Elgiganten hopper med på TikTok-bølgen
Fra den officielle profil, ’elgigantendk’, vil Elgiganten fremover være aktiv på TikTok. I en længere periode har marketingafdelingen researchet på, hvordan en strategi for brugen af mediet skulle se ud. Det har handlet om at gøre det på den rigtige måde – og på det rigtige tidspunkt:
”Det har fra start været klart for os, at vi ikke skulle på TikTok ”bare” for at være der. Vi ville gøre det ordentligt og med en klar plan. Derfor er der blevet brugt tid på at afsøge, hvad vi ville opnå med en vores tilstedeværelse på kanalen og lægge en strategi,”siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten.
Han fortæller videre, at der undervejs er blevet sparret med andre for at kunne udarbejde den rigtige plan: ”Der er b.la. søgt inspiration og holdt møder med andre i detailbranchen, som klarer sig rigtig godt på TikTok. Derudover vi været i dialog med repræsentanter fra TikTok selv. Det har været en længere proces og vi er givetvis ikke de første til at hoppe med på bølgen, men vi tror på, at det har været tiden værd at lægge en god plan, før vi nu er gået live.”
Skal i større dialog med de yngre
Som det hurtigst voksende sociale medie i verden, har TikTok en bred skare af brugere, men særligt unge mennesker benytter meget tid på at følge de hurtigt skiftende trends. Derfor har det været vigtigt for Elgiganten at få en aktiv profil, som rammer en vigtig målgruppe knivskarpt, fortæller Bo Jensen, der er ansvarlig for digital marketing i Elgiganten:
”Vores formål med at gå på TikTok er først og fremmest at nå vores kunder med hjælp og rådgivning, hvor de er. Vi ser med vores nuværende kanaler, at vi har sværere ved at få fat i generation Z, og det kan vi på TikTok. Her har vi mulighed for at blive en del af deres community og indgå i en ny dialog med kunderne, hvis de har spørgsmål - eller kommentarer til, hvad vi lægger op. Det giver en stor værdi for vores kunder” fortæller Bo.
Indholdet skal passe til TikTok
For Elgiganten står særligt én ting klart nu, hvor de er gået i luften med den nye profil: alt indhold skal passe til kanalen:
”Vores TikTok profil vil primært være drevet af organisk indhold. Det skal ikke være betalt annoncering, der fylder. Det indhold, vi laver, skal være det, som er på TikTok i forvejen – og det skal være lavet til kanalen. Det fungerer ikke, at vi tager en Tv-reklame og redigerer til et TikTok-format. Oplevelsen skal være, at Elgigantens indhold kunne være lavet af en ven,” siger Bo.
Elgiganten vil på TikTok følge de trends, der dominerer – både i forhold til musik og videoer. Derudover vil profilen være præget af konkurrencer samt inspirerende og sjovt indhold, som fx ”How To” videoer med tips og tricks:
”Det er vigtigt for os, at vi primært benytter vores egne ansatte på TikTok. Naturligvis samarbejder vi med relevante influencers, der appellerer til vores målgruppe og som er mere kendte derinde. Men når vi deler videoer med for eksempel tips og tricks, er det vigtigt, at de afspejler en indsigt i vores produkter. Kunderne afkoder, hvis det er en influencer i en Elgiganten-skjorte. Derfor bruger vi primært vores egne medarbejdere, som også bruges på vores øvrige kanaler.”
Mange virksomheder er allerede aktive på TikTok og har været der længe. Bo er dog ikke bange for, at Elgiganten kommer for sent:
”Vi vil adskille os fra andre ved ikke at snakke så meget om vores produkter eller priser. I stedet vil vi fokusere på sjove videoer, der netop følger de trends, der er – og så skal vi være i stand til at lave lidt sjov med os selv.”
Nøgleord
Kontakter
Ditte Opstrup Andersen
Kommunikationschef
PR & Kommunikation
ditte.opstrup.andersen@giganten.dk
+4527614057
Billeder
Information om Elgiganten A/S
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde-/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 41 varehuse landet over samt en af landets største webshops på Elgiganten.dk.
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2021/22 omsatte for 48,7 milliarder norske kroner. Der er i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.
Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Elgiganten lancerer kampagne for at sætte fokus på reparation af elektronik2.12.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Produktion af nye produkter kræver store mængder ressourcer og energi. Derfor er det afgørende for en bæredygtig fremtid, at vi forlænger levetiden på de produkter, vi allerede har. Elgiganten har sat sig for at ændre på "brug-og-smid-væk"-kulturen ved at lancere initiativer, produkter og services, der skal sikre at produkterne får en længere levetid. Nu er tiden kommet til en kampagne, der sætter fokus på reparation af elektronik.
Elgiganten holder kæmpe åbningsfest i Skive den 15. november4.11.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Elgiganten er nu klar til åbningen af varehus nr. 48 i Skive. Det fejres med en åbningsfest fredag d. 15. november kl. 7, hvor Borgmester Peder Christian Kirkegaard og Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, vil klippe snoren til varehuset og byde kunderne indenfor.
Elgiganten fastholder omsætning og øger overskud i faldende marked30.10.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det danske salg af forbrugerelektronik faldt sidste år for andet år i træk, men ved at tage markedsandele har Elgiganten i regnskabsperioden fastholdt sin omsætning og samtidigt øget sit overskud med 74% i forhold til året før. Det gode resultat skyldes langsigtede investeringer, som gør Elgiganten konkurrencedygtig på pris, kvalitet og service, samtidig med at kæden løfter sit ansvar som markedsleder.
Astralis og Elgiganten vil gøre op med giftig tone i gaming-verden23.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Forum i denne uge åbner dørene for et af verdens største gaming-arrangementer bliver publikum mødt af en opsigtvækkende besked. I nyt initiativ kaldet Mindre flaming, Mere gaming, vil Elgiganten i samarbejde med Astralis, give gamere et tydeligt incitament til at ændre adfærd.
Eksplosivt salg af computere med AI teknologi frem mod studiestart25.7.2024 09:43:53 CEST | Nyhed
Studiestart nærmer sig, og Elgiganten ser i år ind i en firedobling i salg af bærbare computere. De studerende vil have hurtige processorer, hvor AI er inkorporeret i selve computeren. For kunstig intelligens er meget hurtigt blevet en naturlig del af studielivet, fortæller Elgigantens Head of Sales.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum