7-Eleven kårer årets bedste købmænd

På 7-Elevens traditionsfyldte Rigsmøde er årets tre bedste og mest innovative købmænd blevet hædret i den prestigefyldte kategori ”Årets Købmand.” Casper Bille fra 7-Eleven i Hillerød holdt ”Købmandens Tale”.

Hvert år kårer 7-Elever Danmarks bedste købmænd i de tre kædeben Shell 7-Eleven, DSB 7-Eleven og City 7-Eleven. Det sker på kædens årlige Rigsmøde, hvor det faglige fokus i år var på bæredygtighed og en stribe nye innovative produkter, der vil bidrage til den grønne omstilling og som lander i butikkerne i løbet af 2023.

Tre vindere gik hjem med de gyldne statuetter som årets bedste købmænd 2022. Baskim Emurlahi blev kåret i kategorien City 7-Eleven, som har flere butikker i København og spiller en stor rolle i Reitan Convenience´s planlagte udrulning af en stribe nye butikker i Københavns Lufthavn. Baskim Emurlahi vinder for at levere service på et niveau, der er helt unikt i branchen og for evnen til at lede et fantastisk team. Det har han gjort utrætteligt gennem 20 år.

Flemming Andersen fra Aalborg vinder blandt kædens DSB 7-Eleven butikker for passion, engagement og tårnhøje daglige standarder. Sammen med sit team blev han også vinder af årets butiksoplevelse.

“Når vi på trods af udfordringer i markedet sammen formår at skabe fantastisk gode resultater år efter år, så er det fordi, vi i 7-Eleven har klare fælles mål og drive. Resultaterne opnås kun, fordi vi har branchens mest passionerede, dygtige og innovative talenter ansat. Det er vi rigtig stolte af hos 7-Eleven, hvor vi altid fejrer menneskene først. Købmændene skal anerkendes for dagligt og utrætteligt at levere et serviceniveau ulig noget, man ellers kender fra detailbranchen,” siger Jesper Østergaard, adm. direktør i 7-Eleven.

Casper Bille giver årets købmandstale

Købmand Casper Bille holdt årets købmandstale, som er en udmærkelse og anerkendelse i sig selv. Få timer senere stod han med pokalen som årets købmand i kategorien

Shell 7-Eleven. Casper Bille har butik på Milnersvej i Hillerød. I motivationen lød det blandt andet:

”Casper er en vanvittig dygtig og målrettet leder, der har formået at vækste sin butik med mere end 40 pct. over en 5-årig periode. Servicen er altid i top, derfor giver det mening at han også scorede prisen i Shell 7-Eleven for årets butiksoplevelse. Casper er en dedikeret og vellidt teamspiller.”

Bag væksten og succesen ligger mange års hårdt arbejde, som Casper Bille fortalte om i ”Købmandens Tale” til inspiration for sine 350 kollegaer. De sidste syv år har været fyldt med både op- og nedture, men resulteret i en beslutsomhed, et solidt team og en klar kurs, der har vist sig at være opskriften på succes for den nordsjællandske købmand.

Rigsmødet 2023 blev afholdt på Comfort Hotel i Københavns Lufthavn den 28. april.

I Danmark drives 7-Eleven af Reitan Convenience Denmark A/S, som er en del af Retain Retail – en af Skandinaviens ledende aktører inden for dagligvare, brændstof og conveniencehandel. I Danmark har 7-Eleven været etableret siden 1993, hvor den første butik åbnede på Trianglen på Østerbro i København. 7-Eleven har i dag 178 butikker i landets storbyer, i provinsen, i storcentre, i Københavns lufthavn og på DSB-togstationer. I 2019 vandt 7-Eleven Danmark prisen for verdens bedste convenience-koncept, da kæden blev hædret med den prestigefyldte ’NACS International Convenience Retailer of the Year Award’