OK skal etablere 40 ladepunkter i Guldborgsund Kommune

Energiselskabet OK har underskrevet en aftale med Guldborgsund Kommune. Det betyder, at OK skal opsætte ladestandere i samarbejde med kommunen og dermed bidrage til at sikre at flere ladepunkter til nuværende og kommende elbilister

Foto: OK.

Guldborgsund Kommune har netop gennemført et nyt udbud af ladestandere til elbiler, og OK er én ud af tre vindende ladeoperatører, der skal hjælpe med at løse behovet for flere ladepunkter i kommunen.

Der blev i alt udbudt seks delaftaler under tilbudsindhentningen, hvoraf OK endte med at vinde to delaftaler. I vurderingen scorede OK højt på funktionalitet, betaling og data. Desuden opnåede OK også den højeste score på procesbeskrivelse for etablering, drift og vedligeholdelse af ladestandere i forbindelse med de to vundne delaftaler.

OK skal i alt etablere seks lynladepunkter og 34 almindelige ladepunkter fordelt på 12 lokationer i Guldborgsund Kommune. Det er blandt andet ved en række skoler, idrætsanlæg, institutioner og to rådhuse, at ladepunkterne bliver etableret.

En udbygget ladeinfrastruktur

OK tager aktiv del i at skabe et smart, åbent og tilgængeligt ladenetværk til elbilister. Grøn mobilitet er ikke kun kollektiv trafik og cyklisme. For mange vil bilen fortsat være den mest effektive transportform, og derfor ønsker OK at sætte strøm til bilflåden i Danmark i samarbejde med kommunerne.

”I OK ønsker vi fortsat at være bilisternes foretrukne partner på farten. Derfor fokuserer vi på at sikre flere offentlige tilgængelige ladepunkter til gavn for nuværende og kommende elbilister. Vores ambition er, at vores kunder skal kunne oplade på samme måde, som de i dag tanker benzin eller diesel,” siger Kenneth Risborg Korsgaard, OK's markedsdirektør.

Fakta om udbuddet:

• De tre vindende ladeoperatører er EWII A/S, Clever A/S og OK a.m.b.a.
  • OK har vundet to ud af seks delaftaler.
  • OK etablerer i alt 40 ladepunkter, hvoraf seks er DC-ladere og 34 er AC-ladere.

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk
  • OK er et bredt funderet energiselskab for private og erhverv. På hylderne er alt fra brændstof og ladestandere til grøn el og varmepumper.
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData og OK Energiteknik.
  • OK omfatter mere end 675 tankstationer, mere end 220 vaskehaller samt 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.