ATP ansætter erfaren leder til nøgleposition i Delivery-enheden

Pernille Laage Andersen er tiltrådt som underdirektør for enheden Delivery i ATP Digital Solutions. Pernille kommer med en baggrund inden for strategisk digital transformation og ledelse af store teknologileverancer på tværs af den private og offentlige sektorer.

Pernille Laage Andersen - ny underdirektør i ATP Digital Solutions

I sin rolle som underdirektør vil Pernille være ansvarlig for at styrke kompetence- og metodecenteret i Delivery-enheden, der omfatter Test Management, Service Integration, Project Center of Excellence og Projektmetode.

Hendes ekspertise og erfaring med at sikre effektivt projektsamarbejde på tværs af organisationen vil være en fordel i hendes nye rolle.

- Vi er glade for at byde Pernille velkommen til ATP som underdirektør for Delivery-enheden. For at levere resultater af høj kvalitet er det nødvendigt at sikre et tæt flow i hele værdikæden, dette gøres ved en tæt kobling mellem projekter, metode, serviceintegrations- og test processen. Og det er kræver kompetencer, som Pernille mestrer.

siger Haktan Bulut, der er Koncerndirektør for ATP Digital Solutions.

- Hendes omfattende erfaring, succes med digital transformation og levering af komplekse teknologiprojekter vil være af stor værdi for hele organisationen. Jeg ser frem til at samarbejde med Pernille om at skabe et endnu stærkere kompetence- og metodecenter, der kan bidrage til at udvikle ATP's kontaktflade med danskerne.

Pernille, der i sin nye stilling hos ATP vil have lederansvar for 70 medarbejdere, kommer fra en stilling i TDC, hvor hun de sidste 5 år har arbejdet med Delivery og digital transformation i stillingen som Head of Projekt Delivery.

Dertil har hun over 20 års erfaring med ledelse og stakeholder management, som hun nu ser frem til at sætte i spil i ATP-huset.

- Jeg er utrolig glad for at begynde et nyt eventyr her i ATP og ser frem til de spændende udfordringer, der venter. ATP har et imponerende ry for at levere kvalitet og værdi til danskerne. Jeg er begejstret for at bidrage til organisationens fortsatte succes og arbejde sammen med det dedikerede team for at styrke kompetence- og metodecenteret. Det er en ære at være en del af ATP, og jeg er overbevist om, at vi sammen vil opnå store resultater.

Ud over TDC har Pernille været ansat i IT-stillinger hos bl.a. KMD, Ørsted og DSB. Pernille tiltrådte sin nye stilling i ATP mandag d. 3. juli.

ATP Koncernen er Danmarks største pensionsselskab og administrationshus. Vi løser opgaver for næsten alle borgere og virksomheder i Danmark. ATP Livslang Pension er en kollektiv ordning med mere end 5 mio. medlemmer og en pensionsformue på 677 mia. kr. Vores opgave er at sikre gode, stabile pensioner, så danskerne har lidt mere at leve for den dag, de går på pension. Derudover sikrer vi udbetaling af en række velfærds- og sikringsydelser. To ud af tre velfærdskroner, der udbetales i Danmark, kommer fra ATP Koncernen. Sammenlagt udbetaler vi 280 mia. kr. om året til 2,4 mio. borgere på vegne af staten, kommunerne og arbejdsmarkedets parter.