100-års jubilæum: hummel bringer den ikoniske 86-trøje tilbage sammen med danske og internationale storklubber
Det danske sportsbrand hummel fylder 100 år og fejrer det sammen med ni storklubber i både ind- og udland ved at bringe en af de mest ikoniske fodboldtrøjedesigns nogensinde tilbage på banen. Blandt dem er Brøndby IF, der i dag har offentliggjort, at de skal bære designet fra den legendariske landsholdstrøje i 1986.
Fredag aften var det Pierre-Emile Højbjerg, Rasmus Højlund, Jesper Lindstrøm og resten af det danske landshold, der løb på banen til EM-kvalkampen mod Nordirland iført den ikoniske landsholdstrøje fra VM 1986 i Mexico.
Og nu er der godt nyt til alle fodboldtrøjeelskere. Det er nemlig ikke sidste gang, vi har set en af de mest ikoniske fodboldtrøjedesigns gennem tiderne i aktion på grønsværen.
Som en del af virksomhedens 100-års jubilæum bringer hummel det nålestribede design fra 86-trøjen tilbage på banen sammen med flere af deres største fodboldklubber. En af dem er danske Brøndby IF, der i dag har offentliggjort deres nye 86-inspirerede hjemmebanetrøje til den kommende sæson.
I alt vil ni af de største hummel-klubber trække i trøjer med 86-designet, og her vil det variere fra klub til klub, om designet bruges som hjemmebane-, udebane-, eller tredjetrøje. Samtidig vil farverne på trøjen være tilpasset den enkelte klub.
”Selvom den danske 86-trøje i sin tid delte vandene, har den sidenhen opnået stor anerkendelse og vundet flere internationale priser som en af de mest ikoniske designs nogensinde. Derfor er vi også utrolig stolte over, at vi sammen med en lang række af vores største klubber kan være med til at hylde den populære trøje og bringe det iøjnefaldende design tilbage på banen som en del af vores 100-års jubilæum,” udtaler hummel CEO, Allan Vad Nielsen.
Stor efterspørgsel fra fans
Til trods for, at trøjedesignet efterhånden har 37 år på bagen, fortsætter det stadig med at gøre sig bemærket. Senest har det store internationale fodboldmedie, FourFourTwo, i en stor kåring belønnet trøjen med prædikatet den flotteste fodboldtrøje nogensinde.
”Vi har igennem mange år oplevet en stor efterspørgsel fra vores klubbers fans på netop 86-designet, og vi er glade for, at vi nu kan imødekomme deres ønske og bruge designet på tværs af vores klubber. Det bliver fantastisk at se trøjerne i aktion på nogle af de største stadions både herhjemme og i udlandet, og forhåbentlig kan vi fejre mange sejre sammen med fansene iklædt minderne om de glade 80’ere, mens vi skriver ny historie sammen,” slutter Allan Vad Nielsen.
Foruden landsholdet og Brøndby IF har den franske traditionsklub AS Saint-Etienne og Premier League-nedrykkerne fra Southampton også lanceret deres nye 86-inspirerede trøjer til den kommende sæson.
De resterende fem klubber, der også indgår i hummels jubilæumskampagne omkring 86-trøjen, vil løbende blive offentliggjort i løbet af sommeren.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel og EHF forlænger samarbejdet til 20285.12.2024 12:00:45 CET | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel og det Europæiske Håndforbund (EHF) har netop forlænget deres succesfulde partnerskab til udgangen af 2028. Den nye fire-årige aftale forstærker hummels position som en førende leverandør inden for håndboldsporten.
Dansk modebrand designer unik landsholdstrøje som hyldest til fællesskabet23.10.2024 15:00:11 CEST | Pressemeddelelse
Det danske modebrand HALO har i samarbejde med hummel og DBU designet en ny landsholdstrøje, som herrelandsholdet skal bære i Nations League-kampen mod Spanien den 15. november i Parken. Trøjen er en hyldest til fællesskabets styrke og taler samtidig ind i en stigende trend, hvor fodbold og mode smelter sammen.
Brøndby IF og hummel hylder mangfoldighed med specialdesignet trøje24.9.2024 10:13:16 CEST | Pressemeddelelse
I en ny kampagne går Brøndby IF og det danske sportsbrand hummel sammen om at sætte fokus på lighed, inklusion og mangfoldighed. Den vision bliver realiseret med en unik trøje, der skal sende et budskab om, at der er plads til alle - både på stadion og i byen.
Isbrydende aftale: hummel indgår unikt samarbejde med fodboldforbundet på verdens største ø30.8.2024 09:58:46 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop offentligjort en ny fireårig aftale med det grønlandske fodboldforbund, Kalaallit Arsaattartut Kattuffiat (KAK). Aftalen træder i kraft med øjeblikkelig virkning og har til formål at hylde Grønlands kulturelle arv og unikke identitet.
hummel i spansk dominans: Tre gange flere klubber end nærmeste konkurrent28.8.2024 09:33:34 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har de senere år styrket sin position som det førende teamsport brand i Spanien. Med den nyeste tilføjelse af Celta Vigo sponsorerer hummel nu 20 procent af alle professionelle spanske klubber inden for fodbold, håndbold, volleyball og basketball.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum