3 sætter farten op på Smukfest
Over 50.000 gæster slår snart teltpløkkerne i på campingpladserne rundt om på Danmarks smukkeste festival. Med et stjernespækket program, som byder på koncerter med navne som Jamiroquai, Major Lazer og Ellie Goulding kommer det ikke til at gå stille for. Forbruget i 2016 var rekordhøjt, og i alt 12,9 TB data blev brugt på festivalen, hvilket svarer til en persons uafbrudte HD-streaming af Netflix i 237 døgn, og igen i år forventer 3 en massiv stigning.
”Vi ser en kæmpe stigning i dataforbruget på festivaler år for år, og på Skanderborg steg forbruget med 78 % fra 2015 til 2016 – og det kræver altså noget af netværket. Samtidigt er bøgeskoven er et terræn, som kræver, at vi tænker kreativt i forhold til vores netværksopsætning. Vores master bliver derfor placeret højt oppe i træer såvel som i skovbunden, så vores kunder kan få den allerbedste dækning, når telefonerne gløder under de store koncerter eller i ude lejrene,” Stefan Ring Støhrmann, som er ansvarlig for 3’s netværk på Smukfest.
Smukfest har udstyr otte steder i skoven, hvoraf fire af de mobile master sidder i træerne. I år har 3 en ekstra mobile mast med, som skal placeres ved det nye campingområde ”Skovlunden”.
Mobilen er vigtigere end yndlingskunstneren
Der er god grund til at sørge for god mobildækning på Smukfest. En undersøgelse, som 3 har fået lavet af analysebureauet Wilke, viser nemlig, at mobilen er uundværlig på festivalen, og at strøm på mobilen faktisk er vigtigere end at høre yndlingskunstneren. Det kan hænge sammen med, at mobilen i høj grad bliver brugt til at dokumentere deltagernes festivaloplevelser på de sociale medier. Hele 75 % af festivaldeltagerne vil nemlig bruge mobilen til at vise andre knap så heldige, hvilken fed festival de har.
Top 6 over festivaldeltagernes største udfordringer:
1 Regn og mudder (47 %)
2 At stå i kø til toilettet (42 %)
3 At løbe tør for strøm på mobilen (29 %)
4 Tømmermænd (15 %)
5 Ikke at kunne finde mine venner (15 %)
6 At stå i kø til øl og mad (14 %)
Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Wilke for teleselskabet 3 i juni 2017 og er repræsentativt fordelt blandt danskere over 18 år. Der er gennemført i alt 500 interviews med danskere, der har været på musikfestival inden for de sidste fem år.
Spørgsmålene lød således:
Hvad er dine største udfordringer, når du er på festival?
At løbe tør for strøm på mobilen 29 %
At stå i kø til øl og mad 14 %
Regn og mudder 47 %
Tisstøv 13 %
At ikke kunne finde mine venner 15 %
At gå glip af min yndlingskunstner 13 %
At miste min telefon 14 %
At miste mit dankort 14 %
At stå i kø til toiletter 42 %
Tømmermænd 15 %
Jeg oplever ikke nogen udfordringer 3 %
Hvorfor uploader du billeder på festivaler?
For at fortælle mine venner, som ikke er på festival, hvor fedt jeg har det 37 %
For at fortælle mine forældre at jeg har det godt 8 %
For at dele mine festivaloplevelser med mine følgere 37 %
For at få nye følgere på sociale medier (f.eks. instagram, twitter osv.) 3 %
For at deltage i konkurrencer 3 %
For at få mit billede op på storskærme på festivalen 2 %
For at blogge/vlogge om mine oplevelser 1 %
Jeg bruger uploader ikke billeder/bruger kun min telefon til opkald 36 %
Andet 3 %
For yderligere information til medierne:
Kontakt Lotus Ankjær Hedebroe, Communications Advisor, 3 Danmark, e-mail:lotus.hedebroe@3.dk, mobil: 31 20 08 48.
Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Information om 3 Danmark
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 lancerer i samarbejde med Tryg ny forsikring til mobil og tablet26.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag går 3, i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg Affinity, i luften med en ny type forsikring, der dækker både mobil- og tablet-enheder. Det nye forsikringstilbud, 3Mobilforsikring, afløser 3Forsikring og dækker mod en bred vifte af uheld – endda også for brugte mobiler og tablets.
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum