Nyt kvalitetsmærke i køleskabet: Sammen sender Øllingegaard og Grøn Balance mælk ud til danskerne
Fra næste uge vil der være øko-mælk fra Øllingegaard og Grøn Balance i køleskabene i MENY og SPAR.
MENY, SPAR og Øllingegaard sender fra næste uge mælk ud til hele Danmark under Dagrofa-varemærket Grøn Balance. Samarbejdet betyder, at alle danskere får mulighed for at smage de økologiske mejeriprodukter fra det ambitiøse mejeri.
“Vi er utroligt glade for, at vi nu kan tilbyde noget af markedets bedste mælk og mejeriprodukter til kunderne under vores eget mærke, Grøn Balance. Vi vil være først med fremtidens fødevarer bl.a. gennem innovation, og samarbejdet med Øllingegaard er helt i tråd med dette - sammen udbreder vi den lokale økologi til hele Danmark. Jeg ser et stort potentiale i vores samarbejde med Øllingegaard, som vil bidrage til at styrke vores Grøn Balance brand yderligere,” siger Michael Christensen, kategoridirektør i Dagrofa.
I første omgang vil kunderne kunne finde skummetmælk, minimælk, letmælk og sødmælk fra Øllingegaard og Grøn Balance i køleskabene fra uge 33. I løbet af efteråret vil flere produkter som smør og piskefløde komme til og sidenhen en række andre mejeriprodukter, der lige som mælken vil være genkendelige med både Grøn Balance og Øllingegaards logoer.
“Hos Øllingegaard glæder vi os over samarbejdet med Dagrofa, som har stået på i mange år. Nu ser vi frem til at bringe vores gode produkter endnu længere ud, og at vi føler en stolthed over, at vi er med til at sikre en fair pris til alle led; mejeri, landmænd og forbrugere. MENY og SPAR får et dansk kvalitetsprodukt, som jeg er sikker på, at kunderne vil tage til sig,” siger Leif Friis Jørgensen, direktør i Øllingegaard.
For landmænd, der leverer til Øllingegaard, er økologi en selvfølge, og dyrevelfærd og omtanke for miljøet er et krav, der også bliver taget alvorligt. Det er velkendt, at den soja, som bruges i meget dyrefoder, er en stor klimabelastning. Landmændene må ikke bruge foder med soja, og mange af dem dyrker faktisk selv det foder, dyrene får. Det er også et krav til landmændene, at de hvert år skal etablere mindst én biotop – det er et område, der udlægges til biodiversitet. Med andre ord er Øllingegaard og Grøn Balance-mælken et kvalitetsprodukt, der har tænkt de vigtige temaer ind for at sikre en god fremtid for dyr, mennesker og planter.
MENY løftede lidt af sløret for Danske Madskatte tidligt på foråret. Med Danske Madskatte vil man blandt andet samarbejde med mindre, kvalitetsbevidste danske producenter, om at bringe madglæden og kvaliteten bredere ud til danskerne.
Øllingegaard i Nordsjælland og Naturmælk med hjemsted i Sønderjylland, leverer begge til Grøn Balance-mælken.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkFølg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Den danske Spiseguide fremtidssikres: Stifter, Bent Christensen sælger til en erhvervsdrivende fond, som etableres af Dagrofa20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bent Christensen har overdraget rettighederne til Den danske Spiseguide fra den 1. januar 2025, til en erhvervsdrivende fond, der etableres af Dagrofa ApS, som vil administrere den fremover. Bent Christensen fortsætter som frontfigur for Den danske Spiseguide.
Masser af danskere får et lift hjem til jul19.12.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den landsdækkende supermarkedskæde SPAR har traditionen tro tilbudt danskere et gratis hjem til jul. På lørdag får mere end 800 danskere et lift hjem, når 41 julepyntede busser kører på kryds og tværs af landet.
Fastfoodkæden Kylling & Co peger på Dagrofa Foodservice som ny fødevareleverandør17.12.2024 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
I fremtiden er det fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice, der skal levere råvarer til fastfoodkæden Kylling & Co, som har restauranter i en lang række byer i Midt- og Vestjylland. Den nye samarbejdsaftale har bl.a. fokus på produktudvikling og digital innovation.
Dagrofa køber Aarstiderne A/S - godkendt af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen10.12.2024 10:45:39 CET | Pressemeddelelse
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har i dag godkendt Dagrofas køb af Aarstiderne A/S.
Dagrofa vil gro sig større og stærkere for at vinde mere af markedet5.12.2024 11:30:03 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa skruer op for ambitionerne med en ny offensiv strategi. Med øget fokus blandt andet på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger har fødevarekoncernen Dagrofa skabt en strategi, der bygger på innovation og fællesskab. Strategien ”Gro’27 – vækst på vores måde” indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum