Nye øko-brød og boller med skorpe og smag – og med upcycling som sidegevinst
7-Elevens nye kvalitetsbagværk er udviklet sammen med Jalm&B bageriet – alt brød bages med surdej og bl.a. gulerodsrester fra anden madproduktion, der ellers var endt som madspild

En hel stribe nye økologiske håndlavede boller og rundstykker bagt med surdej rykker i dag ind på bagerhylden bagerihylderne i landets 178 7-Eleven-butikker. Hele sortimentet, på nær den klassiske tebolle, skiftes ud med det nye kvalitetsbrød.
Det nye bagværk er udviklet i et samarbejde mellem 7-Eleven og de innovative bagere hos Jalm& B bageriet på Amager.
”Samarbejdet med 7-Eleven er vi rigtig glade for, både fordi de ambitiøst er gået ind i udviklingen af noget rigtig godt brød, som er lækkert og smager godt. Men samtidig er det fantastisk at få mulighed for at knytte andre producenter med ind i projektet, så vi rent faktisk kan genanvende og upcycle rester fra deres produktion af fx kvalitetsjuice til noget virkelig godt og smagfuldt brød. Den ekstra dimension af partnerskaber og cirkulær tænkning betyder også meget for os”, siger Martin Marko Hansen, Head of Innovation & Sustainability hos Jalm&B-bageriet.
Alt dej har været i hænderne på de dygtige bagere hos Jalm&B bageriet på Amager i København, der udelukkende arbejder med danske og nordiske økologiske råvarer.
Upcycling
Det nye 7-Eleven brød er bagt med overskydende restprodukter fra anden madproduktion. Råvarer, der ellers var blevet smidt ud. Den nye håndværker er lavet med overskydende valle fra osteproduktionen hos Naturmælk, der giver en delikat krumme, mens kerne artisanbollen er bagt med overskydende gulerodspulp fra juiceproduktionen hos Frankly Juice, som giver surdejsbollen ekstra saftighed.
”Kvalitet er altid i fokus for vores friske madvarer i 7-Eleven, og det nye brød er et kvalitetsløft, som kan smages. Vores mad skal være sund og nem at tage med på farten, siger Jesper Østergaard, CEO, Reitan Convenience, 7-Eleven Danmark.
”Men vi vil også gerne levere Convenience med omtanke. Vi ser upcycling af de restprodukter, der får nyt liv i vores nye brød og boller, som en værdifuld sidegevinst. Vores kunder får bedre brød med mere smag, og vi bidrager til en mere ansvarlig produktion, der rykker os i den rigtige retning i det fælles mål om at mindske det samlede klimaaftryk.”
For yderligere oplysninger se vedhæftede fakta ark om de forskellige rundstykker, brød og bollers upcycling-historie.
Kontakter
Annette Juhler KjærReitan Convenience Denmark
Tlf:+4520402050annette.juhler@reitanconvenience.dkBilleder
Vedhæftede filer
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Første Innovation Corner produkt er nu på hylderne i 7-Eleven2.5.2025 11:23:40 CEST | Pressemeddelelse
I september sidste år introducerede 7-Eleven iværksætterkonceptet Innovation Corner som en del af deres strategi om at fremme innovation og støtte lokale startups. Konceptet er skabt for at give danske fødevareiværksættere både sparring og hyldeplads. Ud af de 10 finalister, der fik mulighed for at præsentere deres produkter, blev seks nøje udvalgt – og nu er det første produkt allerede på hylderne i alle 7-Eleven-butikker.
7-Eleven og Frisko fejrer sommertid og uddeler 50.000 gratis is26.3.2025 10:09:14 CET | Pressemeddelelse
På søndag den 30. marts går vi over til sommertid, og det fejrer 7-Eleven i samarbejde med Frisko ved at uddele over 50.000 gratis is. Uddelingen finder sted på fem lokationer fordelt på København, Odense, Aarhus og Aalborg.
7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept6.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
Forbrugerne elsker limited editions: Neighborhood IPA fra 7-Eleven revet væk på rekordtid21.10.2024 15:00:45 CEST | Pressemeddelelse
Limited edition-produkter hitter som aldrig før, og det bekræftes af 7-Elevens nyeste succes. Den eksklusive Neighborhood IPA fra Jacobsen er blevet solgt langt hurtigere end forventet.
Overvældende interesse for nyt iværksætterforløb10.10.2024 16:20:48 CEST | Pressemeddelelse
Det er svært at få en plads på hylderne i dansk detail, og det er formentlig blot én af grundene til, at 7-Eleven har fået flere ansøgere end ventet til deres nye iværksætterforløb. Samtidig er niveauet så højt, at kæden har valgt at tage 50 procent flere af ansøgerne med videre til næste fase.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum