngby vurderer mobil-guld

Ifølge en ny undersøgelse, som Wilke har lavet for teleselskabet 3, gemmer halvdelen af indbyggerne i Region Hovedstaden deres gamle mobil væk derhjemme, når de køber en ny. Dette vil 3 gerne lave om på. Derfor kan man i 3Butikken i Lyngby Storcenter nu indbytte sin gamle mobil og få telefonens værdi fratrukket i sit abonnement, når man opgraderer til ny model.
”Rigtig mange ved ikke, at deres gamle mobil stadig har en vis værdi. Andre synes, at det er alt for besværligt at sælge deres brugte mobil videre. Netop derfor ligger mange telefoner bare og samler støv. Vi vil imidlertid gerne gøre det nemt for vores kunder. Og derfor vil jeg gerne opfordre til, at man finder sin gamle mobil frem og kigger ned til os i butikken. Her står vi nemlig klar til at vurdere alle de gamle mobiltelefoner og give en god indbytningspris”, siger Kasper Siehr, der er butikschef i 3Butikken i Lyngby.
3 giver f.eks. op til 1.500 kr. i afslag, hvis man indbytter en iPhone 5S. Og som noget unikt ved 3’s ordning, kan man indlevere sin gamle mobil op til 14 dage efter, at man har købt en ny. Samtidig sørger teleselskabet for, at de indleverede mobiltelefoner bliver renset og genbrugt, så de får nyt liv. Det sker i samarbejde med en ekstern samarbejdspartner, der er specialist i håndtering af brugt elektronik og certificeret efter internationale kvalitetsstandarder.
Om undersøgelsen
- Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Wilke i september 2015 og er gennemført repræsentativt fordelt blandt danskere over 18 år.
- Der er gennemført i alt 1033 interviews.
Udvalgte resultater fra undersøgelsen:
Hvad gør du med din gamle og/eller brugte mobil, når du køber en ny mobil? (Angiv evt. flere svar)
Region Hovedstaden
- Gemmer den væk derhjemme: 49 %
- Sælger den videre online (f.eks. på Den Blå Avis): 13 %
- Giver den til mine børn, bedsteforældre eller et andet familie: 28 %
- Jeg smider den på lossepladsen: 8 %
- Jeg smider den i skraldespanden derhjemme: 2 %
- Beholder den som back-up, så jeg f.eks. kan bruge den på festival: 26 %
- Andet: 4 %
Danskerne generelt
- Gemmer den væk derhjemme: 50 %
- Sælger den videre online (f.eks. på Den Blå Avis): 13 %
Giver den til mine børn, bedsteforældre eller et andet familie: 25 %
- Jeg smider den på lossepladsen: 9 %
- Jeg smider den i skraldespanden derhjemme: 1 %
- Beholder den som back-up, så jeg f.eks. kan bruge den på festival: 27 %
- Andet: 3 %
Om 3’s Byt-til-nyt
- Man kan indbytte sin gamle mobil i en af 3's butikker op til 14 dage efter, at man har købt en ny.
- 3 giver op til 2.250 kr. for den indleverede mobil, selvom den har mindre skader, f.eks. en flækket skærm.
- 3 tager imod over 500 forskellige modeller, så der er stor sandsynlighed for, at man kan få noget for sin gamle mobil, når man bytter den til en ny.
- Byt-til-nyt gælder i samtlige 3Butikker og i 3’s shop-in-shops i FONA landet over.
- Læs mere om 3’s Byt-til-nyt og se, hvor meget man kan få for sin gamle mobil her.
For yderligere information til medierne:Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400.Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 43 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Roamingdata fra 3 viser, at kunderne brugte mere data i sommerferien end sidste år8.8.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny opgørelse over roamingdata fra teleselskabet 3 viser, at 3's mere end 1,7 mio. kunder i perioden 1. juni til 1. august har brugt mere data end ift. samme periode sidste år. Samtidig er der udskiftning i top ti over de mest populære rejsedestinationer.
3 tager endnu et kvartal med vækst i kundebasen17.7.2025 08:30:35 CEST | Pressemeddelelse
Der er fortsat fremgang hos 3, hvor det i andet kvartal af 2025 er lykkedes at hente ca. 31.000 nye kunder. Det bringer 3’s samlede kundebase op på 1,720 mio. kunder.
3 går ind i markedet for internet til boligforeninger i samarbejde med iFiber1.7.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
I samarbejde med iFiber, der er leverandør af internetløsninger til boligforeninger landet over, går 3 nu ind i ny del af internetmarkedet. Sammen vil de ramme de mindre boligforeninger.
3 lancerer i samarbejde med Tryg ny forsikring til mobil og tablet26.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag går 3, i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg Affinity, i luften med en ny type forsikring, der dækker både mobil- og tablet-enheder. Det nye forsikringstilbud, 3Mobilforsikring, afløser 3Forsikring og dækker mod en bred vifte af uheld – endda også for brugte mobiler og tablets.
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum