Her kan du møde fremtidens fødevarer på Folkemødet

Klima og miljø er i højsædet, når Dansk Vegetarisk Forening og Plantebranchen er vært for en række højaktuelle debatter og oplæg samt underholdning på Folkemødet 2023. Der vil være gæster fra bl.a. landbruget, banksektoren, detailhandlen og Folketinget.

Fødevareproduktionens klima- og miljøpåvirkning er et højaktuelt politisk emne lige nu.

Hvis du vil klædes på til at forstå de udfordringer, både landbruget og resten af samfundet står overfor og høre, hvad vi kan gøre for at sænke det enorme klima- og miljømæssige aftryk, vores mad har på kloden, så bevæg dig en smule nordpå fra Folkemødets hovedscene og besøg Fremtidens Plantebaserede Fødevarer i teltet A16 i Danchells anlæg.

Her kan du møde Dansk Vegetarisk Forening og Plantebranchen og høre en lang række lærerige debatter med gæster fra bl.a. landbruget, banksektoren, detailhandlen, grønne organisationer og politikere fra Folketinget.

Vi skal bl.a. diskutere, hvorfor vi mennesker kan gå i panik, når vi ikke kan få kød på tallerknen. Vi skal debattere, hvordan dansk landbrug kan se ud i fremtiden. Vi får besøg af nogle af de største banker til en snak om, hvilken rolle finanssektoren spiller i omstillingen til en mere plantebaseret produktion i landbruget. Og du kan komme med til langbords, når vi spørger økonomer og politikere ind til, hvorfor afskaffelsen af Store Bededag tæller med som en samfundsøkonomisk gevinst i Finansministeriets regnemodeller, når de op til 20 milliarder om året, som statskassen kan spare ved at danskerne spiser efter kostrådene, ikke gør?

Der er garanti for at blive klogere på højspændte og aktuelle emner, hvis vigtighed ikke skal undervurderes.

Det fulde program er vedhæftet som pdf herunder. Du kan også finde programmet for Fremtidens Plantebaserede Fødevarer og se alle debattører og gæster på Folkemødets hjemmeside.

Vi glæder os til at se dig.

Vedhæftede filer

Dansk Vegetarisk Forening (DVF) er en af de mest centrale aktører på det plantebaserede område i Danmark. Vi samarbejder med erhvervsliv, forskere, politikere, myndigheder og andre organisationer om at gøre verden grønnere. Vi arbejder også for at udbrede vegetarisk levevis samt oplyse om fordelene ved at skære ned på animalske produkter – såvel for dyr og mennesker som af hensyn til global bæredygtighed. Vi er samtidig en forening for vegetarer, veganere og alle andre, der støtter plantebaseret levevis. Vi tror på, at hvert eneste plantebaserede måltid gør en forskel.