Nuuday leverede et stabilt andet kvartal med stærke produktlanceringer, vækst i finansielle nøgleindikatorer og kundetilgang på mobilområdet for 12. kvartal i træk
Nuuday fortsatte kundetilgangen på mobilområdet for 12. kvartal i træk, hvor der kom 3.000 nye abonnementer, mens der kom 21.000 nye abonnenter med fiberbredbånd. Serviceomsætningen steg 0,1%, mens underlæggende EBITDA voksede 0,2%. Kvartalet bød også på stærke produktlanceringer fra TDC Erhverv og udmærkelser for den gode kundeoplevelse til Telmore og Hiper.

Mobilkundebasen voksede med 3.000 abonnenter i årets andet kvartal. Nuuday’s samlede mobilkundebase er således vokset 12 kvartaler i træk, hvilket har genereret en samlet vækst i abonnementsbasen på 181.000 over 3 år. Antallet af fiberbredbåndskunder steg med 21.000 nye abonnenter, og udviklingen mod fiber fik endnu engang fornyet styrke, da Nuuday indgik aftaler med hhv. SEF Fiber og RAH Fiber, der giver adgang til i alt 51.000 nye adresser i fremtiden. Samlet set faldt antallet af kunder med fast bredbånd dog med 11.000 abonnenter som følge af den fortsatte omstilling fra DSL – og i mindre grad COAX – til fiber.
Finansielt kom Nuuday sikkert gennem årets andet kvartal, der bød på fremgang i serviceomsætningen på 0,1% YoY til 3.325m DKK, mens underliggende EBITDA steg med 0,2% YoY til 437m DKK. I takt med Nuuday’s fortsatte transformation og digitalisering faldt underliggende OPEX med 0,4% YoY, mens underliggende CAPEX faldt med 10,9% YoY. Samlet steg OPEX og CAPEX med hhv. 4,7% YoY og 17,9% YoY, hvilket udtrykker engangsomkostningerne forbundet med at gennemføre Nuuday’s omfattende virksomhedstransformation.
“Vi leverer endnu engang et stabilt kvartalsregnskab. Vi er lykkedes med at stabilisere forretningen samtidig med, at vi gennemfører vores omfattende transformation af Nuuday. Nu handler det om fortsat vækst, særligt inden for de strategisk vigtige områder mobil og højhastighedsbredbånd”, siger Nuuday CEO, Jon James.
Nuuday fortsatte i andet kvartal med at levere på sin ambitiøse strategi om at tilbyde de bedste kundeoplevelser. Hiper blev kåret af Loyalty Group som den mest kundevenlige danske internetleverandør, som flest vil anbefale og som leverer mest værdi for pengene. Telmore blev i Wilke’s CX Benchmark-analyse kåret som det danske brand på tværs af virksomheder og brancher, der leverer den bedste kundeoplevelse. Endelig kunne Nuuday’s brands med glæde konstatere, at de for 8. år i træk leverer kundeoplevelser på Danmarks bedste mobilnet målt af Teknologisk Institut.
Nuuday’s investeringer i produktudvikling leverede nye resultater, da TDC Erhverv lancerede den banebrydende løsning CloudKeyTM, som fremtidssikrer brugen af cloudløsninger ved at kryptere data før de deles med virksomheder, der er hjemhørende uden for EU. TDC Erhverv-brandet blev desuden styrket gennem sammenlægningen med NetDesign, og TDC Erhverv fremstår nu endnu tydeligere som den ubestridte markedsleder inden for erhvervsløsninger med end-to-end leverancer af alt fra traditionelle teleydelser til avancerede digitale løsninger.
“Vi kan se i vores egne data, at vores kunder bliver mere og mere tilfredse med vores produkter og de kundeoplevelser, vi tilbyder. Kåringerne af vores gode kundeoplevelser tjener derfor som en ekstra motivation for vores dygtige medarbejdere, og er et vidnesbyrd om, at vi er i fuld gang med at levere på vores strategi om at tilbyde de bedste digitale løsninger og de bedste kundeoplevelser ”, siger Nuuday CEO, Jon James.
Kontakter
Mikkel Riis-JørgensenPressechef
Tlf:+45 30 44 22 44mikri@nuuday.dkOm Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
Nuuday leverede fortsat øget serviceomsætning og kundetilfredshed i 202412.3.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en tilgang på 14.000 mobilabonnenter i 4. kvartal øgede Nuuday sin mobilbase med i alt 69.000 abonnenter i løbet af 2024. Nuuday tilføjede også yderligere 20.000 fiberkunder til forretningen, hvilket bragte det samlede antal af nye fiberkunder op på 63.000 for hele året. Efter succesfuldt at have migreret størstedelen af YouSees kundebase til vores nye IT-platform, vil hele YouSee-kundebasen være migreret inden længe. Det markerer en kæmpe milepæl for Nuudays omfattende virksomhedstransformation.
Hiper er klar med ny CEO, der skal gøre kunderejsen endnu nemmere for fiberkunderne11.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hiper får ny direktør, når Lars Blach pr. dags dato tiltræder som CEO efter Mads Hein, hvor han skal sikre stabilt og lynhurtigt bredbånd til danskerne ved at gøre det endnu lettere at blive fiberkunde. Lars Blach kommer fra en intern stilling som CEO for Nuudays digitale udfordrerbrand, eesy.
Relatel får ny CEO, der skal fortsætte væksten gennem øget digitalisering25.2.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den 1. marts tiltræder Mads Hein som ny CEO for Nuudays erhvervsbrand Relatel, der leverer mobiltelefoni, brugervenlige kommunikationsløsninger og 5G internet til Danmarks små og mellemstore virksomheder. Mads Hein tager over for Anders Kjær-Jensen, der er blevet headhuntet internt til en nyoprettet stilling som Chief Sales Officer i YouSee.
YouSee og rettighedshaverne har indgået midlertidige aftaler2.12.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
YouSee, som er tv-forretningen i Nuuday A/S, og rettighedshaverne (Koda, UBOD og Copydan Verdens TV) har indgået midlertidige aftaler, som vil gælde, mens sagerne behandles ved rette instans.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum