Selskabsdirektør i Andel fratræder

Andel-koncernen foretager en ledelsesændring i datterselskabet Andel Energi, som betyder, at adm. direktør Ole Vestergaard i Andel Energi fratræder dags dato.

Baggrunden for fratrædelsen er, at Andel ønsker at styrke den ledelsesmæssige styring og resultatskabelse i Andel Energi, og i den forbindelse vurderer, at der skal en ny ledelses- og kompetenceprofil til i stillingen som selskabsdirektør.

”Vi har de seneste år gennemført en omfattende strategisk fokusering af vores kommercielle energisalg med det formål at sikre en solid resultatudvikling og en stærk værdiskabelse inden for vores kundeløsninger i Andel Energi. Vi vurderer i den forbindelse, at der er brug for en ny profil på direktørposten til at drive Andel Energi videre. Det sker sideløbende med stor respekt og anerkendelse for Ole Vestergaards indsats i Andel gennem årene, hvor Andels energisalg har udviklet sig fra en regional spiller til landets største handelsselskab med 1,2 mio. kunder”, siger Andels adm. direktør Jesper Hjulmand.

Der er i igangsat en rekrutteringsproces med henblik på at finde en ny direktør til Andel Energi.

Om Andel Energi
Andel Energi er et datterselskab i den andelsejede energi- og fibernetkoncern Andel (A.m.b.a.).

Andel Energi sælger el og naturgas til mere end 1,2 mio. privat- og erhvervskunder. Målsætningen er at være kundernes førstevalg inden for integrerede, digitale og fremtidssikrede energiløsninger.

Selskabet beskæftiger over 400 medarbejdere.

Vi har alle en andel i energien

Andel er et andelsselskab, der bygger og tror på, at det bedste samfund er et samfund med muligheder for alle. Lige muligheder for at lade elbilen og gå online. En velfungerende vital infrastruktur skaber sammenhæng og sammenhold. Et stærkt sammenhold kræver stærke forbindelser. Vi er afhængige af at være forbundet med hinanden – elektrisk og digitalt – og vi er hinandens bedste forbindelse.

I Andel vil vi være hinandens bedste forbindelse, og vi tager ansvar for at skabe en fælles fremtid – for vores kunder, vores andelshavere og vores omverden. Andel har 2,8 millioner kundeforhold og via vores datterselskaber, Clever, Energi Danmark, Fibia og SEAS-NVE, giver vi dig markedets bedste energiløsninger og den skarpeste kunderådgivning. Vi en del af en ambitiøs grøn omstilling, når vi investerer i havvindmøller, ladeinfrastruktur og visionære energiløsninger. Andel har hovedsæde i Svinninge og primære lokationer i Ballerup, Haslev og Virum. Koncernen har 1.700 ansatte og omsatte i 2019 for 6.902 mio. kr.

Ny europæisk undersøgelse: Danskerne er nogen af de mest positive i Europa, når det gælder den grønne omstilling8.12.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Danmark ligger i toppen af EU-lande, der er positivt stemte overfor den grønne omstilling af energi, mens de store europæiske lande sakker bagud, viser en ny europæisk undersøgelse. Hos energi- og fibernetkoncernen Andel er man glad for danskernes velvilje over for mere vedvarende energi og peger på, at inddragelse og dialog spiller en central rolle– og det kan de andre lande lære noget af, lyder det fra adm. direktør, Jesper Hjulmand.