DLG Group

Ny direktør i spidsen for stort forretningsprojekt i DLG

DLG-koncernen er i gang med at skabe en fælles forretningsplatform, der skal understøtte fremtidig vækst gennem enkle processer. Fra den 1. september bliver det Dorte Hestbek Sørensen, der skal lede programmet, når hun tiltræder som Vice President, Program Lead.

I sin nye rolle som Vice President, Program Lead i DLG-koncernen, skal Dorte Hestbek Sørensen, der får reference til Group CFO Christina Nielsen, sammen med sit team stå for udviklingen og implementeringen af den nye forretningsplatform med særligt fokus på at styrke den forretningsrettede del. Netop det har hun indgående erfaring med. Hun kommer fra en stilling som ERP Director i Energinet, hvor hun har stået i spidsen for forretningssiden af et stort SAP S/4 Hana-projekt, som er den samme forretningsplatform, DLG nu er ved at implementere. Bortset fra Dortes Hestbek Sørensens tiltrædelse forbliver programledelsen den samme.

Christina Nielsen ser frem til at byde Dorte Hestbek Sørensen velkommen i sit team:

”Dorte har en profil, der passer utroligt godt til de opgaver, vi står overfor i de kommende faser af programmet. Teamet er nået langt, siden vi startede projektet, og nu er vi et sted, hvor vi især skal styrke den forretningsrettede del og have fokus på change management. Derfor har vi valgt at styrke ledelsen med ansættelsen af Dorte, som kan byde ind med sin konkrete erfaring med at lede ERP-projekter fra forretningssiden, mens hun samtidig er en kompetent og erfaren leder, der forstår at få et team til at spille godt sammen. Det er et samarbejde, jeg ser meget frem til,” siger Christina Nielsen.

Erfaring skal bringes i spil

Dorte Hestbek Sørensen er uddannet i Global Business Engineering fra VIA University College i Horsens i 2009, og hun har siden suppleret med en række efteruddannelser indenfor ledelse og projektledelse. Før hun i 2011 blev ansat i Energinet, har hun bl.a. arbejdet som ingeniør i Dong Energy.

”Jeg glæder mig til at bringe den erfaring, jeg har med at køre et stort ERP-program, i spil, fordi det giver mig mulighed for at trække på den læring og viden, jeg har med fra tidligere. DLG er midt i en spændende transformation og er allerede godt på vej, så jeg ser frem til at tage programmet det næste stykke sammen med det dygtige team, jeg nu skal arbejde sammen med,” siger Dorte Hestbek Sørensen.

Privat er hun gift og bor i Horsens med sin mand, Allan, og deres to børn. Fritiden bruges på løb og crossfit.

Om DLG

DLG-koncernen er et andelsselskab ejet af 27.000 danske landmænd. Selvom vores rødder er danske, har vi et globalt udsyn. Fra at vi tidligere udelukkende opererede i Danmark er DLG-koncernen vokset markant gennem de seneste 20 år og er nu en af de førende europæiske virksomheder inden for fødevarer, energi og byggematerialer med kontorer i 18 lande.

I 2022 havde DLG-koncernen en omsætning på 80 mia. kr., hvilket gør os til en af Danmarks største virksomheder målt på omsætning. Cirka 65 % af vores omsætning genereres i Tyskland, som er vores største marked.

Følg pressemeddelelser fra DLG Group

Flere pressemeddelelser fra DLG Group

DLG og BioCirc åbner for aftaler om biomasse og muliggør investeringer i energiselskabets samlede pulje af aktiviteter11.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Et stærkt partnerskab mellem DLG og BioCirc gør det nu muligt for landmænd at indgå aftaler om levering af biomasse til produktion af vedvarende energi, og samtidig bliver det muligt at investere i BioCircs samlede pulje af nuværende energiaktiviteter og fremtidige energiprojekter. Dermed kommer landbruget endnu tættere på den værdiskabelse, som erhvervet bidrager med i den grønne omstilling.