Børsen utnämner Mentech ECO till ett av Danmarks bästa hållbara koncept och tilldelar oss ett diplom för vårt skalbara och internationellt hållbarhets-case

Børsen uppmärksammar Mentech ECO

Børsen har noggrant valt ut de 50 bästa hållbara koncepten i Danmark som också kan fungera på en internationell marknad. Mentech ECO uppfyller dessa krav och är bland de 50 viktigaste koncepten i Danmark. Vi är stolta över att motta detta uppmärksammande och kommer fortsätta att utveckla vår hållbara affärsmodell för att göra en positiv och grön skillnad.

Vi ger nytt liv till defekt elektronik

Mentech ECO ger defekt elektronik nytt liv genom att reparera och uppgradera den tills den fungerar som ny igen. Vi erbjuder också en återvinningslösning där vi tar elektronik som inte längre kan repareras och ser till att den återanvänds på ett miljövänligt sätt. Genom att förlänga elektronikens livscykel med upp till 2 gånger minskar vi den elektroniska avfallsmängden markant och skapar en mer hållbar värld.

Som Mentechs VD Charlotte Mensing uttalar:

”Vi är hedrade över att motta detta erkännande från Børsen, som bekräftar att vårt hållbara koncept är en viktig del av den gröna omställningen i Danmark. Mentech ECO arbetar för att minska avfallsmängden och skydda miljön, och vi är dedikerade till att fortsätta utveckla vår affärsmodell för att göra en positiv skillnad. Vi vill också tacka våra kunder och samarbetspartners för deras stöd och förtroende för våra hållbara lösningar.”

Se mer här Mentech: ECO Solution - Mentech A/S

Se mer här Børsen: Cases - Børsen Bæredygtig (borsen.dk)

Press: Presse - Mentech A/S